Gå til innhold

Er det noen som studerer v/ Universitetet i Agder her?


NightKeeper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Jeg er bare en fattig forkursstudent i Grimstad.

 

Daniel :)

strives eller?

sattser på å gå det til høsten.

Ja, ålreit det, men du må enten ha bra med anlegg for realfagsforståelse, eller genuin motivasjon til å opparbeide deg det. De fleste får også sjokk over den relativt store arbeidsmengden, men det varierer veldig fra person til person hva som trengs. I og med at jeg bruker lite av fritiden på å lese på realfagene, tar de andre fagene (norsk, engelsk, samfunnsfag) mer av tiden min utenom skolen, og jeg opplever også de som mer ... slit. I disse fagene er det skitlass av gruppearbeid som skal resultere i muntlig eller skriftlig presentasjon.

 

Møter du til så å si alle forelesninger og øvinger, samt leverer obligatoriske oppgaver og prøver, er det så godt som umulig å stryke.

 

Sånn ellers er det billig å bo her, og masse hyggelige folk (spesielt i forhold til Oslo). Taxitilbudet i de sene helgetimer er mildt sagt labert. Sykkel (eller bil, om du skulle være såpass priviligert) er et must om du har lyst til å navigere deg mellom sentrum, bosted og skolen.

 

Daniel :)

Lenke til kommentar
takk for svar. har bil og bor på birkeland, bare 20 minutter til grimsted. gikk på dahlske i noen månder.

 

lett å få hybel for maks 3200 i månden?

Jeg betaler 2300 kr/mnd (strøm, noen TV-kanaler og Internett inkludert), riktignok for det minste som er "mulig" å leve på. Ca 20 m^2, hvor kjøkken og bad deles med en annen. Dette er gjennom studentsamskipnaden, som også tilbyr andre boliger som går i begge retninger mtp. kostnad.

 

Skal du leie privat, bør du regne med å bo i kollektiv for ca 3000 kr/mnd, eksludert andre kostnader.

 

Anbefaler deg å starte boligsøket allerede nå. Var et sabla slit å få ordna noe som helst da jeg begynte å lete i mai/juni i fjor.

 

Daniel :)

Lenke til kommentar
Kan jo ikke søke om bolig når man ikke har peiling på om man kommer inn eller ikke... Jeg kommer MULIGENS til å ende opp rett ved minimumskravene, da er det risky business å skaffe seg leilighet allerede nå. Eller?
Du søker, og venter i hundre år på å eventuelt få svar om at det er en hybel til deg. Deretter har du to uker på å takke ja eller nei til hybelen. Samme prinsipp som at man søker på flere studier, ikke sant.

 

http://www.boligtorget.no/sia/frameset.asp...901290987060244

 

Skal også svært godt gjøres å ikke komme inn.

 

Daniel :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
takk for svar. har bil og bor på birkeland, bare 20 minutter til grimsted. gikk på dahlske i noen månder.

 

lett å få hybel for maks 3200 i månden?

Jeg betaler 2300 kr/mnd (strøm, noen TV-kanaler og Internett inkludert), riktignok for det minste som er "mulig" å leve på. Ca 20 m^2, hvor kjøkken og bad deles med en annen. Dette er gjennom studentsamskipnaden, som også tilbyr andre boliger som går i begge retninger mtp. kostnad.

 

Skal du leie privat, bør du regne med å bo i kollektiv for ca 3000 kr/mnd, eksludert andre kostnader.

 

Anbefaler deg å starte boligsøket allerede nå. Var et sabla slit å få ordna noe som helst da jeg begynte å lete i mai/juni i fjor.

 

Daniel :)

noen grunner for at man ikke skal bruke studentsamskipnaden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...