Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hva skal jeg gjøre hvis 750GB OS-disken min som jeg har Windows på mangler filsystem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BRB, *teste*.

 

Startet dårlig med feilmelding allerede under oppstarten. Kjører en surface-test nå.

 

MBR Rebuilt.... Testing... BRB Reboot.

 

Står bare å blinker med en fin og grå bindestrek oppe i venstre hjørne. Gjort det 5 minutter nå. Er som regel ikke noe godt tegn som jeg tolker det. Men jeg fikk ihvertfall ikkt noe NTLDR missing, eller noen andre gøyale feilmeldinger.

 

Andre gode forslag?

Lenke til kommentar

Kjørte en FIXMBR uten at det hjalp i det hele tatt. Når jeg kjører PTDD Partition table doctor og Fix MBR, får jeg ikke noe fornuftig ut av den. Står bare å laster med en fin og grå bindestrek oppe i hjørnet.

 

Ser at partisjonstypen din er blitt til '4'. Det har jeg sett flere ganger som et resultat av at man har brukt XP uten servicepack.

TestDisk har som regel fikset problemet.

 

MBR koden er dessuten helt feil, så en FIXMBR er nødvendig for å kunne boote.

 

Hva velger jeg i TestDisk for å fikse problemet?

Lenke til kommentar

Warning! Hardisk 2 heass is 240, Sectors is 63. If PTD cannot find correct partition for you, you may try to access the CMOS setup program and change the LBA mode setting on harddisk 2 to one of the following modes, and then run PTD to recover partition.

 

1. Auto mode 2 LBA mode 3. Large mode 5. CHS mode.

 

Noe fornuftig du får ut av denne feilmeldingen som er den første jeg får når jeg starter opp PTTD.

Lenke til kommentar
may try to access the CMOS setup program and change the LBA mode setting on harddisk 2 to one of the following modes, and then run PTD to recover partition.

 

1. Auto mode 2 LBA mode 3. Large mode 5. CHS mode.

Cmos er bios setup.

Du må inn i bios(som regel del under boot)

Prøv og bytte til mode som forklart.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Du må ikke tenke så mye på å fikse mbr på det tidspunkt. Helt unødvendig.

Partisjons tabell og bootsector, som ikke merkelig nok ut fra den informasjon jeg ser, er på den samme og en sector.Og ikke bare det, men verdier i den er av en slik karakter at NTFS kan IKKE mounte et slik volum. Helt umulig.

Hvis noe alvorlig har funnet sted, så vil tilfeldige handlinger ikke hjelpe.

Om det er bare info i de få sectorene som mangler så burde være enkelt å ordne.

Men avventer å se hva du har kommet fram til.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...