Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden


Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Wire ble visstnok filmet med SD-kameraer i 4:3, så konsensus har vært at det neppe er noen vits i å gi ut The Wire på BD.

 

Her er imidlertid en "kommer snart" fra Amazon: http://www.amazon.com/The-Wire-TV-Series-Blu-ray/dp/B001AQR3LW

 

Så The Wire er filmet med dårligere utstyr enn filmer fra 50-tallet som gis ut på BD?

Beklager, har lest mer om det nå, og jeg tok feil. Serien er filmen i 35 mm, men all redigeringen ble gjort i 4:3 SD (bevisst valgt av David Simon for å gi "økt realisme" (antakelig for å få serien til å se ut som en klassisk TV-politiserie?)). En eventuell HD-utgave må klippes og redigeres helt på nytt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette er i alle fall interessant for meg, og muligens Gunfreak...(men han er nok borte for alltid etter at han snakket dritt om Chuck Norris for noen dager siden, hvis det kommer poster fra Gunfreak nå så er det bare Chuck'ern som poster under Gunfreak sitt alias for og fordrive tiden innimellom alle roundhouse kick'ene ;) )

 

51aOuH-SjJL._SL500_AA300_.jpg

 

The World At War: The Ultimate Restored Edition 2010 [blu-ray]

 

Kommer 20. september :D

Lenke til kommentar

De hadde jo en avstemming på sidene sine om hvilken filmer som skulle bli gitt ut av katalog titler og sjokkerende nok så var det sikkert Back to the Future filmen som vant. Håper de gjør en ordentlig jobb med lyd og bilde på de filmene og ikke bare kaster dem ut og er fornøyd med det...

Lenke til kommentar

Kick-ass kommer i noen interessante utgivelser i UK;

 

51zWNaGgDgL._SL500_AA300_.jpg

Kick-Ass: Limited Collectors Edition Box Set (w/ Graphic Novel & Art Cards)

 

15515637m.jpg

Kick-Ass: Combi Pack - Steelbook (Blu-ray & DVD) (3 Discs)

 

15515522m.jpg

Kick-Ass

 

 

Har egentlig litt lyst på Lost: The Complete Collection på BD når den kommer også... men jeg er litt usikker på regionene på den amerikanske utgivelsen... sesong 1, 2 og 5 er regionsfrie i statene mens 3 og 4 er låst til A på enkeltutgivelsene fra før. Ser at det kommer en complete collection i UK også, men ingen bekreftet dato eller om det blir likt det amerikanske settet... :hrm:

 

51YBEEb%2BLvL._SL500_AA300_.jpg

51KoYHIOH5L._AA300_.jpg

 

Kanskje det er på høy tid med en region A eller regionfri BD spiller... ;)

Lenke til kommentar

Kick-ass kommer i noen interessante utgivelser i UK;

 

51zWNaGgDgL._SL500_AA300_.jpg

Kick-Ass: Limited Collectors Edition Box Set (w/ Graphic Novel & Art Cards)

 

Ser ut som om noe jeg kommer til å kjøpe :)

 

Kanskje det er på høy tid med en region A eller regionfri BD spiller... ;)

 

Fire bokstaver: Oppo :)

Lenke til kommentar

Yeah I know... har lenge vurdert og kjøpe BDP-83. Eller er det noen nyere/bedre Oppo spillere som har kommet i det siste?

 

Er vel kun BDP-83SE

 

Men som de sier selv:

 

OPPO Digital recommends the BDP-83 Special Edition to customers who primarily use the analog audio output to connect to either a dedicated stereo or a multi-channel surround system. For customers who primarily use the HDMI output to connect to an A/V receiver or directly to a TV/projector, and for customers who primarily use the optical/coaxial digital audio output, the standard BDP-83 is recommended.

 

Jeg vurderte den selv, helt til jeg leste det der :)

 

Er vel det som er fint med Oppo, de lager ikke nye spillere i hue og ræva. De konsentrere seg heller om å lage få spiller, men bra spillere :)

 

Jeg har ikke vært skuffet en eneste gang siden jeg kjøpte spilleren. Er fremdeles heller ingen disker den ikke har spilt. LG'en min hadde problemer med enkelte disker til tider, men Oppo'en har ikke kranglet en gang med de diskene heller.

Lenke til kommentar

Ta og endre tråd tittelen da! Er bare BLU-RAY

 

Ro ned littegranne nå, selv om HD DVD er ett mer eller mindre utdødd format så er det fortsatt de som kjøper det som finnes og vi kan fortsatt diskutere HD DVD...

 

Noen som vet om det finnes et bluray samlesett av Indiana Jones filmene?

 

Nope. Er kun den siste som er gitt ut på BD. Ingen bekreftete datoer på de tre andre så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...