Gå til innhold

Kjører du GTA IV på pc glatt?


Anbefalte innlegg

Spillet går ikke glatt hos meg, og det ser forferdelig stygt ut. Merkelig nok virker det som at det er samme faen om jeg kjører på absolutt max eller medium, jeg ikke noe bedre FPS av å sette ned grafikken. Har 26 på view distance eller noe, oppløsning på 1440x900 og rendering/textures på medium. Har fortsatt like dårlig FPS som jeg hadde da jeg først kjørte det på very high med 1680x1080 oppløsning. Noen som finner logikken her eller?

 

Har en helt grei PC. Radeon HD4850, 4GB DDR2-ram, og en smått aldrende Core2Duo prosessor. Denne PC'en klarer å kjøre Crysis på max (med unntak av at AA og AF kun er halveis oppstilt. Har et mer moderne hovedkort og 4GB DDR3-RAM liggende, men har ikke giddet å putte det inn i PC'en enda. Jeg regnet med at det ikke ville komme noen mer krevende spill enn Crysis på en stund uansett. Tok visst feil der. Ikke et vakrere spill. Bare et mer krevende et...

 

Ja forøvrig. Spillet er kick-ass, men det hakker så mye at det egentlig ikke er noe morsomt. Heldigvis har jeg for mye penger, og ingenting å bruke dem på. Så jeg ser for meg at jeg investerer i to stykk 4870-kort snart, og en bedre prosessor. Bør faen meg klare å kjøre spillet glatt da, med det andre hovedkortet og RAM'en i tillegg. Hvis ikke skal jeg spore opp samtlige Rockstar-ansatte og stille dem opp mot en vegg. Ratatatatatata....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok ingen logikk å spore der nei....Samme skjer her, spiller ingen trille om jeg kjører alt på maks eller skrur langt ned, er smårøskete uansett. Ikke sånn at det lagger konstant, men blir et par frames for lite et par ganger i sekundet. Hadde det hjulpet å skru grafikken ned hadde det jo vært noe, men min erfaring er at det er sperra på smålaggete framerate

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Akkurat det samme skjer hos meg også, får ingen effekt av å skru grafikken verken opp eller ned.

 

Kjører spillet med rundt 35-40fps, og hender det er nede i 25-30 når det er mye som skjer på skjermen.

 

1360x768 (60 Hz)

Texture Quality: Medium (Får ikke satt den høyere, forbanna drit)

Render Quality: Highest

View Distance: 41

Detail Distance: 75

Vehicle Density: 70

Shadow Density: 70

 

Hardware:

E6850 @4Ghz

Gigabyte GA-EP35-DS4

4Gb Mushkin @850mhz

HIS 4870 Turbo

 

Skal klokke skjermkortet så det griner når jeg får bestilt vannblokk til det, håper det hjelper på fps'en. Men egentlig virker det som om spillet er problemet her. Får varierende fps til tider også, av og til faller jeg ned på 15-25fps, og ligger der i noen sekunder, før det er noe som "løsner" og fps'en spretter plutselig opp i 40fps igjen og holder seg der. Litt buggete spill kansje.

 

Edit: hm, prisen settes jo ned på 4870 nå for tiden, kansje et ekstra kort vil gjøre susen. :)

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Synes denne var litt merkelig:

 

Statistics

Average FPS: 52.00

Duration: 37.54 sec

CPU Usage: 80%

System memory usage: 66%

Video memory usage: 100%

 

Graphics Settings

Video Mode: 1680 x 1050 (60 Hz)

Texture Quality: High

Render Quality: Highest

View Distance: 100

Detail Distance: 100

 

Hardware

Microsoft® Windows Vista" Home Premium

Service Pack 1

Video Adapter: NVIDIA GeForce 9800 GX2

Video Driver version: 180.84

Audio Adapter: Høyttalere (Creative SB X-Fi)

Intel® Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz

Lenke til kommentar
Hvorfor vingler bildet av og til? Hvordan fikser man det?

 

Enten har du vært ute å drukket og er full, ellers spiller du en piratkopiert versjon av spillet der Rockstar har lagt inn et par ting for å ødelegge for spillere som har lastet det ned. Ellers har jeg missforstått :p

 

PCen min tar dette ganske dårlig egentlig :S

 

GeForce 8800GTS 620MB

3.5GB DDR2 RAM

Intel Core 2 Duo 2.66GHz

 

Har skrudd ned de fleste instillinger til nært det laveste, satt ned oppløsning fra 1680x1050 til 1280x1024 og lasta ned de Nvidia driverene som var linka en plass i tråden her og alikevel holder FPSen seg på rundt 15-25 FPS. Jeg skal vel kunne klare bedre enn texture på middles, render på high og alt under på ca. 10? Eller i det minste få høyere FPS med settingene jeg bruker nå.

 

Edit: Nå nylig har spillet også begynt å gi med svart skjerm en liten stund for så å gå tilbake til spillet, helt uten videre. Det bare skjer tilfeldig innimellom.

Endret av Andeby
Lenke til kommentar

jeg har prøvd den, på bærbar med 8800M GTX; ga meg mer FPS på benchmark, Men ikke noe særlig imponerende i selve spillet. Fortsatt Utrolig stygge skygger... Skjønner ikke, Har alle kortnete skygger noen ganger? Når man kjører bil under et bro for eksempel... Men ellers utrolig morsom historie, bare de har klart å rote det til som faen med grafikk og alt ...

 

EDIT: noen ganger har jeg 30 FPS, mens i noen tilfeller helt nede ved 17 FPS, grusomt :( Klarte crysis på High med 2X AA og greier.. sliter nå med medium på GTA..

Endret av hproslan
Lenke til kommentar

Synes patchen hjalp en god del på ytelsen, men skyggene bør fikses fort som f! De ser jo helt tragisk ut. Overdriver litt kanskje, men herregud Rockstar give me a break! :thumbdown:

Har det også på ps3 og det ser ikke stort bedre ut der heller. :ermm:

 

Noen updates på koder i pc versionen? Jeg vet at mobil kodene fungerer, men lurer på om det kommer noe nytt fordi det er jo pc versionen. :ph34r:

Endret av Jackvo
Lenke til kommentar

Benchmarken min

 

 

Statistics

Average FPS: 27.99

Duration: 36.94 sec

CPU Usage: 96%

System memory usage: 77%

Video memory usage: 61%

 

Graphics Settings

Video Mode: 800 x 600 (60 Hz)

Texture Quality: Medium

Render Quality: Low

View Distance: 25

Detail Distance: 37

 

Hardware

Microsoft® Windows Vista" Home Premium

Service Pack 1

Video Adapter: NVIDIA GeForce 9600M GT

Video Driver version: 177.98

Audio Adapter: Høyttalere (High Definition Audio-enhet)

Intel® Core2 Duo CPU P7350 @ 2.00GHz

 

 

Det står at memory usage på grafikkkortet er 61%. Hva må jeg gjøre for å få mer ut av kortet? Høyere oppløsning?

Lenke til kommentar
Benchmarken min

 

 

Statistics

Average FPS: 27.99

Duration: 36.94 sec

CPU Usage: 96%

System memory usage: 77%

Video memory usage: 61%

 

Graphics Settings

Video Mode: 800 x 600 (60 Hz)

Texture Quality: Medium

Render Quality: Low

View Distance: 25

Detail Distance: 37

 

Hardware

Microsoft® Windows Vista" Home Premium

Service Pack 1

Video Adapter: NVIDIA GeForce 9600M GT

Video Driver version: 177.98

Audio Adapter: Høyttalere (High Definition Audio-enhet)

Intel® Core2 Duo CPU P7350 @ 2.00GHz

 

 

Det står at memory usage på grafikkkortet er 61%. Hva må jeg gjøre for å få mer ut av kortet? Høyere oppløsning?

Oppløsningen styrer også skygger og noen andre ting som jeg ikke husker helt, så høyere oppløsning vil gi bedre grafikk.

Lenke til kommentar
Det er for mange feil!

 

Med en gang jeg er i en bil, begynner den å kjøre..

Kameraet vingler av og til

Dårlige bremser på bilen(e)

 

Og mange fler.. Hvorfor har ikke RSG lagd patch ennå??

 

Første patch er ferdig, men venter på klarering fra Microsoft før de kan gi den ut. Så den kommer sikkert ut imorra eller tirsdag.

Lenke til kommentar

Skjer med at jeg far unormalt darlig fps?! Har 8800 Gtx OC, E6600 2,4 cpu og 4 gb ram med Vista Ultimate. Har installert den anbefalte GTA driveren fra Nvidia og slatt av Vsync. Blir d bedre om jeg bytter til XP? Eller trenger jeg bedre CPU?

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...