Gå til innhold

Hjelp til brannprosjektering


Anbefalte innlegg

Har fått ei oppgåve der eg skal planlegge installasjon av brannalarmanlegg i eit næringsbygg. Eg skal velge detektorar og plassering av dei og sentralen osv. Eg skal og tegne inn kabelføringa.

Eg er veldig usikker på kva for detektorar eg skal velge.

 

Vist nokon kunne ha hjelpt meg med dette hadde eg vorte glad:)

 

Vedlegg tegningar over bygget.

 

post-110197-1229030333_thumb.jpg

post-110197-1229030365_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ha gått for vanlige optiske detektorer stort sett over alt, med untak av en multisensor O2T i kantina for å hindre uønskete alarmer. (O2T = 2x optiske kammer og en termisk inne i en detektor)

 

Vist kunde vil ha det kan man montere en TRD (Tidligrøykdetektor) i datarommet, men da disse er dyre er det greit at det kommer som et ønske fra kunde. (Husk at aspirasjon ikke automatiskt er en TRD.)

 

Og husk manuelle meldere i alle rømningsveier, og minimum 30m gangavstand i mellom to manuelle.

Lenke til kommentar

aiai :)

trykk på meg

 

Den infoen som du ga var litt kort.

Det bør først kartlegges hvilken risikoklasse som gjelder for bygget.

Dette legger ett grunnlag for dekning av deteksjon.

 

Det er ett lite bygg og jeg anbefaler at du tar kontakt med:

Ta kontakt med de her

ADI leverer rimelige og meget gode adresserbare sentraler.

Dem tar også prosjekteringen for deg.

 

 

Prøv å styr unna Autronica sin Autoprime og Siemens sine sentraler på ett så lite bygg.

Hvis det stilles høyt og spesielle krav til detektering i enkelte rom så er det nesten bare Siemens sitt mønsterdeteksjon system som er fullverdig.

 

Hvis du ikke vet hvordan man skal prosjektere brann så anbefaler jeg deg å holde deg langt unna :whistle:

Endret av 2rgeir
Lenke til kommentar
aiai :)

trykk på meg

 

Den infoen som du ga var litt kort.

Det bør først kartlegges hvilken risikoklasse som gjelder for bygget.

Dette legger ett grunnlag for dekning av deteksjon.

 

Det er ett lite bygg og jeg anbefaler at du tar kontakt med:

Ta kontakt med de her

ADI leverer rimelige og meget gode adresserbare sentraler.

Dem tar også prosjekteringen for deg.

 

 

Prøv å styr unna Autronica sin Autoprime og Siemens sine sentraler på ett så lite bygg.

Hvis det stilles høyt og spesielle krav til detektering i enkelte rom så er det nesten bare Siemens sitt mønsterdeteksjon system som er fullverdig.

 

Hvis du ikke vet hvordan man skal prosjektere brann så anbefaler jeg deg å holde deg langt unna :whistle:

 

Slik som jeg har tolket hele greia så går han skole og har fått denne prosjekteringen som oppgave...

Ikke at jeg kan hjelpe til noe særlig men han trenger vell noen kjappe råd på hvordan han skal prosjektere denne fiktive byggningen.

Lenke til kommentar

 

aiai :)

trykk på meg

 

Den infoen som du ga var litt kort.

Det bør først kartlegges hvilken risikoklasse som gjelder for bygget.

Dette legger ett grunnlag for dekning av deteksjon.

 

Det er ett lite bygg og jeg anbefaler at du tar kontakt med:

Ta kontakt med de her

ADI leverer rimelige og meget gode adresserbare sentraler.

Dem tar også prosjekteringen for deg.

 

 

Prøv å styr unna Autronica sin Autoprime og Siemens sine sentraler på ett så lite bygg.

Hvis det stilles høyt og spesielle krav til detektering i enkelte rom så er det nesten bare Siemens sitt mønsterdeteksjon system som er fullverdig.

 

Hvis du ikke vet hvordan man skal prosjektere brann så anbefaler jeg deg å holde deg langt unna :whistle:

 

Slik som jeg har tolket hele greia så går han skole og har fått denne prosjekteringen som oppgave...

Ikke at jeg kan hjelpe til noe særlig men han trenger vell noen kjappe råd på hvordan han skal prosjektere denne fiktive byggningen.

 

 

Trådstarter er 17 år så det er nok tilfellet ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...