Gå til innhold

Word ikke godkjent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Årsaken til at jeg ikke vet hvor er fordi at jeg ikke har interesse av å vite hvor. Jeg er verken student eller elev, så jeg har null interesse av å vite jeg finner informasjon som vedrører dere det gjelder. Dere som er elever eller studenter bør vel ha interesse av å finne ut hvordan reglene for eksamen er, spesielt siden eksamen er en forholdsvis viktig del av utdannelsen dere. Jeg har ikke hørt om siden engang jeg, jeg funderte i ca 10 sekunder over hvor jeg kunne finne ting som omhandler utdanning - "kanskje utdanningsdirektoratet er en plass starte", var min første tanke. Nå er det ikke sikkert man finner det der, for jeg har som sagt ingen interesse av å sjekke.

 

 

Det skal ikke så mye mer til enn ett lite søk på google heller faktisk.

 

Eksamensreglement gav følgende treff på Google, du kan jo ta en titt. :)

http://www.google.no/search?hl=no&q=ek...3%B8k&meta=

Lenke til kommentar

At folk ikke bryr seg er vel strengt talt deres egen feil, eller? Det er vel problemet, folk forventer å få alt lempet i fanget. Vgs er begynnelsen på ansvar for egen læring og alt det tullet der, at man, forhåpentligvis, begynner å bli voksen og tar litt ansvar for sitt eget liv. Jeg forstår at alle ikke er i stand til dette, men det er altså ingen unnskyldning. All informasjonen man trenger er tilgjengelig om man bare gidder å oppsøke den. Jeg vil også anta at rådgiveren ved skolen din kan fortelle deg hvor du finner eksamensreglementet.

Lenke til kommentar
At folk ikke bryr seg er vel strengt talt deres egen feil, eller? Det er vel problemet, folk forventer å få alt lempet i fanget. Vgs er begynnelsen på ansvar for egen læring og alt det tullet der, at man, forhåpentligvis, begynner å bli voksen og tar litt ansvar for sitt eget liv. Jeg forstår at alle ikke er i stand til dette, men det er altså ingen unnskyldning. All informasjonen man trenger er tilgjengelig om man bare gidder å oppsøke den. Jeg vil også anta at rådgiveren ved skolen din kan fortelle deg hvor du finner eksamensreglementet.

Ok, så 1150 elever skal stille seg i kø utenfor hos rådgiver hver gang det er eksamenstider, og dette må også gjøres i pauser siden rådgiver er ferdig for dagen klokka 2. Nei det var jo meget godt organisert, godt tenkt.

 

Jeg skjønner tanken din. Men det er ikke lett å vite at plutselig før en eksamen må man finne reglene selv, de fleste er nok mer opptatt av å lese til faget de skal ha eksamen din.

Lenke til kommentar

Flimzes: For meg ordnet dette seg helt uten problemer den gangen jeg gikk på vgs og den gangen jeg studerte på høgskole. Hadde aldri noen problemer med å finne frem eksamensreglementet den gangen.

 

Jeg vil anta at rådgiveren hadde tatt hintet om det hadde stått 1150 elever utenfor døren hans/hennes for å stille akkurat det samme spørsmålet, tror ikke du? ^^

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg hadde trosset læreren, ja. Etter at jeg hadde tatt ordet i klassen og fortalt at det ikke var tillatt med kalkulator ifølge eksamensreglementet. Men hvis jeg hadde gjort en feil og strøket p.g.a. det, hadde jeg akseptert strykkarakteren. Det var jo isåfall min egen feil og jeg har ingen problemer med å erkjenne egne feil. På den annen side er jeg nok ikke den som faller i slike "feller" på eksamen. Et av mine karaktertrekk er at jeg er pinlig nøyaktig med slike detaljer.

 

Jeg husker et godt eksempel fra en gang jeg hadde eksamen i matematikk: i løpet av året hadde vi skrevet formler og slikt i en egen formelbok. På slutten av året hadde mange måttet investere i enda en kladdebok fordi den gamle var full. I eksamensreglementet sto det at vi kunne ha med en formelbok. Læreren sa imidlertid på mitt spørsmål at det ikke var så viktig, og at de som hadde to bøker kunne ta med begge. Mange gjorde det, mens jeg klippet og limte dem sammen til én. Det kunne ikke falle meg inn å følge lærerens "det er ikke så viktig"-anbefaling! Da hadde jeg vært så nærvøs på eksamen for å bli tatt for fusk, at jeg ikke kunne konsentrert meg om faget, men bare hadde tenkt på denne detaljen hele tiden istedet.

Det kan du si nå ja, i ettertid.

Hvis du leste det jeg skrev, har jeg gjort det FØR også. Dette er ikke etterpåklokskap, slik du påstår.

 

Har man realfag på høgskoler og universiteter har man verken lov til å ha med kalkulator eller regelbøker med notater

Det eksempelet jeg nevnte var fra en videregående skole der jeg var elev for en del år siden. Der var det tillatt å ha med regelbok, slik jeg skrev i det forrige innlegget.

 

dersom en lærer sier det er tillatt, ville man jo selvsagt valgt å stole på læreren.

Snakk for deg selv.

 

Å modifisere sin egen regelbok er ihvertfall ikke lov

Det var det altså her, i mitt eksempel. Men her blander du inn høyskoler igjen.

 

Hele svaret ditt til meg oser av "Hvis ikke jeg hadde gjort det, tror jeg ikke du hadde gjort det heller"-holdning. Vær forsiktig med å tro at alle andre er som deg.

Lenke til kommentar
Skulle levere inn et tekstdokument på skolen her også via en nettportal. Fikk beskjed fra læreren om at han ikke fikk til å åpne dokumentet fordi det IKKE var doc. På nettsiden står det en hel haug med godkjente formater. Deriblant ODF, PDF og Star-Office(!).

 

Hurra for (data)lærer-Norge!! Vi er et u-land på området!

:ermm:

 

Høres alt for kjent ut, ja.. Star-Office kjører vel ODF?

Lenke til kommentar
Skulle levere inn et tekstdokument på skolen her også via en nettportal. Fikk beskjed fra læreren om at han ikke fikk til å åpne dokumentet fordi det IKKE var doc. På nettsiden står det en hel haug med godkjente formater. Deriblant ODF, PDF og Star-Office(!).

 

Hurra for (data)lærer-Norge!! Vi er et u-land på området!

:ermm:

 

Høres alt for kjent ut, ja.. Star-Office kjører vel ODF?

 

Jaha, den gjør visst det ja! Star-Office er visst mer oppegående enn jeg trodde først. Og husker jeg brukte en gratisversjon for flere år siden.... og som var bra!

Lenke til kommentar
Skulle levere inn et tekstdokument på skolen her også via en nettportal. Fikk beskjed fra læreren om at han ikke fikk til å åpne dokumentet fordi det IKKE var doc. På nettsiden står det en hel haug med godkjente formater. Deriblant ODF, PDF og Star-Office(!).

 

Hurra for (data)lærer-Norge!! Vi er et u-land på området!

:ermm:

 

Høres alt for kjent ut, ja.. Star-Office kjører vel ODF?

 

Jaha, den gjør visst det ja! Star-Office er visst mer oppegående enn jeg trodde først. Og husker jeg brukte en gratisversjon for flere år siden.... og som var bra!

 

Så vidt jeg har forstått er Star Office den kommersielle versjonen av OpenOffice.org, det er ihvertfall Sun som er hovedutvikler bak begge to!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...