Gå til innhold

Årets tre beste album 2008


Lidskjalv

Anbefalte innlegg

Selv om jeg er litt skuffet over 2008 sammenlignet med 2007, så har det da vært godbiter her også. Utenom enkelte skiver som allerede er nevnt vil jeg trekke frem:

 

Communic - Payment of Existence

communic-payment-of-existence.jpg

Prog/heavy metal trioen leverer med denne sitt tredje solide album. Skiva er stort sett rett frem og rett på sak, men alikevel dynamisk og detaljert. Kanskje ett av Norges mest undervurderte band?

Myspace

 

Cynic - Traced in Air

410wwh7KfnL._SS400_.jpg

15 år etter de gav ut sitt første (og eneste) album, er Cynic tilbake for fullt og de skuffer ikke! Prog metal av den mer varierte og kompliserte typen.

Myspace

 

Siste skiva reserverer jeg til jeg (eventuelt) klarer å bestemme meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

me-obzen.jpg

 

 

Meshuggah - ObZeN

 

*Veldig entusiastisk og skrytende beskrivelse av dette albumet*

Skeptisk. Det er ihvertfall rart at brukerne på ProgArchives og RateYourMusic har gitt det 3.57 og 3.51 ...

 

Jeg har ikke hørt nok på musikk fra 2008 til å skrive tre album. Rett og slett for mye god musikk de siste 50 årene som jeg prøver å høre mest mulig av. :)

 

Gikk igjennom hvert eneste album som var ranket på rym som 2008 beste album som jeg kunne finne på spotify. Ælig talt. Det var bare Opeth som ikke havner under sub exstravagant nisje musikk. Nei, RYM er ikke å regne med i seriøs musikk anmeldelse, etter mitt syn.

Endret av pwd3679
Lenke til kommentar
Selv om jeg er litt skuffet over 2008 sammenlignet med 2007, så har det da vært godbiter her også. Utenom enkelte skiver som allerede er nevnt vil jeg trekke frem:

Communic - Payment of Existence

communic-payment-of-existence.jpg

Prog/heavy metal trioen leverer med denne sitt tredje solide album. Skiva er stort sett rett frem og rett på sak, men alikevel dynamisk og detaljert. Kanskje ett av Norges mest undervurderte band?

Myspace

 

Så de på Lost Weekend 08. Fortjener en plass på pallen ja.

Lenke til kommentar

Nuvelle, nuvelle! Har faktisk kun hørt 5 album fra 2008, og av de er det kun 3 som er verdt og nevne i noen form for positiv sammenheng uansett. Uten rangert rekkefølge: Oasis: Dig out Ye Soul. Britpop er, oops frimijnutt må skrive raskt. Ac/dc: Black Ice og epen til Heretics husker ikke hva den het, hadet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...