Gå til innhold

Hvor mye skal jeg ta for det jeg selger på AH?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Hvordan kan man vite hvor mye man kan ta for det man selger på AH hvis ingen slik produkter ligger ute for salg og man ikke har noe å sammenligne med? Finnes det en nettside kanskje som har en oversikt over hvor mye forskjellige ting har blitt solgt for på de forskjellige serverene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes en ADDON som kan scanne AH, og finner ut ~ ca prisen av den itemen.

Nå som jeg ikke klarte å finne en link til den, så er det bare å lete litt.

Lykke til!

Skrevet

Wowhead har oversikt over hva itemet har gått for før, men er ikke helt til å stole på. Tror jeg villa prøvd meg fram egentlig. Hiv det ut med høy pris, hvis det ikke selger legger du det ut til en mindre pris.

Skrevet

Bruker WoWhead for å få en generell oversikt. Dessverre varierer prisene fra server til server. Bruker og en addon som heter Auctioneer som scanner AH vær gang jeg er innom der, noe som hjelper veldig fint ettersom den tar med alle items som finnes der, ikke bare de jeg ser etter.

Ellers varierer prisene fra server til server at du kan aldri være helt sikker på at den prisen du tar er den korrekte for den serveren.

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet (endret)

wowhead.com bruker jeg til alt.

Tror egentlig thottbot.com er litt mer realistisk, uten å vite.

Addons:

EDIT: Addons til feil spill. Skal se om jeg finner til wow. :/

Endret av Slettet-3t93k9
Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet

Hehe, fikk retta det. Mente selvfølgelig her.

Beklager.

Skrevet

Hvor på wowhead ser jeg hva produktene har solgt for på ah? Jeg finner produktet, men ikke noe ah pris :p

Bruker og en addon som heter Auctioneer som scanner AH vær gang jeg er innom der, noe som hjelper veldig fint ettersom den tar med alle items som finnes der, ikke bare de jeg ser etter.

Har fått "Auctioneer" på plass, men forstår ikke helt hvordan den brukes. Jeg kan trykke på et play-ikon øvrst når jeg er i ah og da ser det ut til at den scanner, men det tar jo borti 10minutter da. Er det dette du mente?

Skrevet

Det første du må gjøre er å scanne hele AH, tar ca 10-15 minutter. Når du har gjort dette får du opp en dialog boks for vær item som sier hvor mye den itemen har blit solgt for på AH og om det er verd bryet å legge den ut eller om det bare er å selge den til vendor.

Det er det du gjør når du klikker på at play ikonet.

Tror der skal være et addon som gjør dette automatisk men husker ikke hva det heter, derfor jeg lastet ned Auctioneer.

Skrevet

Ta å skriv "/2 WTS [itemlink]".

WTS betyr WantToSell.

/2 er tradechat som man har tilgang til når man er i storbyer og da vil alle som er i storbyer med tradechat oppe se det og kunne si ifra om sin interesse - så kan du be om bud eller si hvor mye du vil ha for itemet og se an interessen. Er det labere interesse senk prisen, er det høy interesse så kan du si du har fått høyere bud og spørre om personen vil gå over.

For å lage en item link i tradechat så holder du inne shift knappen på tastaturet og venstreklikker på itemet du skal selge.

Det ser ikke ut som ca. AH pris for WOTLK items ligger ute på wowhead ennå, men Auctioneer er som nevnt en populær mod. I gamle dager brukte jeg WoWecon som sanket sammen priser på din server - vet ikke om den er lettere å bruke eller om den er noe bra lenger. Auctioneer er nok det beste valget.

Skrevet

Men når jeg bruker trade chaten så skriver jeg jo bare til de som leser, det er vel ikke sånn at folk kan få en oversikt over hva jeg har "lagt ut" trade chaten? Hva betyr kommandoen "wantosell"?

Skrevet (endret)

http://auctioneeraddon.com/

funker som smør , den har masse forskellinge funksjoner og trenger litt justering av instilinger for og passe hvert enkelt sitt bruk , det tar meg ca 5 min og scanne AH , gjør det daglig . det sørger for en meget nøyakting prisig av ting .

EDIT : wows mest brukte forkortelser , et must og kunne ;)

Want to sell= WTS = vil selge .

Want to bye WTB = vil kjøpe

Want to trade WTT = vil bytte

Lokking for group = LFG = leter etter gruppe

Likking for more = LFM = leter etter flere

Endret av Mato
Skrevet

Nå er auctioneer veldig enkel å manipulere og da ^^ Søk på google.

Auctioneer scanner autcions som er ute i det du scanner. Du burde scanne ofte (si en gang pr dag) for å få en bedre gjennomsnittspris. Problemet dog er at folk kan legge ut items for latterlige priser, dermed endre prisen som ting vanligvis "går for".

F.eks Glyph of whatever

auction #1: 40g

auction #2: 39.9g

auction #3: 38g

auction #4: 56s 99c <---- Denne vil bidra til en mye lavere gjennomsnitspris.

Correct me if im wrong.

Skrevet

Så lenge det ligger ute 4-5+ items så er det bare å legge seg billigere enn dem. Ligger det bare ute 1 item, så vent heller, så du finner ut hva "vanlig" pris er.

Skrevet

Auctioneer scanner autcions som er ute i det du scanner. Du burde scanne ofte (si en gang pr dag) for å få en bedre gjennomsnittspris. Problemet dog er at folk kan legge ut items for latterlige priser, dermed endre prisen som ting vanligvis "går for".

F.eks Glyph of whatever

Correct me if im wrong.

Stemmer det, det er derfor det er dumt at man ikke kan fjerne noen scans ;) F.eks hvis det er en helt latterlig pris, så kunne man fjernet denne scannen enkelt.

Skrevet

F.eks Glyph of whatever

Correct me if im wrong.

Nettopp, men det er og et av hovedproblemene med AH uansett. Folk legger ut for latterlige priser. Derfor veldig lurt å bruker apraisern og scanne gjennom listen som prisen er basert på, finner du en abnormal pris luker du bare den bort og regner gjennomsnittet selv.

En regel jeg har når jeg selger ting i AH er å sjekke flere kilder samtidig. Da er jeg sikker på at jeg selger til riktig server pris til envær tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...