Gå til innhold

[Løst]Vurdere å kjøpe pc til ca 20-30 tusen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dersom P45 er så overlegen på alle punkter, hvorfor er det da X38 og X48 som ansees å være high-end kort? Jeg prøver ikke å være sarkastisk, men vil gjerne ha fram alle sider av saken. For min del hadde det vært kjempebra om det gikk an og opprette ytelsen, samtidig som man sparer 500 kroner.

 

EDIT: Da kan det nok være greit å satse på Dual Core nå, og så oppgradere en gang i fremtiden når det er mer aktuelt? Det blir litt som å kjøpe DDR3-minne synes nå jeg.

Det skal i utgangspunktet være bedre kontrollere, ellers er jo x38 nokså overlegen p35. Men kontrollerne er ofte de samme, og det eneste som ofte er forskjellen mellom Xtreme kort og Performance kort er PCI-EX støtte o.l.

Ingen andre forskjeller som har noen innvirkning på ytelsen.

 

Og nei, har ikke sagt at P45 er overlegen på alle punkter. Og nå må du ikke gre X38 og X48 under samme kam.

 

Og nei, det blir ikke like greit å satse på Dual Core nå og oppgradere senere, og nei, det blir ikke samme situasjon som med DDR3.

E8400 står ikke i stil med 4870x2 på noen måte og vis du har tenkt deg skikkelig ytelse i redigering&rendering osv så er quad et must. I nyere spill har også quad en stor fordel, spesielt når skjermkortet er så vanvittig sterkt. Og forskjellene blir bare større og større.

Lenke til kommentar

Herregud for ein idiot, kem bruker 3 ganger så meir penger enn kva ein bra pc koster... Det oooser idiot over heile denne topicen.

 

Lyst på ein bra pc, korfor kan du ikkje sjekke sjølv. Er drit lei kidsa som skal ha dyr pc.

 

 

Vis du absolutt skal ha det beste kjøp deg ein

 

X58(overprisa drit)

10,000 RPM hdd/SDD hdd

Xtreme Processor(overprisa drit)

DDR3 Minne(overprisa drit)

280 GTX/4870x2 skjermkort

 

Ein bra PC koster ikkje meir enn 4000,- kr...

Endret av Ganam
Lenke til kommentar

Sorry. Her: Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD,

Need for Speed, ProStreet for

Musmatte Blå 4/6mm

Støtsikker PC-eske STOR

World of Warcraft, MMORPG, PC

NZXT HUSH, Black Aluminum Front, 2X Blue

Corsair Powersupply 1000W Black

Asus P6T Deluxe+OC Palm,X58, Socket-1366

Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3, 6GB,

Intel Core™ i7 Quad Extreme Processor

XFX GeForce GTX 280 602M 1GB PhysX CUDA

XFX GeForce GTX 280 602M 1GB PhysX CUDA

Kingston USB 2.0 multikortleser for

LG Blu-Ray-brenner GGW-H20L

LG Blu-Ray-brenner GGW-H20L

Seagate Barracuda 7200.11 1TB SATA2

WD VelociRaptor 300GB SATA 3,5"

WD VelociRaptor 300GB SATA 3,5"

WD VelociRaptor 300GB SATA 3,5"

Western Digital My Book® Studio

Logitech diNovo Media Desktop Laser

Logitech MX Revolution Cordless Laser

Logitech QuickCam Sphere AF

MS ROYALTY Vista Ultimate

MS COA Label Windows

MS MANUALS Win Vista Ultimate

MS Win Vista Ultimate Engelsk

Microsoft Office Pro 2007

Norton Antivirus 2009 English

50 tusen :)

Lenke til kommentar

lal... håper dette er ein spøk siden dette er noe av det verste eg har sett i mitt liv.

 

2 Bluray brennere = WASTE (trenger bare 1?)

3 Velociraptors = FAIL (SSD tar over HDD markedet) + WD Black 1TB yter omtrent det samme for samme summ og den er 4-5 ganger større lagringsplass på.

2 stk GTX 280 Skjermkort for WOW = FAIL (WoW Støtter ikkje Crossfire/SLI)

Xtremeprocessor kva skal du med den? Ein klarer lett å spille alle nye spill med ein 1000 kroners prosessor...

Endret av Ganam
Lenke til kommentar

Nye endringer igjen. Skal ikke kjøpe pc til 50 tusen enda. Nå skal jeg bare selge begge pc ene jeg har nå og kjøpe en ny stasjonær. Vi får se hva jeg får tak i først. Laptoppen skal på verksted så skal jeg selge begge. Regner med at det blir mellom 10-15 tusen. Ikke 17. For de andre pengene skal jeg bruke på sofa og spisebord :) Så får vi se når jeg får jobb om jeg ikke får råd til en pc til 50 tusen om noen år(maks 3 år)[kankjse]

 

 

 

 

 

 

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD,

Need for Speed, ProStreet for

Musmatte Blå 4/6mm

Støtsikker PC-eske STOR

World of Warcraft, MMORPG, PC

NZXT HUSH, Black Aluminum Front, 2X Blue

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS,

Asus P6T Deluxe, X58, Socket-1366, DDR3,

Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3, 3GB,

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

XFX GeForce 9800GTX+ 775M 512MB PhysX

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Samsung DVD-brenner SH-S223Q/BEBN

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A,

Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB

Microsoft SideWinder X6 Keyboard NO

Microsoft SideWinder X5 Gaming mouse,

Qpad|EC-R, Black, 1.5mm, Gamingmatte

MS Win Vista Home Premium Norsk

MS MANUALS Win Vista Home Premium

MS COA Label Windows

MS ROYALTY Vista Home Premium

Garanti 3 år - Sende inn

Sånn vil det se ut ca :)

Endret av SxTxRxIxFxExR
Lenke til kommentar

Sukk... det ser ut som om vi er nødt å stave det ut for deg her. Windows Vista reagerer kanskje 20% kjappere på en PC til 20 000 enn en til 4000 kroner. Mange anser operativsystemet som treigt fordi det rett og slett er litt dårlig laget, og bedre hardware bedrer ikke dette særlig mye. Neste operativsystem derimot, som kommer i slutten av 2009, krever faktisk MINDRE av PC-en enn det Vista gjør. Jeg bruker en beta versjon akkurat nå, og den reagerer lynraskt på en to års gammel bærbar som hadde forholdsvis lavt budsjett.

 

Så hva får du altså igjen ved å legge i så mye penger. Tja, man kan muligens rendre video som har 6 ganger HD-kvalitet, men da trenger man altså også et kamera til et par hundre tusen. Til og med det som ansees som tunge oppgaver, som HD videoredigering og spill som Crysis, stopper å forbedre seg på et punkt ved cirka 13 000 kroner. WoW, som du inkluderer, kjører like bra på en PC til 5000 kroner som en til det firedobbelte.

 

Så med andre ord: (1) dyre komponenter gir økt ytelse til tunge oppgaver kun, (2) 99% av disse krever ikke en PC på over 12 000 kroner, (3) om et par år vil verdien på PC-en ha fallt til en tiendel eller enda mindre. Utviklingen skjer for fort. (4) Dersom du er en unintelligent tulling som ønsker status med data, går du for Mac. Et tips likevel, det hjelper neppe.

Lenke til kommentar
Nye endringer igjen. Skal ikke kjøpe pc til 50 tusen enda. Nå skal jeg bare selge begge pc ene jeg har nå og kjøpe en ny stasjonær. Vi får se hva jeg får tak i først. Laptoppen skal på verksted så skal jeg selge begge. Regner med at det blir mellom 10-15 tusen. Ikke 17. For de andre pengene skal jeg bruke på sofa og spisebord :) Så får vi se når jeg får jobb om jeg ikke får råd til en pc til 50 tusen om noen år(maks 3 år)[kankjse]

 

Og hvorfor laget du denne tråden da når pcen ikke skal kjøpes inn før om tre år? Og hvorfor har du ikke råd? Du sier jo at penger er ikke noe problem, de skaffer du.

Lenke til kommentar
....................................!!!!!!!!!!!! wtf?! Jeg skal ha pc om under en måned ca og den skal være til ca 15 tusen SOM jeg skaffer HELT ÆRLIG på den tia. Så hjelp meg ikke spam tråden please.

EDIT: En pc til 50 tusen får komme når jeg får meg jobb :)

 

Du er iallefall optimist i disse finanskriser :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...