Gå til innhold

Anmeldelse: Call of Duty: World at War (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

COD5 var rett og slett utrolig dårlig og minner veldig om slik jeg husker COD fra før COD4. Så tydelig skriptet at man faktisk blir tvunget til å forholde seg til skriptene og ikke "motstanderne", man tåler latterlig mye og må slakte en uhorvelig mengde motstandere. Det mest irriterende er allikevel granatene som hele tiden lander rundt forbi og fungerer som en helt "random" faktor kombinert med "checkpoint-save" systemet. Japanernes Banzai system kan også være frustrerende - litt merkelig at ingen av ens medsoldater forsøker å hindre en japaner i å kaste seg over en mens man sitter og forsøker å skape seg en rydning ute på slagmarken. Jeg synes våpen, grafikk, lyd osv er helt ok, mens den tragiske korridor-brettdesignen kombinert med triggerskripts og checkpoints ødelegger en ellers ok verden og kaster en tilbake til forhistorisk tid med tanke på spilldesign. Det er trist at noe slikt kan gis ut i 2008. Det kommer veldig tydelig frem at dette ikke er utviklet at de samme menneskene som laget COD4.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som derimot momenter med samarbeidsmodusen som er langt mer irriterende. Til tross for at man på en kveld pløyer seg gjennom halvparten av brettene samme med en kompis, kan man ikke begynne å spille der man sluttet igjen neste dag, med mindre man har klart det aktuelle brettet i enspillermodus. Fryktelig bakstreversk hvis man gradvis går gjennom spillet på en av de hardere vanskelighetsgradene, og vil ha en morsom stund i samarbeidsmodus på et av brettene som ligger lengre ut.

 

 

Dette stemmer rett og slett ikke, du kan starte coop på hvilken som helst mission du vil, uansett om du har klart enspiller modusen eller ikke. Ellers ganske uenig i anmeldelsen, storyen er action pakket og de uendelige spawnene er mye mindre irriterende enn i cod4. Zombie, deathcards og coop mode burde vært mer vektlagt og summa summarum synes nå jeg at det burde hatt minst samme karakter som cod4, siden multiplayer ikke er forandret i stor grad, (tilogmed kanskje forbedret imo) og at man faktisk har et par nyvinninger som hjelper på gjennspillbarheten. 9 av 10 lett. Merker meg foresten at anmelder kaster seg på slakt alt som er ww2 vogna :/

Endret av Dragoneer1
Lenke til kommentar
Dette stemmer rett og slett ikke, du kan starte coop på hvilken som helst mission du vil, uansett om du har klart enspiller modusen eller ikke.

 

Dette la jeg også merke til. Det er riktig som Dragoneer1 sier, man kan velge hvor man vil starte.

 

Ellers ganske uenig i anmeldelsen, storyen er action pakket og de uendelige spawnene er mye mindre irriterende enn i cod4.

 

Du kan umulig ha spilt særlig mye multiplayer. Spawnpoints i CoD5 er verre enn i CoD4. Mye... verre...

Lenke til kommentar
Dette stemmer rett og slett ikke, du kan starte coop på hvilken som helst mission du vil, uansett om du har klart enspiller modusen eller ikke.

 

Dette la jeg også merke til. Det er riktig som Dragoneer1 sier, man kan velge hvor man vil starte.

 

Ellers ganske uenig i anmeldelsen, storyen er action pakket og de uendelige spawnene er mye mindre irriterende enn i cod4.

 

Du kan umulig ha spilt særlig mye multiplayer. Spawnpoints i CoD5 er verre enn i CoD4. Mye... verre...

 

har spilt mye cod5 multiplayer og storkoser meg, man slipper de helvetes chopperne, airstrikes og granat spam i search and destroy. Jeg har fortsatt også til gode å bli spawn campa i et hjørne av mappet med ingen utvei slik som i cod4 ;) Forøvrig har noobtubes fått sett en kraftig nerf :) Btw det du quota meg var fra singleplayer, altså når man får respawns i sp campanjen

Endret av Dragoneer1
Lenke til kommentar

Er uenig med en del folk her

Personlig elsker eg call of duty serien og har spilt cod2 og cod4 i uendelig mangen timer og har nå tatt meg godt i gang med cod5

Cod5 sin enspillermodus var en av de herligste kampanjene eg noen gang har spilt i et skytespill, det går muligens på smak men elsker designene på skyttergravene, elsker strømmen av fiender som kommer mot meg og du må gradvis jobbe deg fremover.

Ser posten sier at kartene er A-Å og det kan eg si meg enig i men kartene er mye bredere i enspillerkampanjen enn i noen av sine forgjengere bare du gidder å se etter.

 

Enspillerkampanjen pløyde eg gjennom på 4 og en halv time på hard og satt igjen med en tilfredsfølelse som er helt ubeskrivelig. Spillet har grafisk og historisk en mer sadisitisk rettningslinje med noen valg gjennom kampanjen der du kan enten skyte motstanderen eller stå å se på mens dine "alleirte" brenner det til døde med molotov cocktails. Så kommer eg til flammekasteren, avstanden er middels og du bruker tanken fort opp om du spyr ut flammene men tanken regenererer seg av seg selv så du kan fortsette å brenne motstanderen ut fra egent behov. Konkluderer med å gi enspilelrkampanjen 10/10 for rein nydelighet sjølv om det virka litt deja vu fra forrige spill

 

Noe annet eg elsker med cod5 er coop, spilt coop campaign med ein kamerat og me hadde ein fantastisk tid :p I tillegg kan ein jo spille "zombie" mod der du og 3 andre venner/ukjente forsvarer en bunkers fra store horder med nazi zombier... trenger eg å si mer? Herlig men blir fort ensformig.. 7/10 på coop.

 

Multiplayeren var det som skuffa meg mest med spillet, det er kopiert rett ut ifra cod4 bare emd nye baner (som og har litt artigerer terreng) og våpen som er dårlig grafisk satt sammen satt opp imot standarden på alt annet rundt. I tillegg reagerer eg på ubalansen i våpen og kastekurvene på granatene som er frustrerende..

Konkluderer multiplayerdelen med 6/10

 

8,5/10 er min endelige vurdering av spillet :)

Lenke til kommentar

Dette spillet suger ræv ut av en strå i single player (usynlige vegger er bare en liten del av det enorme isfjellet), spillet er fult av alvorlige bugs og crashes, og coop-delen funker så å si ikke (til tross for at zombie-mod'en hadde stort potensial). Kun multiplayer-delen redder dette fra å være årets største makkverk. Jeg skjønner ikke hvordan det går an å bomme så voldsomt når man baserer mye av arbeidet på fantastiske CoD4.

 

Spillet trenger tung patching om det skal i det hele tatt godkjennes, og ingen patch vil kunne redde den utrolige "trange" kampanjen som var bare plagsom å runde. Til å hete Call of Duty synes jeg at dette er en katastrofe som ikke fortjener mer enn 5/10. CoD3 var faktisk litt bedre.

Lenke til kommentar
Er flammekastere virkelig like owerpower som det jeg har sett i alle videoer fra dette spillet? WW2-flammekastere gikk jo tomme for brennstoff etter et par sekunder, og de hadde en veldig begrenset rekkevidde på kun et par meter. Fra det jeg har sett av dette spillet kan flammekastere brukes på lik linje med maskingevær, og det blir bare for dumt... :hmm:

 

Du har gjort leksa din skjønner jeg ... Ja, flammekasterene i World of War er latterlig "overpowered" som du sier, men resten er bare tull. Ekte vare hadde kapasitet på betraktelig mer en et par sekunder, og rekkevidde på alt fra 50 til 80 meter.

 

 

 

Tror nok heller det er du som ikke har gjort leksa Stig, portable flammekastere type m2-2 brukt av amerikanerne under denne konflikten hadde en brenntid på under 7 sekunder, og maksimal effektiv rekkevidde på bare rundt 30 meter.

 

 

Kjøretøydrevne flammekastere derimot, hadde ofte langt høyere spesifikasjoner.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
har spilt mye cod5 multiplayer og storkoser meg, man slipper de helvetes chopperne, airstrikes og granat spam i search and destroy. Jeg har fortsatt også til gode å bli spawn campa i et hjørne av mappet med ingen utvei slik som i cod4 ;)

 

Er det bare jeg som ikke har hatt noen problemer med å bli spawncampet i CoD4? Så klart, det har sikkert skjedd, men har aldri sett på det som noe direkte problem å komme meg unna. Spiller dog aldri på servere med fler en 16 pers.

 

Forøvrig har noobtubes fått sett en kraftig nerf :)

Merker liten forskjell her da jeg spiller hardcore :p

 

Btw det du quota meg var fra singleplayer, altså når man får respawns i sp campanjen

 

Ja da er jeg kanskje litt mer enig med deg.

Lenke til kommentar

Syns at 7/10 er et par karakterer for høyt med tanke på hvor mye dårligere dette spillet er i forhold til COD4. Folk har jo forskjellige oppfatninger om alt, så det er ingen fasit til hvilken karakter spillet burde ha, men jeg syns man er litt vel snill hvis man gir dette spillet en sjuer.

 

Liker ikke opplegget til Activision ved at de gir ut en ny utgave av Call of Duty hvert bidige år. Det virker som at utgavene fra Treyarch er der bare for å håve inn ekstra penger mens Infinity Ward holder på med det neste ordentlige COD-spillet.

 

COD3 var dårligere enn COD2. COD5 er dårligere enn COD4. Kommer vi til å få COD7 om to år fra Treyarch, som igjen er dårligere enn COD6 fra IW som lanseres november 2009?

Lenke til kommentar

hmm jeg synes dette er ett veldig bra spill. beste treyarch har laget. (uten att det trenger og si så mye).

Jeg synetes det er helt på høyde med cod4, og i mp bedre.

Er skikkelig glad for att det kjører på med god gamel regi og script. Hater sånne spill som farcry2 og stalker hvor du bare spiringer rundt som en hodeløs høns uten å ha peiling på hvor du skal gå, og hva du skal gjøre..

Elsker mp i dette spillet. er snart level 60, og gleder meg til flammekastern.. snike seg rundt i hardcore og grille snipers :)

Lenke til kommentar
Treyarch fikk den lite hyggelige oppgaven å utvikle en oppfølger til et av fjorårets beste skytespill.

 

Øh. Er vel ikke rart spillet er dårlig om det bare har vært under utvikling i mindre enn ett år, noe som forresten ville vært rekordfart i utviklingstid i spillindustrien :p

 

Med andre ord, dette spillet begynte sin utvikling lenge før COD4 engang var sluppet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...