Gå til innhold

sette passord på mapper?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bruker Truecrypt for dette, det er det beste. Du lager en fil, som er et volum(akkurat som en minnepinn). Inne den filen kan du skjule alt du vil avhengig av størrelsen på volumet. Det velger du når du lager et nytt truecrypt volum. Når du skal ha tilgang til mappen din, så åpner du truecrypt og velger den filen(volumet) du lagde tidligere. Når du gjør det dukker det opp en ekstra hardisk i min datamaskin som er den krypterte mappen din. Du også også kryptere enheter, som hele hardisken hvis du har f.eks to hardisker men det trenger du ikke.

Endret av data_jepp
Lenke til kommentar
husker for et par år siden så brukte vi program som heter "FolderLock" prøv å søke etter det på google så finner du kanskje noe, ganske enkelt program.

 

Men den gjemmer mappene. Vil ha et program som gjør at mappene fortsatt ligger på Skrivebordet, men at jeg må bruke passord for å se filene.

 

Finns det noe som fikser det?

Lenke til kommentar

Noen som hvet om det finnes et program som gjør at det popper opp et vindu elns som du må skrive inn passord i?

 

Altså:

 

- Jeg trykker på en mappe

- Så popper det opp et vindu àla dette:

 

XP_Pro.jpg

 

- Skriver jeg riktig passord så kommer jeg inn i mappa, om ikke så bare lukker det seg elns.

 

Noen som hvet om det finnes et slikt program?

 

Er jo 40ganger enklere enn å mounte i truekrypt osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...