Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hva skal jeg gjøre hvis 750GB OS-disken min som jeg har Windows på mangler filsystem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bestemt meg for å gjøre det på den lettvinte måten. Har kjøpt meg en ny disk, kjører et gammelt image av den disken som er "fucked" til den disken, gjører GetDataBack på den disken som er "fucked", henter tilbake gamle filer, og that's it.

 

Hva er det egentlig jeg skal kjøre, Wiberos? Kanskje jeg gjør det etterpå, bare for gøy, og for å se om jeg får noe resultat.

Lenke til kommentar

Har du ikke kopiert over filene dine?

 

Uansett

Du har en disk hvor det var Windows installert, og med mange partitioner, slik du har sagt.

Det er greit nok.

Disken har gått bananas, både med bootsector, sector 63, er ikke å se, og med partitions tabellen, på sector 0.

 

Samtidig du har en merkelig Fat12...floppy disk sector, som har kopierte seg på sector 0.

Du har kjørt diverse fixer, og vi vet ikke hva er forandret.

 

Men jeg ser at sector 6, sier at det er en database på disken din, hvor datamaskinen heter

Server.

Det betyr at disken ble convertert til dynamisk, etter at du hadde installert Windows på den....eller at den sector 6 er en gammel ein.

Men hvis disken din er slik jeg tenker, så med å kjøre filen du fikk, få utskrift av den database på disiken, som ellers er ikke mulig å få.

 

Jeg tenkte da:

-hvis det er tilfelle, så vi kunne rekonstruere, noe,helst den Os partition.

Siden disken er så stor, vil det være lettere å bruke den info fra der for å finne copy av den bootsector, som er ca 150GB langt ut på disken.

Vi ville få den Os tilbake som basic disk.....ja det blir for mye å forklare her!!!!

 

Så hvis du åpner din cmd i windows og kjøre filen derfra som ldmdump /D1 (er ikke 1 den 750GB ?) vil du få...håper jeg noe fra den. Kopiere teksten i en fil og vedlegge her.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Du har sikkert forandret en del ting på disken siden sist.

 

Jeg har redigert partitions tabellen slik at den vil vise kun en RIKTIG partition.

Verdien for sectorene henter jeg fra sector6, så det blir ikke så feil det.

 

Da skal du gjøre det samme som du gjør når du leser og lagre fra disken, men her skal du i tillegg åpne den 100sector jeg har fått og velge å kopiere tilbake på sector 0.

 

Jeg vil vente litt. Jeg må ut noe timer. I mellom tiden kan du lage en sector for meg igjen, slik som sist men velg 4000 (det er max du kan skrive der). Jeg ønsker å se om det er noe sectorer som jeg kan bli klok på.

 

Så senere kan vi , etter at disken din, er riktig initialisert av oss, å grave fram noe bootsectorer.

Men det er veldig viktig at disken blir korrigert i partitions tabellen. Så det blir artig å se hva progs du har brukt har valgt i verdiene der, samt at det er ikke umulig at vi kan dra nytte av det uansett.

Lenke til kommentar
Har du ikke kopiert over filene dine?

 

Har ikke fått kopiert over alle filene. Mangler en del bilder fra skrivebordet.

 

Har du ikke kopiert over filene dine? Samtidig du har en merkelig Fat12...floppy disk sector, som har kopierte seg på sector 0.

Du har kjørt diverse fixer, og vi vet ikke hva er forandret.

 

Har kjørt FixMBR, fix boot record, fix filsystem?

 

Men jeg ser at sector 6, sier at det er en database på disken din, hvor datamaskinen heter

Server.

 

Disken kom opprinnelig fra en annen PC, kalt Server :-)

 

Så hvis du åpner din cmd i windows og kjøre filen derfra som ldmdump /D1 (er ikke 1 den 750GB ?) vil du få...håper jeg noe fra den. Kopiere teksten i en fil og vedlegge her.

 

Har forsøkt å kjøre ldmdump / D1, men det som skjer, er at programmet bare står å jobber, uten at jeg får noe resultat.

Endret av marw_the_big_headed_rhino
Lenke til kommentar

Hehe, du hjelper meg svært lite :(

 

Ok vi prøver:

 

Vedlegger de 100 sectorene du har gitt meg tidligere.

Jeg har rediegert mbr sector, dvs code er borte, du trenger ikke det nå, jeg har fjernet actice flag for partitionen, du trenger den ikke nå, og har redigert partitionstabellen, slik om disken var kun en primær partition.

Sectorene for partitionen, er brukt etter vurdering, siden jeg har ikke annet enn det jeg har fått fra deg, samt at jeg er svært usikker om hva er hva, hvordan det var, og hvordan det er blitt underveis.

 

Det du gjor nå er å åpne diskprobe. Velg disk med å dobbelt klikk på den, velg å lese, slik som sist.

Lagre igjen de sectorene på skrivebord, siden du kommer til å kopiere min. Mulig at det er det samme med min, men jeg vet ikke om det, du har ikke gitt meg dem.

 

Etter det,etter du har lagret, skal du klikk Read igjen, men nå skal det stå 0 på den overste felten og 1 nederst (ikke 100 eller 4000). Så klikk OK.

Deretter skal du klikk på File og velg å Open file. Du skal da åpne den du har fått tilbake fra meg. Den vil komme fram.

Så klikk på sectors og velg write. Du får advarsel og greie, du går videre, og du velger å write. Det er viktig å se da at du skriver den på sector 0 (det står sector to write i vindue).

 

Ok igjen og reboot.

Etter det skal vi prøve å finne noe på disken med dskprobe. I forbindelse med det ønsker at du prøve å huske:

-var det windows xp du hadde?

-var det noe server alla 2008, eller Vista du hadde?---det er relevant for relative sectors.

Jeg har redigert med utgangspunkt at du hadde XP.

-hvor stor var den OS partition i GB? ca150 eller noe annet.

 

Filen er zipet.

redigert1.zip

 

 

 

edit:

jeg leste din siste post og lurer på om:

 

Du hadde en disk til tilkoplet på maskinen som den 750GB var tilkoplet og. Det er på tiden at du ser på det. Ikke noe fix og triks på den, du skal bare undersøke den.

For at man få svar vedrørerende din konfigurasjon. Mest sannsynlig du hadde dynamisk disker, og da er ikke bare å ta den enne uten å ta hensyn til den andre.

Med å undersøke den andre og, vil du få svar på en del, som kan hjelpe framover.

Det betyr dog ikke at ting kan reverseres, uten at data gå tapt. Men ingen vet enda.

 

Så helst starte med det, og la zipen på vent litt.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Kom meg endelig inn ved hjelp av Get Data Back. Berget de siste filene, og tok en formattering.

 

Fra før har jeg kjørt det imaget jeg tok av disken over til en annen partisjon som jeg nå bruker som systemdisk.

 

Fungerer fint for øyeblikket ihvertfall. Men jeg tror nok at det PC-en virkelig savner, er to stk SSL-disker ('25 diskene til 5k stykket) :-)

 

Tusen hjertelig takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...