Gå til innhold

Test: Samsung I8510 Innov8


Anbefalte innlegg

Jeg er ganske skuffet over batteriet. Har gjort det meste for å spare strøm (laveste skjermbelysning o.l), men det tappes likevel fort. Igår putlet jeg mye med mobilen, testet kameraet og de andre funksjonene. Da tømte jeg nesten batteriet i løpet av 6 timer. Jeg la den på lading en liten stund før jeg skulle ut på kvelden, og mens jeg var ute tappet den seg jammen 3 batterihakk. Da hadde jeg filmet litt, sendt noen meldinger og tatt noen korte telefonsamtaler.

Idag derimot har jeg brukt telefonen ganske lite. Har knipset noen få bilder, og jeg har knapt nok ringt. Har sendt noen meldinger også. Likevel har batteriet tappet seg 3 hakk.

Håper du hadde noen nytte av dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan gikk det med den som ble levert tilbake pga. dårlig batteri?

 

Jeg har fått telefonen tilbake fra Delta Service i Drammen. I reparasjonsrapporten står det at de ladet opp batteriet, la inn nyeste software, la inn memorypatch og testet standbytid. Batteri er ikke byttet. Nyeste software og memorypatch har ikke hjulpet.

 

Det er nå én strek igjen på batteriet, etter at jeg fulladet mobilen i går kveld, onsdag 31/12-08.

 

Det betyr at fulladet batteri varte i ca. 30 timer. Jeg har brukt telefonen til ca. 10 sms i løpet av de siste 30 timene, samt hatt én samtale.

 

Jeg har gjort alt som er mulig å gjøre for å spare batteri på den. Har fulgt alle tips på nettet.

- har skrudd ned lysstyrken i skjermen

- bruker tema uten animasjon

- har satt lystidsavbrudd til 10 sek.

- har satt lysdemping til 5 sek.

- har installert jbak taskman og deaktivert Screencapture-prosessen som vanligvis kjører automatisk i bakgrunnen

- har fulgt tips for å spare strøm

 

Konklusjon: batteritiden er møkk dårlig, ettersom mobilen må lades nesten hvert døgn etter middels bruk av funksjoner. Sett bort ifra dette er mobilen knall.

 

Men husk å alltid ha med deg laderen. Før du vet ordet av det er telefonen tom for strøm.

Endret av hessel
Lenke til kommentar
Jeg er ganske skuffet over batteriet. Har gjort det meste for å spare strøm (laveste skjermbelysning o.l), men det tappes likevel fort. Igår putlet jeg mye med mobilen, testet kameraet og de andre funksjonene. Da tømte jeg nesten batteriet i løpet av 6 timer. Jeg la den på lading en liten stund før jeg skulle ut på kvelden, og mens jeg var ute tappet den seg jammen 3 batterihakk. Da hadde jeg filmet litt, sendt noen meldinger og tatt noen korte telefonsamtaler.

Idag derimot har jeg brukt telefonen ganske lite. Har knipset noen få bilder, og jeg har knapt nok ringt. Har sendt noen meldinger også. Likevel har batteriet tappet seg 3 hakk.

Håper du hadde noen nytte av dette :)

 

Takker for tilbakemelding :)

 

 

Hvordan gikk det med den som ble levert tilbake pga. dårlig batteri?

 

 

 

Konklusjon: batteritiden er møkk dårlig, ettersom mobilen må lades nesten hvert døgn etter middels bruk av funksjoner. Sett bort ifra dette er mobilen knall.

 

Men husk å alltid ha med deg laderen. Før du vet ordet av det er telefonen tom for strøm.

 

Takk for tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Bestilte denne på cdon.no mens den fremdeles koster 5499kr. Nå har de satt opp prisen til 6099kr. De har fremdeles kun 29kr frakt, som ikke er ille.

Spent på å se om batteriet er like bra som de hevder i artikkelen.

 

Noen som har erfaring med cdon.no mht leveringstid? Jeg bestilte på tirsdag, og fikk beskjed om at leveringen vil ta fra 2-5 arbeidsdager. Håper den kommer frem før helgen! :dribble:

 

Noen som vet noe om mulighetene med å synke musikk/spillelister fra iTunes? Og om det finnes et Series60 program som lar deg synke kalenderdata med iCal? Jeg vet at I8510 sin støtte for mac i utgangspunktet er noe begrenset. En tungvint løsning for meg er jo å vatte opp XP i parallels på min Macbook, men det skulle jeg helst unngått.

 

Hva er denne 3,5mm overgangskabelen som cdon skriver at følger med? Jeg er rimelig sikker på at I8510 har standard 3,5mm utgang, slik at en overgangskabel til 3,5mm blir overflødig?

Lenke til kommentar

Har nå hatt gleden av Innov8 i 1 mnd og er i grunn godt fornøyd med telefonen, men batterikapasiteten er rett og slett elendig. Har koblet ut forskjellige funksjoner etter oppskrifter på

a-mobils forum, men i dag har jeg hatt 1 samtale på 1 minutt, tatt 3 bilder og en videosnutt på 1 min 15 sek og da var batteriet padde flatt etter 10 timer. Man skulle forvente at det kunne gå an å sette inn et batteri så man kan bruke noen av funksjonene uten å dra med lader overalt hvor man går. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Har nå hatt gleden av Innov8 i 1 mnd og er i grunn godt fornøyd med telefonen, men batterikapasiteten er rett og slett elendig. Har koblet ut forskjellige funksjoner etter oppskrifter på

a-mobils forum, men i dag har jeg hatt 1 samtale på 1 minutt, tatt 3 bilder og en videosnutt på 1 min 15 sek og da var batteriet padde flatt etter 10 timer. Man skulle forvente at det kunne gå an å sette inn et batteri så man kan bruke noen av funksjonene uten å dra med lader overalt hvor man går. :thumbdown:

 

 

Tips 1: Viss du kun skrur på telefonen når du ringer, kan du mangedoble batterilevetiden.

 

Tips 2: Skru av telefonen mellom 1900 og 0700. Dette vil i teorien fordoble batterilevetiden.

 

Tips 3: Kjøp større batteri.

 

Håper disse tipsene vil falle i smak.

Lenke til kommentar

Hei folkens. Er det ikke på tide at denne telefonen får en skikkelig tråd på åpen diskusjon?

 

Uansett, har et lite problem med min Innov8. Jeg klarer nemlig ikke å koble telefonen opp mot min Yahoo!-epost. Tror det må være serverinnstillingene for innkommende og utgående epost som er feil. Noen som vet hvilke innstillinger jeg skal bruke?

 

Ellers er jeg kjempefornøyd med telefonen. Med normal bruk fungerer batteriet rundt tre døgn, og da snakker vi en noen samtaler, surfing, litt musikk og noen sms. Den har faktisk kommet seg siden jeg fikk den før jul. Musikkspilleren er god, men man trenger et bedre headset enn de proppene som følger med.

 

Forresten, er det noen som har link til gode sider med temaer til telefonen? Finner mest både spill og temaer til N95. Fungerer de like fint til denne mon tro?

Lenke til kommentar

alle symbian skin som jeg har prøvd fungerer. men noen står det noe med sertifikat osv :s

jeg støtter det med egen tråd for denne telefonen. med noen få FAQs og noen linker osv hadde vert fint :)

Lenke til kommentar
Har nå hatt gleden av Innov8 i 1 mnd og er i grunn godt fornøyd med telefonen, men batterikapasiteten er rett og slett elendig. Har koblet ut forskjellige funksjoner etter oppskrifter på

a-mobils forum, men i dag har jeg hatt 1 samtale på 1 minutt, tatt 3 bilder og en videosnutt på 1 min 15 sek og da var batteriet padde flatt etter 10 timer. Man skulle forvente at det kunne gå an å sette inn et batteri så man kan bruke noen av funksjonene uten å dra med lader overalt hvor man går. :thumbdown:

 

Jeg har akuratt samme problemet som deg, så denne mobilen blir sendt tilbake der den kom fra.. Hadde litt større forhåpninger til en mobil som koster over 6000... :(

Endret av InSearchOfSunrise
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sliter litt med batteritid jeg også men jeg kjøpte denne telefonen brukt så det kan hende at den ikke var ladet helt rett.

 

Har nå ladet ut og ladet opp telefonen fullstendig 2 ganger nå og kan merke en økning i batteritid. Den ble ferdigladet i går 18 feb ca klokken 22:00. I dag 08:30 har den fortsatt full batteristyrke. Da har jeg mottatt noen mailer på telefonen også.

 

I tillegg til dette har jeg slått av den prosessen flere snakker om. Og alle de andre strømsparefunksjonene. Vi får vel se hvor lenge dette holder men det ser iallfall lovende ut ...

Endret av Strukt
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...