Gå til innhold

mulig å finne eier av kontonummer?


toazty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det mulig å finne eier av et kontonummer?

 

Ja det er klart. Men hvor lett det er for en privat person spørs. Du kan starte med å spørre din egne bank om de kan slå opp i Bankplassregisteret og sjekke hvilken bank det gjelder. Deretter kan du ringe den banken og spørre pent etter eier. Men det spørs om de vil gi ut pga personvernet. Usikker.

Lenke til kommentar
funnet ut hvilken bank det er.. , men er vel tvilsomt om de vil ut med hvem som eier kontonummeret...

 

Det kommer vel litt an på situasjonen.

 

For en stund tilbake så ble jeg forsøkt svindlet tilknyttet kjøp av en vare. Jeg ringte motpartens bank og forklarte situasjonen, de var behjelpelig med både navn og telefonnummer.

 

Hvorvidt de har lov til å gjøre dette er en annen sak, men for min del var dette avgjørende for å få pengene mine tilbake.

Lenke til kommentar

ringte inn og oppgav navn og kontonummer og sa jeg ville sjekke disp saldo, og så leverte jeg en pen hvit løgn om at jeg ikke har mottatt noe post og lurte på om de hadde korrekt postadresse. så ut i fra et kontonummer har jeg fått fult navn , adresse , telefonnummer og disp på konto. :D dette var morsomt.. :D

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 11 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...