Gå til innhold

WD HD TV Erfaringer ?


Anbefalte innlegg

Selv synes jeg boksen virker helt greit ennå, har brukt den nå i noen måneder. Det som jeg savner mest er mulighet for subs, dvd meny og litt bedre støtte for formater ( spesielt .iso/.img osv)

 

det er støtte for subs.. Både inkludert i .mkv og som vanlige sub tekst filer

Om jeg legger .srt filen i samme folder som filmen så kommer ikke sub's med hos meg. Mulig jeg har gjort noe feil men.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*snip*

det er støtte for subs.. Både inkludert i .mkv og som vanlige sub tekst filer

Om jeg legger .srt filen i samme folder som filmen så kommer ikke sub's med hos meg. Mulig jeg har gjort noe feil men.

Den må ha samme navn. Og dersom det følger med 2 subfiler, så må du(tror eg) ha med begge to. .sub og .srt

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Min wd tv har fungert utmerket i 5mnd nå men->

 

Jeg har fått et problem med min wd tv, den vil ikke spille av noe. Når jeg trykker play på en film så kommer det kun til den "svarte" skjermen (du vet like før filmen skal starte). Men etter det så skjer det ingen ting, om jeg prøver trykke på pause,stop eller start kommer heller ikke progress baren opp.

Jeg kjørte da 1.02.07 prøvde og oppgradere til 1.03 uten at det hjalp, har også forsøkt flere disker..

Har også ventet i flere minutter etter jeg har trykka play, siden det tar litt tid starte enkelte blu rays.

 

Selve menyen til wd tv funker helt utmerket.

 

Noen som vet årsaken til problemet?

Endret av ParPefy
Lenke til kommentar

Noe skuffet over at WD HD TV Live som jeg skaffet meg for en stund siden, har så sjelden firmware-oppdateringer.

 

Hadde ventet av WD at de satset litt på en så anvendelig og populær boks som dette. Programmeringsteam settes vel helst til å lage løsninger for kommende produkter.

 

Dette er så typisk for så mange produsenter (ikke bare WD altså), og det er ganske irriterende å sitte i enden som bruker.

 

En kan jo bare håpe at konkurrentene til WD lager noe så sinnsykt gode løsninger at WD ser seg presset til å følge opp. :yes:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Min wd tv har fungert utmerket i 5mnd nå men->

 

Jeg har fått et problem med min wd tv, den vil ikke spille av noe. Når jeg trykker play på en film så kommer det kun til den "svarte" skjermen (du vet like før filmen skal starte). Men etter det så skjer det ingen ting, om jeg prøver trykke på pause,stop eller start kommer heller ikke progress baren opp.

Jeg kjørte da 1.02.07 prøvde og oppgradere til 1.03 uten at det hjalp, har også forsøkt flere disker..

Har også ventet i flere minutter etter jeg har trykka play, siden det tar litt tid starte enkelte blu rays.

 

Selve menyen til wd tv funker helt utmerket.

 

Noen som vet årsaken til problemet?

Har samme problem selv. Har hatt WD'en siden den kom ut og den har fungert utmerket, men nå er det tydligvis slutt.

Merket at den ble veldig varm rett før den sluttet og fungere, så kan tenke meg at det er noen komponenter som kanskje har blitt litt for varme.

Uansett, bestillte meg en A.C.Ryan playon mini på tilbud hos Komplett til 695. Denne har også nettverk og Ryan er veldig flinke til og oppdatere FW og ta imot tilbakemeldinger fra forum sidene deres.....................kontra Western.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min wd tv har fungert utmerket i 5mnd nå men->

 

Jeg har fått et problem med min wd tv, den vil ikke spille av noe. Når jeg trykker play på en film så kommer det kun til den "svarte" skjermen (du vet like før filmen skal starte). Men etter det så skjer det ingen ting, om jeg prøver trykke på pause,stop eller start kommer heller ikke progress baren opp.

Jeg kjørte da 1.02.07 prøvde og oppgradere til 1.03 uten at det hjalp, har også forsøkt flere disker..

Har også ventet i flere minutter etter jeg har trykka play, siden det tar litt tid starte enkelte blu rays.

 

Selve menyen til wd tv funker helt utmerket.

 

Noen som vet årsaken til problemet?

Har samme problem selv. Har hatt WD'en siden den kom ut og den har fungert utmerket, men nå er det tydligvis slutt.

Merket at den ble veldig varm rett før den sluttet og fungere, så kan tenke meg at det er noen komponenter som kanskje har blitt litt for varme.

Uansett, bestillte meg en A.C.Ryan playon mini på tilbud hos Komplett til 695. Denne har også nettverk og Ryan er veldig flinke til og oppdatere FW og ta imot tilbakemeldinger fra forum sidene deres.....................kontra Western.

 

Det skjer av og til hos meg dersom filmene er korrupte. Eneste løsning er å ta ut og inn strømmen (har dere prøvd det?). Dersom jeg har prøvd å kjørt en korrupt film, vil det kun bli svart skjerm samme hvilken film jeg prøver etterpå dersom jeg ikke tar ut og inn strøm.

Lenke til kommentar

Min wd tv har fungert utmerket i 5mnd nå men->

 

Jeg har fått et problem med min wd tv, den vil ikke spille av noe. Når jeg trykker play på en film så kommer det kun til den "svarte" skjermen (du vet like før filmen skal starte). Men etter det så skjer det ingen ting, om jeg prøver trykke på pause,stop eller start kommer heller ikke progress baren opp.

Jeg kjørte da 1.02.07 prøvde og oppgradere til 1.03 uten at det hjalp, har også forsøkt flere disker..

Har også ventet i flere minutter etter jeg har trykka play, siden det tar litt tid starte enkelte blu rays.

 

Selve menyen til wd tv funker helt utmerket.

 

Noen som vet årsaken til problemet?

Har samme problem selv. Har hatt WD'en siden den kom ut og den har fungert utmerket, men nå er det tydligvis slutt.

Merket at den ble veldig varm rett før den sluttet og fungere, så kan tenke meg at det er noen komponenter som kanskje har blitt litt for varme.

Uansett, bestillte meg en A.C.Ryan playon mini på tilbud hos Komplett til 695. Denne har også nettverk og Ryan er veldig flinke til og oppdatere FW og ta imot tilbakemeldinger fra forum sidene deres.....................kontra Western.

 

Det skjer av og til hos meg dersom filmene er korrupte. Eneste løsning er å ta ut og inn strømmen (har dere prøvd det?). Dersom jeg har prøvd å kjørt en korrupt film, vil det kun bli svart skjerm samme hvilken film jeg prøver etterpå dersom jeg ikke tar ut og inn strøm.

 

Har prøvd å trekke ut strømmen (t.o.m. over natten), resette og installere FW på nytt til ingen nytte. Så min WD HD har nok vandret til den andre siden :-)

Den klarer dog og spiller av en (1) film hvis jeg resetter den, men prøver jeg og gå ut av filmen og tilbake til menyen for og starte en ny, så streiker den på nytt. MEN nå fikk jeg jo en god unnskyldning til å prøve AC Ryan's mediaspiller istedenfor.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Selv synes jeg boksen virker helt greit ennå, har brukt den nå i noen måneder. Det som jeg savner mest er mulighet for subs, dvd meny og litt bedre støtte for formater ( spesielt .iso/.img osv)

 

det er støtte for subs.. Både inkludert i .mkv og som vanlige sub tekst filer

Om jeg legger .srt filen i samme folder som filmen så kommer ikke sub's med hos meg. Mulig jeg har gjort noe feil men.

Hei, har hatt boksen i ca. en mnd. nå, og er strålende fornøyd. Måtte ha lagringsplass og kjøpte en Stora 1 (NAS boks), og da var det et enkelt valg å kjøpe WD HD TV for å kunne kjøre lyd, bilder og film rett til tv og stereo.

Har bare ett problem, og det er subtitles. Det er riktig at det er støtte for subs, men ikke hvis man streamer (som jeg gjør) fra NAS. Jeg har .srt filene i samme folder, med samme navn, men det fungerer ikke (er ikke støttet). Kjører jeg film fra et lagringsmedia via USB porten fungerer det helt fint, men det er jo bare sååå 2008:-)Håper det kommer støtte for dette etterhvert, ellers en glimrende liten boks.

Lenke til kommentar

Selv synes jeg boksen virker helt greit ennå, har brukt den nå i noen måneder. Det som jeg savner mest er mulighet for subs, dvd meny og litt bedre støtte for formater ( spesielt .iso/.img osv)

 

det er støtte for subs.. Både inkludert i .mkv og som vanlige sub tekst filer

Om jeg legger .srt filen i samme folder som filmen så kommer ikke sub's med hos meg. Mulig jeg har gjort noe feil men.

Hei, har hatt boksen i ca. en mnd. nå, og er strålende fornøyd. Måtte ha lagringsplass og kjøpte en Stora 1 (NAS boks), og da var det et enkelt valg å kjøpe WD HD TV for å kunne kjøre lyd, bilder og film rett til tv og stereo.

Har bare ett problem, og det er subtitles. Det er riktig at det er støtte for subs, men ikke hvis man streamer (som jeg gjør) fra NAS. Jeg har .srt filene i samme folder, med samme navn, men det fungerer ikke (er ikke støttet). Kjører jeg film fra et lagringsmedia via USB porten fungerer det helt fint, men det er jo bare sååå 2008:-)Håper det kommer støtte for dette etterhvert, ellers en glimrende liten boks.

 

Liten avsporing kanskje, men hvor fornøyd er du med Stora1 Nas'en. Vurderer å kjøpe en selv?

 

Swank

Lenke til kommentar

Selv synes jeg boksen virker helt greit ennå, har brukt den nå i noen måneder. Det som jeg savner mest er mulighet for subs, dvd meny og litt bedre støtte for formater ( spesielt .iso/.img osv)

 

det er støtte for subs.. Både inkludert i .mkv og som vanlige sub tekst filer

Om jeg legger .srt filen i samme folder som filmen så kommer ikke sub's med hos meg. Mulig jeg har gjort noe feil men.

Hei, har hatt boksen i ca. en mnd. nå, og er strålende fornøyd. Måtte ha lagringsplass og kjøpte en Stora 1 (NAS boks), og da var det et enkelt valg å kjøpe WD HD TV for å kunne kjøre lyd, bilder og film rett til tv og stereo.

Har bare ett problem, og det er subtitles. Det er riktig at det er støtte for subs, men ikke hvis man streamer (som jeg gjør) fra NAS. Jeg har .srt filene i samme folder, med samme navn, men det fungerer ikke (er ikke støttet). Kjører jeg film fra et lagringsmedia via USB porten fungerer det helt fint, men det er jo bare sååå 2008:-)Håper det kommer støtte for dette etterhvert, ellers en glimrende liten boks.

 

Liten avsporing kanskje, men hvor fornøyd er du med Stora1 Nas'en. Vurderer å kjøpe en selv?

 

Swank

Hei, Kjøpte Stora1 fordi jeg ville ha lagringsplass med mulighet for utbygging og Raidmulighet i fremtiden, men det viktigste var at jeg kan få tak i datene på tvers av plattformer og lokasjoner. Bruker PS3, PSP, Wii (ikke prøvd ennå), iPhone og 2 pc'er mot den og alt fungerer bra, også over internett fra pc. Mest imponert over at jeg nå kan bruke PS3 til å gjøre mye av det samme som jeg kan med WD HD TV boksen (har PS3'en på loftstuen mot en annen TV), men den har noe mindre støtte for en del filtyper (særlig filmformater). Lefdal selger Stora1 for 1199,- noe som gjorde at den plutselig var riktig priset også. Bare spør hvis det er noe du lurer på:-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Uff, nå har boksen ut av det blå startet å be om brukernavn og passord, til tross for at jeg alltid har hatt dette avslått under "innstillinger for avansert deling".

 

Edit: Nå spør den ikke om passord lenger. Jaja, lever sitt eget liv.

 

Jeg er lei av den blå bakgrunnslayouten. Hva hadde det kostet Western Digital og latt oss velge mellom noen flere farger. Det er flisespikkeri, men uansett.

Endret av 2die4
Lenke til kommentar

Uff, nå krever den passord igjen. Som nevnt til tross for at jeg har huket av for at det ikke skal være passord beskyttelse i windows. Er det rart man blir sliten..

 

UPDATE: Dette problemet oppstod som en følge av at jeg hadde "Games for Windows Live" installert på maskinen. Avinstallerte dette og WD TV ber ikke lenger om passord.

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Vurderer å kjøpe meg en slik. Men har hørt at om man har en mkv med DTS lyd og man bruker optisk lydutgang, så henger lyden etter uansett hva?

Det kommer jo til å gå en del i MKV, og de fleste av filmene har jo DTS 5.1.

 

Er nødt til å bruke HDMI + optisk da min receiver ikke støtter lyd over hdmi

 

Noen som vet om dette er tilfellet?

Lenke til kommentar

Dette problemet ikke jeg hørt noe om. Selv bruker jeg bare HMDI kabel direkte til TV'n siden jeg bruker denne på soverommet. Men gjennom HMDI kabeln er det ikke noen problemer med lyden. I nyeste firmwaren så fikk den også støtte for .iso men her kan det være vanskelig og få flyt i filmene, så det fungerer ikke optimalt ennå.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...