Gå til innhold

Årets tre beste album 2008


Lidskjalv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opeth - Watershed

watershedln3.jpg

Opeth leverer nok et mesterverk, stort mer er det ikke å si.

www.myspace.com/opeth

 

The Mars Volta - The Bedlam In Goliath

bedlamingoliathxc2.jpg

Ei skive som krever sitt, men du verden for en opplevelse når den først sitter.

www.myspace.com/themarsvolta

 

Mr. Children - Supermarket Fantasy

supermarketfantasyog0.jpg

Ny glimrende skive fra disse japanske herremenn. En solid bunke unike og

fengende låter man kan legge til en allerede knallsterk diskografi.

www.mrchildren.jp

Youtube

 

Close, but no cigar:

MUCC - Shion

Dir en grey - Uroboros

Testament - The Formation of Damnation

Endret av Azagrath
Lenke til kommentar
Meshuggah - ObZen

cover_573212212008.jpg

Jeg vet ikke hvordan Meshuggah gjøre det. Hvordan er det mulig å uttrykke dette i musikk, og ikke bare det, men uttrykker den innen den selvpålagte tvangstrøyen av sin foreldede formel, den klassiske lyden. Obzen ER Meshuggah's beste prestasjon, helt frem til neste albumet.

http://www.myspace.com/meshuggah

 

Samme her, knall bra album med knall bra... riffene, hehe.

 

cradleoffilth_godspeedonthedevil.jpg

Det kan bli beste album noensinne for COF, knall mørke og ikke så goth som forrige album.

 

slipknotcover.jpg

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg e helt sikker at jeg elske denne album etter kun 2 singlene... :)

Lenke til kommentar

I år har egentlig vært et skuffende musikk-år. Har ikke kommet så mye bra ny musikk, men jeg har oppdaget mye bra gammel musikk. Noen album er alikevell verdt å nevne.

 

Gojira-The Way of All Flesh

Gojira_-_The_Way_of_All_Flesh_-_2008.jpg

Har aldri likt Gojira før. Noe jeg egentlig ikke forstår, siden jeg liker dette albumet veldig godt. Har ikke hatt tid til å grave meg bakover i diskografien, men det står på lista mi.

 

Wiki

Myspace

 

 

Rage - Carved In Stone

Rage-CarvedInStone.jpg

Hadde håpet på at nummer 18 skulle bli bedre en dette, og likte ikke albumet før jeg fikk hørt det live. Det kan selvfølgelig ikke måle seg mot juvelene de produserte for 10-20 år siden, men det er fortsatt et veldig bra album. definitivt et stort skritt fremover fra forrige album. noen fillers, men mange go'sanger.

 

Myspace

Wiki

 

 

 

Hellhammer - Demon Entrails

Demon_Entrails_cover.jpg

Ikke akkurat et album, men en veldig fin samling av gamle demoer. akkurat slik vi liker Hellhammer. Skittent og rølpete.

 

Myspace

Wiki

 

Edit : til posten etter meg : ER jo ganske mange metallfæns på forumet, så det er vel ganke naturlig at det er my metall i tråden.

Endret av Soundchaser
Lenke til kommentar
  1. MGMT - Oracular Spectacular
    29397.jpg
  2. Black Kids - Partie Traumatic
    51s6d90oewl_ss500_.jpg
  3. Fleet Foxes - Fleet Foxes
    61kAtedB-VL__SS500_.jpg

Kongeår hitill. Masse urørte saker jeg ikke har hørt enda heller, M83 er kanskje det mest lovende.

huhuh :p Stolte ikke på min vurderingsevne av M83, nei.

 

Topp 3:

- Fleet Foxes (selvtitulert)

- Vampire Weekend

- M83 - Saturdays = youth

 

litt for mange selvfølgeligheter på den lista, er så mye annet jeg kanskje ville tatt med. Som andre har nevnt i tråden, får jeg vel også ta med noen "honorable mentions":

 

Lukestar - Lake Toba (undervurdert album i mine øyne)

Lykke Li - Youth Novels

No Age - nouns

Sigh & Explode - Ion bailan todos o no baila nadie (EP vel å merke. unnskyld spansken forresten, husker ikke helt hvordan det staves, bare betydningen :p)

 

+ en del fler

 

 

 

EDIT: OVER ALL: Altfor mye metal generelt i denne tråden..

Endret av Acherontic
Lenke til kommentar
"EDIT: OVER ALL: Altfor mye metal generelt i denne tråden.."

 

Sikkert fordi mange metallere frekventerer disse sidene og er over gjennomsnittet interessert i musikk.

Løsning: Alle audiofile i hele verden må inviteres til å bestøve denne tråden med sin fruktbærende musikkpollen.

 

sum sum

 

stian

 

Tror også grunnen til at vi ser et ganske bredt spekter av skiver er at folk gjerne vil vise sin musikksmak fram, dvs. legge fram plater som kanskje ikke alle har hørt om.

Lenke til kommentar
"EDIT: OVER ALL: Altfor mye metal generelt i denne tråden.."

 

Sikkert fordi mange metallere frekventerer disse sidene og er over gjennomsnittet interessert i musikk.

Løsning: Alle audiofile i hele verden må inviteres til å bestøve denne tråden med sin fruktbærende musikkpollen.

Heller inviteres til musikkforumet generelt. Det er for mye metal her.

Lenke til kommentar
"EDIT: OVER ALL: Altfor mye metal generelt i denne tråden.."

 

Sikkert fordi mange metallere frekventerer disse sidene og er over gjennomsnittet interessert i musikk.

Løsning: Alle audiofile i hele verden må inviteres til å bestøve denne tråden med sin fruktbærende musikkpollen.

Heller inviteres til musikkforumet generelt. Det er for mye metal her.

 

Thats not fair. Ville heller sakt det andre veien ; er ikke nok av alle andre sjangre

Lenke til kommentar

Definitivt Sigur Rós - Með suð í eyrum við spilum endalaust .

Sigur%20Ros%20album_cover_1.jpg

Vakkert album fra de islandske mesterne. Vanskelig å komme utenom dette albumet.

 

www.myspace.com/sigurros

 

Vampire Weekend - Vampire Weekend.

vamp1.jpg

Herlig bekjentskap, for ei plate! Klarer DU å holde smilet tilbake? Ikke jeg, i alle fall.

 

www.myspace.com/vampireweekend

 

Thom Hell - God If I Saw Her Now.

1.5300650!img5300650.jpg

Perfekt pop fra Hell! Darling er årets beste låt, i mine øyne.

 

www.myspace.com/thomhell

 

Andre plater verdt å nevne:

Kaizers Orchestra - Maskineri

Conor Oberst - Conor Oberst

N*E*R*D - Seeing Sounds

Håkan Hellström - För Sent För Edelweiss

Lenke til kommentar

Pain - Cynic Paradise

painpot.jpg

Nok et veldig bra album fra Peter Tägtgren sitt soloprosjekt, Pain, du hører med en gang at han har beholdt den samme stilen, men selvom så er det originalt og nyskapende.

www.myspace.com/pain

 

Amon Amarth - Twilight Of The Thunder God

windowslivewriteramonamarthstreamnewsong-102f7amon-amarth-twilight-of-the-thunder-god-2.jpg

Nok et mesterverk av våres svenske naboer, kanskje deres beste album så langt. Melodic death metal på det ypperste

www.myspace.com/amonamarth

 

Trivium - Shogun

trivium-shogun.jpg

Positiv overaskelse fra Trivium, for ventet ikke noe bra etter skuffelsen The Crusade, men de hentet tilbake elementer fra tidligere utgivelser og blandet det med den nye stilen og skapte suksess

www.myspace.com/trivium

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...