Gå til innhold

Lav Leserhastighet på NEC ND-1100A dvd brenner


Anbefalte innlegg

Har en NEC ND-1100A dvd brenner som skal leste i 12X.

Raskest transfer rate jeg klarer å få ut av dvden er ca. 2.3x. har brukt nero dvd speed test og dvd speed 99.

Har også nyeste aspi driver fra nero og dvden står på dma.

 

hva kan problemet være da ?

 

Har:

Asus P4G8X Deluxe

P4 2.66

512 Mb ddr 400Mhz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme brenner og samme problem.

Har testet med både DVD-film (original), DVD-ROM (som fulgte med et eller annet blad) og brente DVD+R. Får uansett ikke høyere hastighet enn ca 5x på slutten av plata. http://www.llandari.net/bench/dvdtest.html

På CDer, som den skal lese i 40x ligger hastigheten jevnt på ca 13x.

http://www.llandari.net/bench/cdtest.html

 

Men hva skal man gjøre da? Sende den inn til reparasjon? Hvis mange sliter med det samme så vil jeg anta at brenneren faktisk ikke er kjappere. Ikke finner jeg firmware-oppdateringer til den heller som evt. kunne ha fikset noe :(

Lenke til kommentar

Får vel presisere litt, gikk vel litt fort i svingene.

 

Det ser ut til at de aller fleste ny brennere har en firmware implementert, rip speed limit. Denne kicker in så fort det står i en plate med DCSS på, dvs. nesten samtlige Hollywood filmer.

 

Hvorfor den er der kan dere jo gjette selv. (sansynligvis av samme grunn som at filmen er kryptert er mitt tips ;) )

 

I tillegg kan jeg nevne at det på pioneer 105/A05 ser ut til at lesehastigheten på brente media er avhengig av hvor fort media er i stand til å brennes.

 

Dvs at på 1-2x media ligger det en hastighetsbegrensning. Siden lesehastigheten på 4x media er høyere.

 

Hvorvidt dette gjelder på andre brennere aner jeg ikke.

 

Eneste måten å gå rundt det på er en firmware patch.

Lenke til kommentar
Er ganske sikker på at min Sony dvd brenner ikke "sperrer" ,er du?

 

Sikkert forde du bruker en gammel firmware.

 

Fra VCDHELP.com:

 

"The Sony DRU-500a is firmware limited to ripping a pressed DVD video at 2x. That's why many keep a DVD-ROM drive in their computer to read from and the Sony to burn. It can read a DVD-+R at much higher rates though."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...