Gå til innhold

Årets tre beste album 2008


Lidskjalv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg oppdaget for det meste album fra tidligere år, men her er tre knakende gode '08-album:

 

The Future Sound of London - Environments II

 

200px-FSOL_-_Environments_II.jpg

 

Glimrende comeback, så å si på nivå med det de gav ut på midten av nittitallet, noe som sier sitt!

 

CD: http://yage.co.uk/1-2-3-music-store/proces...&AlbumID=97

 

Nedlasting: http://yage.co.uk/1-2-3-music-store/proces...&AlbumID=92

 

Proton Kinoun - Apeiron (gratis!)

 

coverfrontsmall.jpg

 

Episk space-ambient. At dette er en gratisutgivelse begriper jeg virkelig ikke.

 

Les mer her: http://www.psynews.org/forums/index.php?showtopic=50605

 

Coax - Fol (også gratis!)

 

7938749.jpg

 

Kanskje litt abstrakt for de fleste, men selv synes jeg dette er et glimrende album. Science-fiction-følelsen er stor og gjennomført :)

 

Les mer her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=981365

 

Jeg kommer helt sikkert til å oppdage langt flere 2008-album nå i 2009, noe jeg virkelig ser frem til :)

 

Edit: Glemte å nevne disse to:

 

Autechre - Quaristice (ikke deres beste, men definitivt et par godlåter)

 

Whirloop - Watch the Skies and Keep Looking (Et av de bedre trance-albumene der ute, mye bra og dreamy materiale)

Endret av Rognalf
Lenke til kommentar
7/5-takt er ikke for ”vanlige” metalhuer.

7/5? Her dras det taktarter ut av ræva gitt. Meshuggah har selvfølgelig aldri spilt noe sånt.

5 er ikke en gyldig noteverdi. 7/4, derimot: Pink Floyd, Dark Side of the Moon, «Money». :)

Endret av ....
Lenke til kommentar

me-obzen.jpg

 

 

Meshuggah - ObZeN

 

*Veldig entusiastisk og skrytende beskrivelse av dette albumet*

Skeptisk. Det er ihvertfall rart at brukerne på ProgArchives og RateYourMusic har gitt det 3.57 og 3.51 ...

 

Jeg har ikke hørt nok på musikk fra 2008 til å skrive tre album. Rett og slett for mye god musikk de siste 50 årene som jeg prøver å høre mest mulig av. :)

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

me-obzen.jpg

 

 

Meshuggah - ObZeN

 

*Veldig entusiastisk og skrytende beskrivelse av dette albumet*

Skeptisk. Det er ihvertfall rart at brukerne på ProgArchives og RateYourMusic har gitt det 3.57 og 3.51 ...

 

Jeg har ikke hørt nok på musikk fra 2008 til å skrive tre album. Rett og slett for mye god musikk de siste 50 årene som jeg prøver å høre mest mulig av. :)

 

 

Vel, i det minste anmelder jeg musikk i denne tråden, i motsetning til deg, som anmelder selve anmeldelsen og smak ... !

 

Skeptisk!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det lettere for noen band - som Beatles på RateYourMusic og PF på ProgArchives (ingenting dårlig ment mot de nevnte, altså :p) - å få gode karakter, men hvis man ser bort ifra noen unntak er det vanskelig å få en bedre pekepinn på hva som generelt regnes som god musikk. Og jeg har faktisk ikke sagt at albumet er bra eller dårlig (jeg har ikke engang hørt det), jeg har bare sagt at jeg er skeptisk til at det er bra som han sier når 1000 personer i snitt gir det 3.5/5. Musikk er selvfølgelig veldig individuelt da. :) Og du skal ha for flere veldig gode anmeldelser, Hr.Hildershavn!

Grunnen til at jeg skrev innlegget var at noen personer kanskje fikk veldig lyst til å kjøpe albumet etter det du skrev, mens sjansen er stor for at det ikke lever opp til forventningene. Kanskje de også gir opp Meshuggah fordi du mente det var det beste albumet deres?

 

Og Beaumont: Nei, jeg lar ikke andre personer, uansett hvor mange de er, velge hva jeg synes er bra. Jeg kan ta et eksempel med det første albumet jeg hørte i dag, Moondance av Van Morrison. Det albumet har 4.19 i snitt på RYM etter at 2500 personer har stemt. Selv om det for det meste er pop tenkte jeg at det er store sjanser for at jeg liker det. Men nei, jeg synes det var ganske kjedelig, og tviler på at jeg liker albumet bedre selv om jeg hører det flere ganger. Ikke putt ord i munnen på meg og vær skeptisk pga. det ...

Lenke til kommentar
Skeptisk. Det er ihvertfall rart at brukerne på ProgArchives og RateYourMusic har gitt det 3.57 og 3.51 ...

 

Nei fyttihelvete, de ubrukelige dimlingene på progarchives skal man aldri, noensinne, ta seriøst. Det er slike folk som har gjort progressiv rock til den minst progressive sjangeren. RateYourMusic kjenner jeg ikke til, men etter 15 sekunder på siden ser jeg at det også er jall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12093847

Får prøve å slenge ut noen som ikke er så mye nevnt jeg da :-) for noen av mine er nevnt flere ganger

 

The Raconteurs - Consolers Of The Lonely:

utrolig bra plain rock album med dritbra tekster og en bra oppfølger til 2006 albumet "broken boy soldiers" som jeg også likte veldig godt

 

Burst - Lazarus Bird:

Solid rock album med gener til mange sjangere og akkurat passe variert til at man ikke blir lei det så fort, burde være noe for de som liker porcupine tree og lignende men litt mer rett på sak og litt mørke stemmer innimellom men et utrolig bra album

 

Flight of the Conchords - Flight of the Conchords:

Comedy album som driter ut soul og rap sjangeren og som burde være en hit på alle forespiel :-)

Vanvittig kule tekster innimellom

 

 

 

Ellers:

Elbow - The Seldom Seen Kid

Buckcherry - Black Butterfly

David Gilmour - Live In Gdansk 2CD

Erykah Badu - New Amerykah Part One (4th World War)

Lucinda Williams - Little Honey

Marillion - Happiness Is On The Road

The Hold Steady - Stay Positive

Thrice - The alchemy index - Vols. III and IV - Air and Earth (2CD)

Trivium - 2008 - Shogun

 

Det var idet heletatt ett fantastisk rikt musikkår spør du meg ;-)

Lenke til kommentar
Proton Kinoun - Apeiron (gratis!)

 

Episk space-ambient. At dette er en gratisutgivelse begriper jeg virkelig ikke.

 

Les mer her: http://www.psynews.org/forums/index.php?showtopic=50605

 

Booya, dette høres ut som noe for meg. Men hvor i svarteste finner jeg linker som fungerer? Leste også at plata fikk en CD-utgivelse i tillegg. Hvor er den å finne?

 

Last.fm linkene funker da? Wav-filene ligger lenger nede på siden, men jeg kan sende 320 kbps mp3 filene jeg lagde av dem til deg over PM :)

 

CD-utgivelsen har ikke skjedd enda, men den kommer nok en eller annen gang de seneste månedene på Ektoplazm.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke veldig inne i ny musikk, men jeg kommer på 2 plater som var gode i 2008:

 

Drive-By Truckers - Brighter Than Creations Dark

 

BrighterThanCreationsDark.jpg

 

Bra album, som uten tvil passer rett inn i den utrolig kvalitetsbeviste diskografien til Georgia-bandet.

 

---

 

Black Stone Cherry - Folklore And Superstition

 

328QhJpCLyv0dWdHzPRaTJmOJlN2s__YElr35lkG8KRrjncWI0yKxTovtVHWbgqE.jpg

 

Helt likt som den forrige plata, men det river fortsatt i stua.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...