Gå til innhold

Problem med twofifty ? Erstatning kommet.


AsconaB

Anbefalte innlegg

Jeg ser at du ikke har knyttet sammen kategorien film og IMDb Top 250 i databasen din, så det er vel egentlig ikke så relevant.

 

Poenget mitt var at om du brukte IMDbs unike identifikasjonskode kunne du lett importere en persons vote history på IMDb inn i kategorien film. Videre kan man da knytte dette opp mot topplisten slik at man også får opp karakteren man har gitt filmen.

 

Om du da ønsker å legge til enda mer funksjonalitet kan du sjekke toppliste opp mot kategorien film, og på den måten få programmet til å automatisk krysse av på topplisten de filmene som er i kategorien film. Dvs. at en person kun trenger å rate en film på IMDb for å få den avkrysset på listen.

 

Vote history

 

i see. får vel ta en kikk på det etterhvert.

film/imdb er delvis knytta sammen i databasen min, gir du rating/kommentar til en film fra imdb lista, blir den kopiert over til film tablen og vises under "alt" og "film". andre veien har jeg ikke ordna enda (dvs at du legger inn en filmrating fra "add rating", så blir ikke eventuelt treff i imdb på filmnavn oppdatert)

 

Inntil jagarock fikser refreshen så går det an å høyreklikke og åpne i ny fane når man krysser av.

Liker denne sida veldig godt så langt, jagarock - godt jobba :thumbup:

 

eller middlemouseclick :new_woot: må finne ut hvordan jeg fikser refreshen, så kommer det!

og takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja ser ut som det funker når jeg går inn på den gamle linken. Men han ga en link litt lengre bak her:

 

http://ringelrangel.com/oversikt.php?kategori=imdb

 

Den funket dårlig ihvertfall

 

gjør den? hmz.. skal da funke.

http://ringelrangel.com/oversikt.php?kateg...p;user=BadSmile

ser du hva du har kryssa og ikke der da?

http://ringelrangel.com/oversikt.php?kategori=imdb og prøv trykk F5..

Lenke til kommentar
Ser ikke med engang jeg kommer inn, men når jeg trykker F5, så blir jeg refresha til ett annet utseende, og da kan jeg se dem jeg har krysset ut.

 

Edit: Nå funker dem helt fint... Sikkert bare en bug jeg hadde i firefox.

 

tror heller det er bug på sia. virker som folk får problemer når jeg oppdaterer den og må restarte browsere og trykke F5. bah.

Lenke til kommentar

takker takker for positive kommentarer. mitt nyttårsforsett var å gidde mer, så det her er første skritt på veien.

hva tror dere folkens, for at dette skal bli den nye og bedre twofifty.org, hva trengs?

 

min plan var at man skulle rate hva man vil, og ha en liste å vise til andre om akkurat hva man mener om ditten og datten. jeg har et par ting å gjøre som står på to do list:

 

* årstall på imdb filmene

* mulighet for å legge inn link til din vote history fra imdb og automatisk legge inn dine votes fra der

* egen kolonne for "must see/must have". selv om du gir en film middels karakter kan den alikevel være "must see".

* refreshgreia når man klikker på "sett/ikke sett" linken. bort med den refreshen.

* enklere å se forskjell mellom sett og ikke sett filmer.

Lenke til kommentar
* årstall på imdb filmene

* mulighet for å legge inn link til din vote history fra imdb og automatisk legge inn dine votes fra der

* egen kolonne for "must see/must have". selv om du gir en film middels karakter kan den alikevel være "must see".

* refreshgreia når man klikker på "sett/ikke sett" linken. bort med den refreshen.

* enklere å se forskjell mellom sett og ikke sett filmer.

Sinnsykt bra :thumbup:

Lenke til kommentar
Bare ikke propp inn for mye.

 

Det som var bra med twofifty var at det var så enkelt og behaglig.

 

jepp det er jeg klar over. når jeg får lagd brukerinnstillinger skal jeg fikse så det er mulig å vise siden med mindre ting og tang, fks "kryss her hvis du bare bruker siden til imdb sett/ikke sett", "vis/gjem kommentarfelt / egen rating" osv.

Lenke til kommentar

Mye bra du har tenkt jagarock! Er stort sett enig i alle punktene dine, og da ser jeg for meg at du legger mest vekt på forskjell mellom sett og usett, samt den refresgreia. Var det jeg syntes var mest negativt akkurat nå.

 

I tillegg kan du kanskje gjøre slik at man kan velge hvilke ratings man vil ha i hovedmenyen. Sånn som det er nå (Album (0) | Film (0) | Spill (0) | Enkeltlåter (0) | Øl (0) | IMDB Top 250 (103/250)), blir det litt for mye for min del. For min del som aldri kommer til å rate øl eller spill f.eks. hadde det vært glimrende om jeg kunne ha valgt bort dette. Hvis du får til det skal du ikke se bort i fra at jeg kommer til å bruke siden din masse! ;)

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at den bare burde inneholde IMDB Top 250. Man kan gjerne ha film også. Og innpå der kan man ha votehistoryen som importeres automatisk etterhvert som man voter filmer. Var vel noe sånt jagarock snakket om at han skulle fikse. Men det jeg var ute etter at man kunne velge hvilke man ville ha og hvilke man ville luke bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...