Gå til innhold

Ny maskin til 10-13 000. Gamer / Desktop Racer


Anbefalte innlegg

Da var det på tide med ny maskin, må kvitte meg med denne 4-5 år gamle traveren.

Tekte jeg skulle bruke rundt 10 - 10 000 kr på en ny maskin.

 

Skjerm, Tastatur, Mus har jeg.

 

Det jeg trenger er.

 

Hovedkort

RAM

Prosessor

Skjermkort

Kabinett

Strømforsyning

Prosessor vifte(?)

Headsett m/mic

 

Har.

 

Skjerm

Mus

Tastatur

250 GB

500 GB

500 GB

500 GB

10000 GB

 

Den 250GB disken burde fortsatt duge som systemdisk.

 

Har satt opp en liste på komplett fra før av som dere kan se her, noen deler mangler men.

 

https://www.komplett.no/k/cart.aspx?mode=sh...ngListId=649376 (tror ikke linken funker men, samma)

 

Har litt lyst på en Quad Core, ettersom det sikkert blir mer multi tasking på desktop en det blir gaming, men burde jo dra gaming også.

 

Har også litt mer lyst på nVidia skjermkort, ettersom jeg alltid har hatt ATI før og aldti har vært helt fornøyd.

 

Og er det noe poeng med mer en 4GB RAM ? Hadde jo vært litt fett med 8 hvis det har noe som helst betydning, burde vel det med 64bit vista/xp ?

 

 

Takker for alle svar på forhånd, !

Endret av Wickedlike
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i7 og socket 1366 er den helt nyeste prosessoren og nyeste type hovedkort på markedet. Disse har nylig blitt lansert, og ja du kan si dette er fremtiden for Intel.

 

Er det Dynamic Energy Saver du tenker på? Dette er en funkasjon som automatisk klokker ned systenmet når du ikke bruker den til tunge oppgaver. På denne måten sparer du strøm, sparer miljø og sparer penger. Dette er noe som følger med hovedkort og er ikke noe du betaler for, faktisk som nevnt så sparer du penger på Dynamic Energy Saver funksjonen.

 

Selveste Gigabyte er en av de store aktørene innen PC utstyr, og lager blandt annet; kabinetter, strømforsyning, hovedkort, skjermkort, routere, og prosessorkjølere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...