Gå til innhold

Lite imponert over Komplett.no`s support/retursystem


Anbefalte innlegg

Jeg leverte min Cinet laptop inn til service hos komplett i Sandefjord torsdag 27 nov på formiddagen. Da jeg spurte hvor lang tid den ville være inne til service fikk jeg beskjed om at det kunne ta opptill to uker, men det var veldig sjeldent at det tok så lang tid. Ringte tirsdag uken etter for å høre hvordan det lå an, men da sa de at de ikke visste hvor den var hen. De så at jeg hadde levert den inn, men de visste ikke hvor pc`en fysisk befant seg. Jeg ringte igjen dagen etter og fikk samme svar. Ringte dagen etter dette igjen (torsdag samme uke) og fikk da beskjed om at den hadde blitt funnet og at den hadde blitt sendt videre til de som skulle jobbe på den.

 

Spurte da om de kunne få litt fortgang på den siden de faktisk hadde hatt den der i èn uke uten å vite hvor den var hen, som da resulterte i at den ikke hadde blitt åpnet engang. Svaret var da at den skulle prioriteres og at den mest sannsynlig ble ferdig dagen etter (fredag) men han jeg pratet med kunne ikke garantere dette. Jeg skulle få mail når den var ferdig, men det kom ingen mail den dagen. Heller ikke mandag denne uken og heller ikke tirsdag. Ringte tilbake på onsdag og fortalte historien på nytt til en annen på returavdelingen siden jeg ikke fikk tak i han jeg hadde pratet med tidligere. Han sa først at han ikke kunne gjøre noe for meg siden jeg ikke hadde kundenummer eller ordrenummer foran meg, men etter litt frem og tilbake så gikk det opp for han at han kunne spore meg opp via navn.

Han kunne da fortelle at de hadde kikket på pc`en og at de ikke hadde deler til å reparere den, så derfor skulle jeg få ny pc. Da jeg spurte om jeg kunne få velge litt ang den ny pc`en som f.eks hva jeg ville prioritere (av skjerm, minne, hdd osv) sa de at jeg ikke kunne velge noe som helst, men jeg ville få en tilsvarende eller bedre pc enn den jeg hadde.

 

Jeg spurte når denne saken ble avgjort og fikk da beskjed om at den ble avsluttet i løpet av uken. Dette var altså på onsdag og hørte ikke noe mer denne dagen eller torsdag. I dag er det fredag og siden det ikke hadde kommet mail innen kl 12 bestemte jeg meg for å ringe igjen. Har ringt til Komplett seks ganger i dag og sittet i telefonen i 10min hver gang før jeg har gitt opp å komme igjennom. Har også fått ringetone flere ganger for så å bli satt tilbake til hovedmenyen. Men alle gode ting er jo som kjent syv og jeg kom gjennom på telefon til slutt.

 

Fikk tilslutt tak i samme person som sa den skulle være ferdig i løpet av uken og han ringte bort til de som har jobbet med den. Han sier videre at de er to stk som jobber med Cinet pc`er, men han ene har vært syk og derfor har den ikke blitt ferdig i løpet av denne uken heller. Jeg spør om ikke han andre kan avslutte saken siden de nå har hatt pc`en der i over to uker uten å få gjort den ferdig iom at det strengt tatt ikke har vært noen reparasjon på den. De kikket jo bare på den, fant feilen og konstanterte at de ikke hadde deler til den. Dermed er neste skritt å plukke en ny pc fra lageret og sende meg en mail om dette. Kan umulig ta veldig lang tid??

 

Svaret var at de to personene som jobber med Cinet pc`ene har ansvar for hver sine pc`er og jeg måtte derfor vente til mandag, for da var han som jobbet med min pc tilbake på jobb. De kunne med andre ord ikke gjøre ferdig min sak før denne personen er tilbake på jobb...

 

Kjøpte denne pc`en hos MPX i sin tid, og har hatt den inne på service èn gang tidligere, men da leverte jeg den inn til et relativt lite verksted noen minutters kjøring unna der MPX og Komplett holder til. Det tok da under èn uke fra jeg leverte den til den var ferdig.

 

Nå er det slik at Komplett har tatt over service for alle Cinet pc`er og det var derfor jeg nå måtte levere inn pc`en her. Hadde hørt mye negativt om Komplett sine returordninger og var derfor spent på hvordan dette skulle gå. Har aldri levert inn noe til Komplett før, og etter denne erfaringen så håper jeg at jeg slipper å gjøre det igjen.

 

Ser at Komplett har en egen bruker her inne på forumet, blir spennede å høre hva de evt har å si...

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, grunnen til at jeg maste var jo at de i over èn uke ikke hadde peiling på hvor pc`en min var hen. Og når de først bruker over en uke på å finne den og jeg får beskjed to ganger om når den skal være ferdig, mens ingen av datoene stemmer så blir man jo ikke veldig imponert. Jeg fikk beskjed om at den skulle være ferdig på fredag og ringte ikke før onsdag.

 

Det er heller ikke de som tar telefonene som fikser pc`ene, men det vet du kanskje Gonzo? ;)

Lenke til kommentar

Forstår frustrasjonen din, det er svært kjedelig når dette skjer.

Må nok si at jeg har opplevd det totalt motsatte av deg, god support fra ende til annen.

 

Hadde kjøpt noen minnebrikker hos komplett og opplevde at de tok kvelden uten at disse hadde blitt overklokket eller kjørt hardt på noe vis , etter kun et par dager (4 eller 5) så fikk jeg melding om at tilsvarende produkt ikke kunne skaffes og jeg fikk tilbake kjøpsummen.

 

Er nok derfor jeg handler fortsatt hos komplett, opplever de som seriøse.

Lenke til kommentar
Forstår frustrasjonen din, det er svært kjedelig når dette skjer.

Må nok si at jeg har opplevd det totalt motsatte av deg, god support fra ende til annen.

 

Hadde kjøpt noen minnebrikker hos komplett og opplevde at de tok kvelden uten at disse hadde blitt overklokket eller kjørt hardt på noe vis , etter kun et par dager (4 eller 5) så fikk jeg melding om at tilsvarende produkt ikke kunne skaffes og jeg fikk tilbake kjøpsummen.

 

Er nok derfor jeg handler fortsatt hos komplett, opplever de som seriøse.

 

Det å reklamere å få en løsning på minnebrikker, er vel ikke en tilsvarende situasjon som den trådstarter beskriver.

 

Jeg kan skjønne hans fustrasjon over sen saksgang for ombytte. Samt at det ikke skulle være så vansklig å gi spesifikkasjoner for ombytte Laptop. Selv har jeg både positive og negativ erfaring med Komplett vedrørende garanti reparasjon. Men vil samtidig gi utrykk for at dette synes å være ett generelt problem med moderne forbruker elektronikk og service. Sendes ofte til sentralverksteder og med leverandørs regler for garanti.

Lenke til kommentar

Problemet med Komplett er at de ikke følger opp produktet etter det har kommet inn.

 

Når jeg måtte returnere laptopen min, så tok alt tid:

27.06.08 - 10.07.08 13 dager Levering fra Komplett til Infocare....

 

11.07.08 - 28.07.08 17 dager Varen var på vent, pga Komplett glemte å sende med standard papirer.

 

25.07.08 - 01.08.08 07 dager Jeg fikk opplyst at alt var ok. Forventet ferdig den 01.08.08 Så Komplett ble informert om mangel på skjema den 01.08.08

 

04.08.08 - 19.08.08 15 dager Vente på deler, reperasjon av maskinen. Dette er faktisk ganske normal tid. Egentlig ganske raskt. Komplett sa nok at det hastet.

 

20.08.08 - 22.08.08 02 dager Postgang. Dette er normal postgang med pakker fra Oslo/Sandefjord til Sandnes.

 

Så totalt sett:

 

Forsinkelser pga treghet og mangel på skjema fra Komplett: 5 uker / 35 dager

 

Arbeid hos Infocare, inkl. bestilling av deler: 2 uker/ 15 dager

 

Transport: 2 dager.

 

Om posten brukte 3 dager, så var det kun 14 dager reperasjonstid hos Infocare.

 

Dette resulterte til at jeg til slutt fikk godkjent heving av kjøpet.

Men det tok rundt to måneder til føre pengene og fraktgebyret som jeg måtte dekke ble overført. Da etter mange purringer.

 

Det verste er at når man ringer til Komplett for å få en status, så sier de at de må sjekke det nørmere, og at de ringer deg opp igjen. Men de ringer selvsagt ikke opp igjen.

Og når man ringer flere ganger for å få svar, så får man kun samme svar gang på gang.

Jeg har blitt drittlei av dårlig kundebehandling av Komplett.

Lenke til kommentar

Komplett sendte jo din pc avgårde for rep og da vil det jo automatisk ta lengre tid, selvom du måtte vente altfor lenge.

 

Pc`en min fikser de på eget verskted. Siste jeg fikk beskjed om var at den skulle vært ferdig i løpet av uken som var. Når de ikke klarte det så skrev de en mail til han som jobber på den at den skulle prioriteres. Kom ikke noe mail i går og jeg skal legge meg etter nattskift nå. Er ikke overrasket om det ikke ligger mail å venter når jeg våkner...

 

Greia er jo at de har konkludert med at de ikke har deler til den. De skal gi meg en ny pc og det er bare litt papirarbeid som gjenstår for at de kan gjøre saken ferdig...skjønner ikke hva som tar tid nå.

Lenke til kommentar

Fikk telefon fra han som har jobbet på min pc istad og har nå fått fikset med ny pc. Han påstår han har sendt meg mail for et par dager siden, men jeg har da mottat flere mailer om dagen uten noe fra komplett så vet ikke heeelt om jeg tror på den, men uansett.

 

Det var en veldig hyggelig fyr som ringte og i motsetning til hva jeg fikk beskjed om hos komplett.no så kunne jeg velge litt ang ny pc. Han lurte på om det var en spesiell type jeg ville ha og jeg kikket kjapt innom hos mpx.no og valget falt da på Acer Aspire 5930G. Denne var litt bedre og dyrere enn den han hadde tenkt til å sende meg, men hvis det var den jeg ville ha så skulle han få til den og lage ordre på den med en gang.

 

Så da ble det en lykkelig ende på dette til slutt...

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar
Det har jeg gjort.

 

Jeg er en teknikerne som jobber med Cinet-maskiner.

Det er virkelig leit å høre at det har tatt så lang tid med din maskin.

Grunnlaget vet jeg, det kan jeg alternativt ta med deg privat om det er ønskelig.

 

Gi meg en liten PM, så kan vi ta det videre der om det er ønskelig.

Du kan også sende meg en e-post om du vil.

 

Sender deg e-posten min på PM.

Lenke til kommentar
Får bare håpe at selgerne på Komplett ikke blir syke, da får de vel ikke solgt noe som helst siden ingen kan overta deres oppgaver!?

 

Hmm, kanskje derfor jeg ikke har fått svar på et enkelt spørsmål jeg hadde til dem i dag. Tror jeg må ringe, mail er tydeligvis ikke prioritert.

 

Mailserveransvarlig har nok tatt juleferie. Godt mulig telefonsentralansvarlig har dratt til fjells.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...