Gå til innhold

[Løst]Vurdere å kjøpe pc til ca 20-30 tusen.


Anbefalte innlegg

Har noen forsslag? Ønsker helst om det er quad core for jeg driver med animasjon og programmering og selvsagt Crysis og high end spill. Trenger ikke skjerm for det har jeg. Heller ikke nettverkskort eller lydkort men hovedkort strømforsyning og alt det andre ja. Jeg finner bare den grommeste til alienware men må ha muligheten til å kjøpe det i norge da for garanti og lettere frakt og penger. Trenger heller ikke musematte eller mus og tastatur.

Endret av SxTxRxIxFxExR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, i fjor kjøpte jeg omtrent det beste penger kunne oppdrive for 31k. Det var med inkludert skjerm.

 

Da kjøpte jeg et RAID 5 oppsett(3 disker) og en 150gb raptor disk, 8800Ultra mens det fortsatt kostet nesten 7 tusen og en quad core.

Alt betalt av jobben.

 

Tror neppe du klarer å bruke 31k i dag uten å gå over til de produktene som er helt sinnsykt dyre og unødvendige (som en ny prosessor til 10k f.eks.).

 

Gå på tomshardware.com for tester av de nyeste grafikk-kortene.

 

Kjøp deg et high-end gfx kort, en 10000RPM disk til operativsystem og en quad-core. Da er du rustet. Husk god kjøling og nok strøm i PSU'en.

Endret av Nailer
Lenke til kommentar

Den lenken jeg ga deg gir det muligheten til å leke med konfigurasjonen. Det gir deg en pekepinn på hva du vil få for dine 20000-30000 kroner.

 

Enten så leker du bare med oss eller så er du ikke interessert i å gjøre en innsats selv for å finne ut hva som finnes. Det er nesten bare dyre og raske komponenter du kan velge mellom der.

Lenke til kommentar

Tenker du å kjøpe denne pc'en din samtidig som du skal kjøpe denne hjemmekinoen din til 50 000,- og tven til 50 000,-? Altså om ett år.. Isåfall er det liten vits å i det hele tatt tenke på det nå da pc markedet forandrer seg altfor mye på sålang tid.

 

Nå vet jeg ikke hvordan økonomien din er eller hvor du får disse pengene dine. Men jeg føler strengt tatt at du tar litt av og det virker som du bare er opptatt av å sløse de bort. Du er fortsatt ung så jeg vil sterkt anbefale deg å være litt mer nøktern og spare litt penger til den dagen du skal kjøpe deg bolig, stifte familie osv osv..

 

Den dagen pengene er borte kommer du garantert til å angre på at du ikke bare kjøpte deg en pc til 10-15 000,- istedet og sparte resten på BSU f.eks

Lenke til kommentar
Har ikke noe med det å gjøre. Ønsker meg så bra som mulig pc og prosessoren bør være veldig bra slik at renderingen går fortere.

 

Du nevner den grommeste til Alienware som ett alternativ. Når man samtidig får de samme delene på komplett, så er de ikke bra nok lenger. Logikken her finnes rett og slett ikke.

 

Det eneste som faktisk skiller Alienware og komplett-konfigurator i særlig grad er designet på kabinettet hvor Alienware vinner brutalt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...