Gå til innhold

UFO tråden: hvor alt omkring UFO fenomenet kan diskuteres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*snip*

burde det ikke være forskjellige tolkninger av lysene da? omtrent alle så et skip formet som et V.

Omtrent alle som ser på den figuren jeg viste ser den hvite trekanten. Selv om den hvite trekanten egentlig ikke eksisterer, så er det få som ser en hvit sirkel eller en hvit firkant på samme sted.

 

Sånn er det ofte med andre synsbedrag også, omtrent alle ser det samme. Dette kan tyde på at synssenteret i alle mennesker fungerer veldig likt, og derfor overtolker vi noenlunde likt og dermed "ser" de fleste mennesker de samme illusjonene. Illusjonister (tryllekunstnere) benytter seg bevist av dette at hjernen ubevisst fyller inn og kompletterer noe vi egentlig bare ser bruddstykker av.

 

Så det at mange "ser" det samme, utelukker altså ikke at det de "så" var et synsbedrag.

Lenke til kommentar
*snip*

burde det ikke være forskjellige tolkninger av lysene da? omtrent alle så et skip formet som et V.

Omtrent alle som ser på den figuren jeg viste ser den hvite trekanten. Selv om den hvite trekanten egentlig ikke eksisterer, så er det få som ser en hvit sirkel eller en hvit firkant på samme sted.

 

Sånn er det ofte med andre synsbedrag også, omtrent alle ser det samme. Dette kan tyde på at synssenteret i alle mennesker fungerer veldig likt, og derfor overtolker vi noenlunde likt og dermed "ser" de fleste mennesker de samme illusjonene. Illusjonister (tryllekunstnere) benytter seg bevist av dette at hjernen ubevisst fyller inn og kompletterer noe vi egentlig bare ser bruddstykker av.

 

Så det at mange "ser" det samme, utelukker altså ikke at det de "så" var et synsbedrag.

takket for innlegget, sealion. det fikk meg til å se litt annerledes på saken. jeg er fremdeles skeptisk til den forklaringen også, men jeg utelukker den ikke.

Lenke til kommentar
Det virker som om Obama er ganske smart

I såfall ignorerer han nok UFOister.

 

Bill Richardson har også uttalt at forklaringen for Roswell med værballong var BS og at det burde foretas ny etterforskning. Han trakk seg nylig som handelsminister fra Obamas stab men...

Altså er han tydeligvis ikke så smart, og forkaster også fakta med vilje, da Roswell er forklart for lengst.

Lenke til kommentar
dagama kom med en link som forklarte phoenix hendelsen, men det viser seg at samtlige av kommentatorene i taleboksen under hevder at debunkingen er fake og omredigert.

Nr. 1: Ikke "samtlige" av kommentarene sier at den er fake.

Nr. 2: Det hadde ikke spilt noen rolle om alle sa at den var fake, det er argumentene som spiller noen rolle. Ikke mengden av folk som sier dem.

 

Joda, den er omredigert. Det sier de også i dokumentaren, de filmer på nesten samme sted på dagen. For å få til effekten det være redigert. De sier også at lysene sank i en perfekt V-formasjon, jeg ser ikke at lysene i det klippet jeg linket faller i en "perfekt V-formasjon".

 

men har jo hørt at masse halusinasjoner har forekommet før... er det noen hendelser som du kan vise til, for jeg finner det fremdeles lite trolig at over 1000 mennesker ljuger.

 

Lyve? Hvorfor blir den stråmannen brukt så ofte? Man sier ikke at alle de som så lysene lyver, men at de blir lurt av illusjoner av den typen SeaLion beskrev og andre former for synsbedrag.

 

Åh herreguuud spar meg for trekanter og annet jall. Dette var ganske enkelt en formasjon av lys. Og det er festet til tape, så ta synsbedragene dine en annen plass.

Jeg tror ikke at noen bestrider at det var en formasjon av lys, men det man bestrider er at det var et kjempestort flyvende romskip. Bevisene peker i retningen av separate lyskilder, som har flydd/blitt sluppet slik at det kan se ut som de flyr i en form for formasjon. Dette, i tillegg til synsbedragene nevnt ovenfor gir den mest sannsynlige forklaringen på disse fenomenene.

 

Altså er han tydeligvis ikke så smart, og forkaster også fakta med vilje, da Roswell er forklart for lengst.

Indeed, er så komisk å se hvordan UFO troende hele tiden drar opp Roswell selv om hendelsen har blitt debunket så ekstremt grundig.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva det himmel fenomenet, som minner om en usedvanlig sterk stjerne, som dukker opp sør-vest i midt-norge er? Venus? Mars?

 

Har observert den i to dager nå, første dag i 3 minutter, men da jeg så et fly i nærheten av den etterpå, antok jeg at det var det. Et fly. Andre dag over en lengre periode, men den forsvant etter et par timer, antageligvis med jord-rotasjonen, da jeg ikke holdt øye med den hele tida. Når jeg ser ut nå ser jeg en del stjerner i området jeg la merke til den, men ingen så sterke som den.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva det himmel fenomenet, som minner om en usedvanlig sterk stjerne, som dukker opp sør-vest i midt-norge er? Venus? Mars?

Det er planeten Venus, Jordas nærmeste naboplanet, som nå sees klart og fint på sørhimmelen på kveldstid. To av grunnene til at den lyser så sterkt er at den er nærmere sola enn Jorda, og at den er dekket av et evig skydekke som reflekterer sollyset godt.

 

På avstand ser den vakker ut, men nede på overflaten er det et sant helvete. Atmosfæren er smekkfull av drivhusgassen CO2, pluss svovelsyre i gassform (det er det skyene består av). Overflatetemperaturen er over 740 K (467 °C), nok til å smelte bly. Hadde det ikke vært drivhuseffekt av CO2-gassen så ville overflatetemperaturen vært omtrent 400 grader kjøligere. Selv på planeten Merkur, som ligger nærmere sola, er overflatemperaturen lavere enn på Venus. Overflatetrykket på Venus er 90 atmosfærer, altså omtrent som 1 km nede i havet på Jorda.

Kilde: http://www.astro.uio.no/ita/DNP/nineplanets/venus.html

Lenke til kommentar

Den var bra kraftig her om dagen. Så den igjennom skyene. Tror neppe det var månen siden den var så små.

Skal bruke Stellarium og gå tilbake i tid for og se. Sto i SørVest ca under 45 grader høyde.

 

Åh herre! Venus var bra kraftig. Stellarium forteller meg at om bare få dager begynner venus og bli svak igjen. Så nyt synet

 

ANNBEFALT:

 

Innstill hvor du er. Du kan tilogmed velge planeter.

http://www.stellarium.org/

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar

Har ikke lest gjennom her, men ang den videoen på første side. Lol at alle som tror på den. Legg merke til at den ble "sett over flere _netter_" Romvesnene var så kåte på å vise seg fram at de måtte gjøre det hver NATT over flere døgn. Bare på natta da såklart hvor man ikke ville kunne se hva det var. At man kan tro på sånt er meg hinsides.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Noen som har sett videoen med Gordon Cooper hvor han forteller om en flyvende tallerken som landet på en flybase. Ingen merkelige lys på himmelen. Her forteller en astronaut på kamera om hendelsen. LINK. "Typical disc shaped metallic looking flying saucer with three landing gears".

Lenke til kommentar

Vær så snill folkens, kom over alt som har med UFO'er nå, vi lever tross alt i 2009! La meg bare debunke hele greia en gang for alle slik at alle forstår.

 

Hele greia kan spores tilbake til "The Roswell Incident" i New Mexico 1947. Andre verdenskrig var ferdig, og starten på den kalde krigen. Det var en idiot ved navn Steven Schiff som var løyntnant i flyvåpnet hadde oppdrag ved Walker Air Force Base i Roswell som først meldte om UFO'er.

 

"It was after midnight, and I was on a totally deserted strech if highway in one of the most desolate regions of West Texas. Suddently the entire countryside was illuminated by a dazzling blue-green light streaking across the sky just above horizon. It flashed on and off as it passed behind the hills - and vanished without a sound. It was all over in two seconds...I knew what I saw"

 

Ironisk nok var dette ikke tilfelle, og det med god grunn. Den blå-grønne fargen er karakteristisk for lys som blir emittert fra frie OH ioner, disse er svært reaktive, og når de går sammen med andre molekyler i lufta vil det nye molekylet være i en lavere-energitilstand, dermed vil bevarelse av energi føre til at den emitterer fotoner (lys).

 

Dette er den vitenskapelige forklaringen på det han så, men hvorfor så han dette?

 

Meteoritter er den ganske mest logiske, ettersom disse er i verdensrommet veldig lenge samler de opp veldig mange ulike ioner.

 

Noen dager senere ble metallbiter oppdaget ved en ranch. Og da var det jo opplagt at en hendelse A følger en hendelse B, og hva er mer naturlig enn at hadde disse 2 historiene en sammenheng! Eureka! Dette ble rapportert til militærbasen i Roswell og tabben ble gjort av dem når de sendte ut følgende pressemelding:

 

"the army have gained posession of a flying disc through the cooperation of a local rancher and the sheriff's office."

 

Da var skaden allerde gjort og ingen hørte senere på rettelsen av denne meldingen som så mer ut som en cover-up for UFO fanatikerne. Og når en snøball først har begynt å rulle er det vanskelig å stoppe det. Dessuten ble dette hysteriet veldig lett å profitere på, og en rekke bøker ble skrevet osv. Media i USA tjente på å holde det hele igang.

 

Og vi vet jo nå at "Alien Autopsy" filmen var ren fake, dette visste CBS før det sendte klippet, slik at de i tillegg kunne ha med segmentet: "Tidenes bløff, avslørt", hvor da klippet ble grundig undersøkt og falsifisert av en ekspert.

 

Denne metalbiten ble oppbevart hos forsvaret etterpå og gjorde ikke spekulasjonene noe mindre. Men dette var tross alt den kalde krigen, og det først nå at documentene blir avklassifisert. Metalbiten tilhørte en ballon, men ikke en hvilken som helst. Den inngikk i det de kalt for "Project Mogull", som gikk ut på å bruke lav-frekvent mikrofoner plassert høyt oppe i atmosfæren slik at de kunne høre atomprøvesprengningene Sovjet gjorde.

 

En av deltagerne i prosjektet var fysikeren Charles B. Moore som skjøt opp mange slike ballonger. Han sier at metallbitene funnet på denne gården stemte godt med instrumenter de hadde på ballongene. Hadde myndighetene bare sagt det med en gang hadde vi kanskje sluppet all de syke konspirasjonsteoriene som en bruker mye tid på å utvikle.

 

"Project Mogul" var ingen suksess allikevel, men de ville ikke at Sovjet skulle få noe å le av selvfølgelig. Men fantatikerne sier jo at dette er enda et forsøk på cover-up. Til disse er det ingen håp.

Lenke til kommentar

Danmark åpner altså UFO-arkivet sitt. Men ingenting tyder på at grønne menn har besøkt det dejlige land. Hvilken overraskelse! Dette minner om folks naivitet når det gjelder Snåsamannnen. At det er et fenomen vi ikke forstår, rettferdiggjør ikke å dra guder, troll eller grønne menn inn i bildet.

Endret av pumaen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...