Gå til innhold

Problem med twofifty ? Erstatning kommet.


AsconaB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://ringelrangel.com/rating/oversikt.php?kategori=imdb

 

jeg lagde en egen greie for imdb topp 250 på min nye rating-side som er helt i startfasen.

kom gjerne med innspill om design og bugs!

 

EDIT:

er klar over at det ikke kan sorteres på rating og kommentar på imdb seksjonen enda.

 

Veldig bra initiativ! Men jeg fant en bug - den klarer ikke krysse av de filmene med ID som inneholder spesielle tegn. F.eks WALL·E eller 8½.

Lenke til kommentar
http://ringelrangel.com/rating/oversikt.php?kategori=imdb

 

jeg lagde en egen greie for imdb topp 250 på min nye rating-side som er helt i startfasen.

kom gjerne med innspill om design og bugs!

 

EDIT:

er klar over at det ikke kan sorteres på rating og kommentar på imdb seksjonen enda.

 

Veldig bra initiativ! Men jeg fant en bug - den klarer ikke krysse av de filmene med ID som inneholder spesielle tegn. F.eks WALL·E eller 8½.

 

hmz merka dette selv nå *kikke på*

 

EDIT: en html_entity_decode gjorde susen.

Endret av jagarock
Lenke til kommentar
Funket meget godt. Eneste er at hele siden blir refresha og man må skrolle seg ned hele tiden. Så lurer jeg også på om du må legge inn filmene selv, eller om det er automatisk oppdatering?

 

i "lagt til" kolonnen seru når top250 er oppdatert fra imdb sist, har lagd en liten sak som jeg kjører og som oppdaterer databasen, skal få den til å kjøre automatisk hver dag. og ja merka at det var litt annoying at man må scrolle seg ned hele tia, skal se på det.

Lenke til kommentar
Funket bra det ja, men ikke alle titlene er der. Den mangler feks. One Flew Over the Cuckoo's Nest.

 

wtf nå ser jeg at det.. Viser rader 0 - 29 (242 totalt, Spørring tok 0.0097 sek)

242?! lol hvordan fikk jeg til dette. skal se på det.

 

nå er det fiksa! hoho *klappe seg selv på skuldra*

Lenke til kommentar
Funket bra det ja, men ikke alle titlene er der. Den mangler feks. One Flew Over the Cuckoo's Nest.

 

wtf nå ser jeg at det.. Viser rader 0 - 29 (242 totalt, Spørring tok 0.0097 sek)

242?! lol hvordan fikk jeg til dette. skal se på det.

 

nå er det fiksa! hoho *klappe seg selv på skuldra*

 

Flott. Da mangler det kun litt bedre oversikt over sett og usett, om det er mulig. Pluss sånn at ikke hele siden refresher.

 

God natt

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Et tips: Setter du en films unike identifikasjonskode like IMDbs unike identifikasjons (t.eks. tt0095327 for Grave of the Fireflies) kan du øke funksjonaliteten til siden din betraktelig.

 

Du vil da lett kunne linke direkte til filmen på IMDb. Dette vil også gi deg muligheten til å importere en persons votehistory (om vote historyen er stilt inn riktig) like lett som du importerer topplisten til IMDb.

Lenke til kommentar
Et tips: Setter du en films unike identifikasjonskode like IMDbs unike identifikasjons (t.eks. tt0095327 for Grave of the Fireflies) kan du øke funksjonaliteten til siden din betraktelig.

 

Du vil da lett kunne linke direkte til filmen på IMDb. Dette vil også gi deg muligheten til å importere en persons votehistory (om vote historyen er stilt inn riktig) like lett som du importerer topplisten til IMDb.

 

det er bare å klikke på tittelen på filmen så kommer du til imdb siden for filmen..

 

votehistory veit jeg ikke hva er :wow:

Endret av jagarock
Lenke til kommentar

Jeg ser at du ikke har knyttet sammen kategorien film og IMDb Top 250 i databasen din, så det er vel egentlig ikke så relevant.

 

Poenget mitt var at om du brukte IMDbs unike identifikasjonskode kunne du lett importere en persons vote history på IMDb inn i kategorien film. Videre kan man da knytte dette opp mot topplisten slik at man også får opp karakteren man har gitt filmen.

 

Om du da ønsker å legge til enda mer funksjonalitet kan du sjekke toppliste opp mot kategorien film, og på den måten få programmet til å automatisk krysse av på topplisten de filmene som er i kategorien film. Dvs. at en person kun trenger å rate en film på IMDb for å få den avkrysset på listen.

 

Vote history

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...