Gå til innhold

Test: Samsung I8510 Innov8


Anbefalte innlegg

Supert svar - takk for det. Men problemet er fremdeles at han blir angrepet som om han er en komplett idiot når det motsatte er tilfellet, som du også er enig i under. Selv om dette er internett er det fullt mulig å oppføre seg som folk.

 

Når han bestemt mener at dette er for dårlig, og sier han har sendt den til verksted uten nærmere forklaring (det ble først senere klart at nettbutikken hadde sagt dette var greit, og at han hadde prøvd den i to uker) gir det et inntrykk om at han ikke vet bedre.

 

 

Må ha bekreftelse på at Sybase OneBridge funker før jeg kan gå til innkjøp.
Kanskje noen med i8510 er kompis nok til å teste ut programmer for deg? En 30 dagers prøveversjon kan bestilles her. :)

 

Takk, men jeg har softwaren allerede. Den må kjøre mot en synkserver, noe vi også har her, men de detaljene kan jeg ikke gi videre.

Hvis det ikke finnes noen kompatibilitetsdatabase for Innov8 der ute, får jeg vel spørre det peneste jeg kan med de største, tristeste øyenene jeg har om det ikke er mulig å låne en telefon for test en ukes tid.......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når han bestemt mener at dette er for dårlig, og sier han har sendt den til verksted uten nærmere forklaring (det ble først senere klart at nettbutikken hadde sagt dette var greit, og at han hadde prøvd den i to uker) gir det et inntrykk om at han ikke vet bedre.

 

Du skal ikke komme her og komme her. Jeg har hatt haugevis av mobiltelefoner, inkludert flere smarttelefoner. Jeg har teknisk spisskompetanse, spesielt innenfor IT, men også på mobil. Det med bakgrunnsprosesser / programmer som kjører i bakgrunnen, skru av 3G, skru av WLAN, skru av Bluetooth og alt annet som tapper batteri er elementært, kjære Watson. Når batteriet likevel varer i maks 24 timer er det noe fundamentalt galt.

 

Jeg synes ikke dere skal disse folk som skisserer et problem med en mobiltelefon her på forumet, bare fordi du/dere tror dere har så mye mer kompetanse enn de andre som skriver her.

 

Et forum er til for å hjelpe både eksperter og "idioter". Til og med min mor, som har null teknisk kompetanse, skal kunne skrive innlegg her på forumet og få ålreite svar. Det kalles nettikette.

Endret av hessel
Lenke til kommentar

@hessel: Som innlegget mitt sier, du oppga svært litt informasjon om hva du hadde prøvd, hva som var galt og hvorfor du hadde sendt den til verksted når under det omtalte "angrepet". Les dine første innlegg, og se mitt innlegg i lys av dette.

 

Uansett, jeg ga bare en forklaring på hvordan det er lett å bli litt skarp når noen klager på en telefon og ønsker ikke å gjøre dette personlig. Jeg spurte som jeg ville spurt en hver, "har du skrudd av ditt og datt", "hvilken operatør har du" osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjempefornøyd med denne :thumbup: Batterikapasiteten var skuffende, men det ligger flere forslag ute på nett om hvordan man kan forbedre denne. Det at telefonen ikke har ekte blitz, men to LED-lamper, trekker litt ned på en ellers god kameratelefon. Dette er sånt man kan man leve med :) At lydutgangen er på siden av telefonen er kanskje det som irriterer mest. Når man har telefonen i lomma, og har koblet til ørepluggene, blir utgangen unødvendig i veien. Dessuten håper jeg Opera Mini lager støtte for den optiske musen snart! Den fungerer perfekt i den innebygde nettleseren :)

Lenke til kommentar

Denne ser jo knasende bra ut!!! Kan ikke flere som har den komme med kommentarer - positiv/negativ? - hvordan er det å se film på den?? Veldig spent på akkurat det! Syns HTC HD er for stor og vet ikke om touch er noe for meg. Har vært på noen elkjøp butikker i oslo området men ingen har den. vet noen om hvor den kan skaffes i oslo til en fornuftig pris - gjerne med abb....

Lenke til kommentar

for meg ingen minus. prisen var noe jeg hadde tatt i forbehold, og trykkskjem/fulltastatur var noe jeg ønsket å unngå. Det var bare ingen minus å ta med.

 

Så dere burde heller ha en annen rute som heter "ikke helt pluss". hvor det står:

"ikke super oppløstning på skjermen, men bra"

"ikke megabra batteritid. helt vanlig."

"ikke blits, men det er jo heller ikke så vanlig på mobiler"

Lenke til kommentar

Har hatt Samsung I8510 innov8 i en uke nå og er kjempe fornøyd! Alt funker som det skal, kamera er det beste jeg har sett til og være mobil.. bilde blir tatt raskt ifra du trykker på knappen! Og det er mange gøye finesser til kamera, at en kan sette sammen bilder,film,tekst og musikk til en liten "filmsnutt" er morsomt!! GPSèn har jeg ikke prøvd så mye, men den ser ut til og funke fint! Spille musikk funker oxo kjempe bra..! fikk kjempefin lyd når jeg brukte et annet headsett enn det orginale som fulgte med! Menyen er så og si helt lik Nokia menyen kjempe lett og bruke!! Rett og slett en kjempe telefon litt stiv pris men har du penger er det bare og handle!! Mitt batteri funker fint vare opptil 4-5 dager med normal bruk!! Har ikke gjort noen endringer heller!

 

Lastet Ned "Track ID" som Sony Ericsson har på sine mobiler og det funket utmerket

Endret av RedDevils
Lenke til kommentar
Nokia har helt klart noe å lære av Samsung, bla byggekvalitet. tom billige Samsung mobiler har bedre slider enn flaggskipene til Nokia

 

Jeg har N85, og jeg synes slideren ikke er det den burde være til den prisen. For N85 er dyr!

 

Har hatt mange Nokia'er, veldig mange. Men etter å ha lest om Samsung Innov8, er jeg meget fristet til å skifte merke. Har hatt noen Samsung-telefoner også, men har ikke vært helt fornøyd med funksjonene, selv om byggekvaliteten har vært prima. Derfor har jeg ikke hatt Samsung siden 2006. Men nå er jeg klar for dem igjen. Jeg kan godt tenke meg en Samsung med de funksjonene jeg trenger, kombinert med prima byggekvalitet. Da kan jeg godt leve uten Nokias mange firmwarefeil (ikke bare regnet i antall, men også i prosent).

 

Har nå den supre E71, som dessverre har et rævva kamera, med psycho fargegjengivelse og dårlig lysfølsomhet. Har videre en N85, som har det aller meste, men som har en byggekvalitet (unnskyld uttrykket) som det burde vært fengselsstraff for til den prisen. Et batterideksel som klaprer som et beint helvete, en slider som har litt for mye slark, samt venstre programvaretast som knirker verre enn åpningssekvensen i Michael Jacksons "Thriller". Og med video-opptak som henger seg opp.

 

Innov8 er svindyr. Men det skal jeg pinadø stå i. Må bare teste den ut først.

 

I mellomtiden ligger E71 og N85 parkert på hylla, mens jeg har fyrt opp min enkle og greie ekstra-ekstra-reservetelefon Nokia 3120 Classic, klar til tjeneste. Den skal gjøre jobben mens jeg bestemmer meg for min neste mobil. Det kan godt bli Innov8.

Lenke til kommentar
Også: Hvorfor fikk han stakkaren som hadde fått levert en ny telefon med et batteri som varer bare en tiendel av det som var lovet i spesifikasjonen så mye pes her? Hva er vitsen med det egentlig?

 

Så evig enig med deg her.

 

Jeg skjønner ikke at noen en gang gidder å svi av en kalori på å prøve å forsvare at en telefon skal måtte lades etter 24 timer når den kun har vært brukt til å sende noen SMS med som han skriver. Det sier seg selv at det er for svakt og at det må være noe veldig rart med telefonen.

 

Til dere "mobileksperter":

 

Selv om dere nok er litt mer enn middels interessert, og også innehar en viss kompetanse innen feltet, så går det an å oppføre seg som folk. Det er ikke jobben din som avgjør om du er flink til noe. Det finnes det desverre alt for mange eksempler på. Det er interesse og til en viss grad innsikt som avgjør.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Hvorfor fikk han stakkaren som hadde fått levert en ny telefon med et batteri som varer bare en tiendel av det som var lovet i spesifikasjonen så mye pes her? Hva er vitsen med det egentlig?
Sannsynligvis fordi flere her er eller har vært forhandlere (jeg har selv jobbet hos en elektronikk-butikk i fem år), og er vant til at mange klager på dårlig batteritid når det ofte er egen kunnskap det er for lite av. Det kan være svært mange ting som gjør at folk opplever dårlig batteritid, og defekt batteri er veldig skjelden årsaken til dette. Her er det vanligste:

 

- Man har tidligere hatt en S40-/A200-telefon som ofte har bedre batteri enn en smarttelefon.

- Man har ikke forstått at programmer legger seg i bakgrunnen, og disse blir derfor ikke lukket før personen slår av telefonen i frustrasjon over at telefonen av "en merkelig grunn" ikke har minne til å starte bildegalleriet.

- Man benytter animerte temaer og bakgrunner. Selv har jeg en skjermsparer med store ikoner så jeg aldri trenger å skru av skjermsparer for å sjekke klokka eller se om det har kommet nye meldinger/tapte anrop samt et tema med fokus på god kontrast og lesbarhet.

- Man har ikke ladet telefonen tre-fire ganger som kreves for at batteriet skal gi maks effekt.

- Man benytter OneCall uten å være klar over at de bruker to telefonnett, og dermed bruker telefonen unødvendig strøm på å bytte mellom de to nettene og sende unødvendig sterkt for å ha god dekning med det foretrukkete Network Norway-nettet.

- Man tror 3G betyr videosamtaler, og har derfor ikke peiling på at man kan skru av 3G-nettet eller eventuelt bytte til kun UMTS.

 

Når han bestemt mener at dette er for dårlig, og sier han har sendt den til verksted uten nærmere forklaring (det ble først senere klart at nettbutikken hadde sagt dette var greit, og at han hadde prøvd den i to uker) gir det et inntrykk om at han ikke vet bedre.

 

Om det i tillegg stemmer at Samsung har satt et printscreen-program til å kjøre skjult i bakgrunnen (hvilket er idiotisk) gjør det også denne saken svært uvanlig.

 

 

(Dette mer min personlige mening, og jeg ønsker ikke å legge ord i munnen på noen).

 

Må ha bekreftelse på at Sybase OneBridge funker før jeg kan gå til innkjøp.
Kanskje noen med i8510 er kompis nok til å teste ut programmer for deg? En 30 dagers prøveversjon kan bestilles her. :)

 

 

Mange gode poeng her.

 

Legger forresten ved en link til en dansk side, der det for tiden går mye i Innov8. Den som står bak siden heter Christopher Gersbo-Møller, og han kommer med mange gode og nyttige erfaringer med Innov8 og andre mobiler.

 

http://www.gersbo.dk/

 

Batterisparetips for Innov8 (men har også generell nytteverdi): http://www.gersbo.dk/2008/11/11-battery-sa...510-innov8.html

 

EDIT:

 

Her er generelle erfaringer etter noen dagers test:

http://www.gersbo.dk/2008/11/samsung-i8510...d-thoughts.html

 

Gersbo kommentarer blant annet videoopptak ute av synk (lyd/bilde).

 

Her en en fin video som viser utpakking av telefonen:

http://www.gersbo.dk/2008/11/samsung-gt-i8...xing-video.html

 

Denne hjemmesiden er nyttig både for de som har Innov8, og for de som vurderer å kjøpe en, slik som meg.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Her er oxo en sid der di diskuterer innov8 http://samsungi8510.com/forum/

 

 

Konge! Her er masse nyttig lesestoff, samt enda mer via andre linker folk har bidratt med i tråden :)

 

Man blir både anbefalt og advart. Telefonen har mange sterke sider, og noen svake. Men ingen telefon er perfekt, er min erfaring etter å ha hatt masser av mobiler opp gjennom åra.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Har noen spørsmål angående Innov8:

 

1. Erfaringer med PC Studio:

a) Synk med Outlook

b) Overføring av filer

c) Oppgradering av firmware

 

2. GPS-erfaringer

a) Generelle erfaringer

b) Installering av a-gps

c) Nedlasting av kart og overføring til telefonenes minnekort

 

3. Går det an å velge hvor lenge alarm (vekkerklokke) skal snooze (5 min, 10 min osv.)?

 

4. Går det en å installere program som søker etter hvilken musikk som spilles på radioen, à la Sony Ericssons Track ID? Eller følger et slikt program med Innov8?

 

5. Finnes det kun nordiske språk + engelsk som menyspråk? Skulle gjerne hatt tysk...

 

6. Går det an å tidsinnstille profiler (Generell, møte, etc.)? Vet at dette går an på f.eks Nokia N79 og N85.

Lenke til kommentar
Har noen svar til deg!

3. det går ann og velge hvor lenge Alarmen skal slumre

4. det følger ikke med track Id program, men det kan installeres

5. Har kun nordiske+ engelsk språk, men mener og ha lest at en kan oppgradere softwaren til flere språk

6.ja kan stille inn tidsinnstillte profiler

 

 

Takk for svar! Dessverre hadde ikke telefonen der jeg handler. Og jeg skulle ha mobil i dag.

 

Kjøpte en SE C905. Den er helt grei, speiselt kameraet. Men neste gang jeg skal ut og handle igjen, skal jeg vurdere Innov8 igjen!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...