Gå til innhold

ytelsesforskjell på 64 bit og 32 bit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest mye sammenlikninger...

 

Mitt råd er å holde seg til 32 bit dersom du ikke har maskinvare som gjør at du må kjøre 64 (feks. over 3 - 3,2gb ram )

 

Erfarer at det også er noe vanskeligere å finne drivere til 64 dersom man ikke har "mainstream" tilbehør. ( Driversigneringen )

 

edit: ser artikkelen som kom mens jeg postet har de samme elementene som nevnt her :)

Endret av Star
Lenke til kommentar
Har lest mye sammenlikninger...

 

Mitt råd er å holde seg til 32 bit dersom du ikke har maskinvare som gjør at du må kjøre 64 (feks. over 3 - 3,2gb ram )

 

Erfarer at det også er noe vanskeligere å finne drivere til 64 dersom man ikke har "mainstream" tilbehør. ( Driversigneringen )

 

edit: ser artikkelen som kom mens jeg postet har de samme elementene som nevnt her :)

 

takk for svar uansett. :) jeg har maskinvare som støtter 64bit jeg har 4gb ram + en prosessor som støtter 64 bit. men jeg holder meg til 32. det er sikkert det enkleste

Lenke til kommentar
Dersom du ser på datoen på artikkelen du linker til, er den nesten 2 år gammel.

Verden har heldigvis gått vidre, og feks. driverproblemer er for det meste en saga blott.

 

 

ja. det er sikkert helt fint, men poenget er at hvis ikke jeg vil merke noe spesiell ytelses forskjell blir det enklere og holde seg til 32bit.

 

og nå når vi er så godt i gang. er det fordel for meg og bytte til vista?

jeg spiller mye dataspill osv. alle sammen sier jo at vista er bare rubbish og sånt. men nå som SP2 kommer bør vell microsoft ha rettet opp feilene sine, eller?

Lenke til kommentar

Vista fungerer fint til spilling, så lenge man har relativt ny og kraftig maskinvare. I tillegg støtter Vista ting som DirectX 10, noe XP ikke gjør.

 

Når det gjelder 32-bits og 64-bits Vista, benytter jeg meg av 64-bits Vista på alle mine maskiner med 64-bits prosessor der jeg vil ha Windows. Har ikke hatt driverproblemer, selv om å finne drivere kan være et helvete enkelte ganger.

Lenke til kommentar

Drivere/software er fremdeles et problem for en del hardware. Jeg har en printer, et lydkort, et nytt kamera og et veldig nytt USB-TV-"kort" som det ikke finnes 64bit-drivere til. Eller.. TV-kortet har de laget drivere til, men ikke software, så man kan alikevel ikke bruke deti XP/Vista-x64. :dontgetit:

 

Så sjekk drivere før du bestiller x64-OS.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar. :)

 

som jeg sa tideligere. Jeg tror jeg holder meg til 32bit, men går over til vista.

det ser mye penere ut pluss jeg vil ha dx10.. pc'en min er relativt god. Den kan nok ikke måle seg opp mot de nye GPU'ene og sånn, men den kjører de fleste spill på full grafikk. :D

 

har 8800gts 512

4 gb ram ( 800mhz)

q6600 ( 3 ghz )

 

beholder pc'en min en god stund til, før jeg kjøper ny. :D

er ikke sånn freak som må ha det nyeste av det nyeste hele tiden.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...