Gå til innhold

Skyte piratene - Jeg sier ja.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja. Det internasjonale samfunnet har ikke baller til å gå inn i Sudan, Somalia og andre land i Afrika som det tydelig vis ikke er noe som helst kontroll over. Da blir dessverre dette resultatet.

 

Fighting for peace is like fucking for virginity - my ass.

Det handler ikke om baller, det handler om vilje.

Lenke til kommentar

Riktig at vesten har voldtatt Somalias kystlinje de siste årene - og mye av piratvirksomheten kan forklares fra et slikt standpunkt. Helt klart.

 

Men hadde jeg vært på båt og sett pirater nærme seg, hadde jeg gitt beng i historie og årsaker. Hadde jeg følt meg truet hadde jeg forsvart meg. Spesielt om jeg hadde hatt ansvar for et mannskap.

Lenke til kommentar

vel spør du meg så burde skip få lov til og bære mer våpen viss ikke, må det bli vanelig med systemer som lager så høye lyder at det skader trommehinnen til piratene, men dette kan lett forhindres og de vil nok lære. viss ikke så ser jeg hurtig gående maritime båter som følger skipene mens de større skipene forsetter som før. faktumet er jo at de skipene som er der nede har små hurtig gående båter som kunne ha blitt brukt til dette.

Lenke til kommentar
vel spør du meg så burde skip få lov til og bære mer våpen viss ikke, må det bli vanelig med systemer som lager så høye lyder at det skader trommehinnen til piratene, men dette kan lett forhindres og de vil nok lære. viss ikke så ser jeg hurtig gående maritime båter som følger skipene mens de større skipene forsetter som før. faktumet er jo at de skipene som er der nede har små hurtig gående båter som kunne ha blitt brukt til dette.

 

Hva gjør man når piratene bruker litt penger på hørselsvern ?

Er bedre å ta dem ut når de angriper.

 

Norsk straffelov åpner for det .

Lenke til kommentar
Nei, jeg mener at vestlige selskaper har brukt kysten til Somalia som søppelfylling og fisket opp all fisken. Etter tsunamien i 2005 ble det skylt opp enorme mengder giftig søppel som førte til at flere tusen ble syke og opptil 300 døde. Sammenlignet med dette er sjørøveriet ingenting.

 

e: Om vi skulle sendt fregatter til Somalia så burde det være for å beskytte Somalias kyst fra vestlige selskaper som bruker kysten som søppelfylling.

Hva slags dumping står egentlig Cruise-skip for? Cruise-skip som blir skutt etter med skarpe våpen. Hele dette "søppel-motivet" faller egentlig i fisk når de også angriper skip som dette. Sannheten er nok at motivet som driver dem er griskhet og ønsket om rask rikdom. Voldskriminelle finner man alltid overalt, men felles for dem alle bør være at man slår hardt ned på dem, uavhengig av evt. motiv de måtte ha.

Lenke til kommentar
Nei, jeg mener at vestlige selskaper har brukt kysten til Somalia som søppelfylling og fisket opp all fisken. Etter tsunamien i 2005 ble det skylt opp enorme mengder giftig søppel som førte til at flere tusen ble syke og opptil 300 døde. Sammenlignet med dette er sjørøveriet ingenting.

 

e: Om vi skulle sendt fregatter til Somalia så burde det være for å beskytte Somalias kyst fra vestlige selskaper som bruker kysten som søppelfylling.

Hva slags dumping står egentlig Cruise-skip for? Cruise-skip som blir skutt etter med skarpe våpen. Hele dette "søppel-motivet" faller egentlig i fisk når de også angriper skip som dette. Sannheten er nok at motivet som driver dem er griskhet og ønsket om rask rikdom. Voldskriminelle finner man alltid overalt, men felles for dem alle bør være at man slår hardt ned på dem, uavhengig av evt. motiv de måtte ha.

Det er sant at mye av piratvirksomheten nå er ren grådighet, det skjedde etter at regjeringsmedlemmer involverte seg i piratvirksomheten og gjorde det om til en millionindustri. Det var til å begynne med fiskere som begynte å kidnappe skip og ta løsepenger, det finnes sikkert en del av dem enda i tillegg til de som er drevet av grådighet.

 

Mitt poeng har ikke vært å forsvare alt disse gjør, jeg har bare prøvd å nyansere situasjonen noe. Når jeg leser hva enkelte lirer av seg så tror jeg det er nødvendig.

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=538898

 

Der gikk to skip til og nå ser endelig regjeringa at noe må bli gjort!! Fram med jernhandskene sier jeg...

 

Lurer på hvor lenge de har torturert Støre for å få han til å tilegne seg den meningen. :p

 

Man burde kanskje tre frem fra pensjonisttilværelsen hvis de betaler godt nok.

Endret av Skummel_Fyr
Lenke til kommentar

Vi pumper kontinentet deres tomt for resurser og arbeidskraft i flere hundre år og når vi ikke kan ta mer så passer vi på å låne de nok penger til at de aldri kan betale oss tilbake, men når de simpeltenkt prøver å ta til seg noe av den vestlige kulturarven vi har dytta ned i halsen på dem. Det å ta hva man trenger, og er det mer igjen så tar man det også. Da er det plutselig helt forferdelig hvor brutale de er! Jeg synes det er jævlig bra hva de gjør jeg! Inntil Europa klarer å rydde opp sølet de har lagd så oppfordrer jeg til å rane, røve, stjele og ta det som er rettmessig deres!

Endret av pesja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...