Gå til innhold

Server på størrelse med to terninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er det mulig? Vil ikke det gi et pakketap eller noe?

Hvor mange watt sender en ethernettkabel ut, som er tilgjengelig uten pakketap?

Går helt fint å sende strøm via nettverkskabelen. Er ganske vanlig at f.eks trådløse aksesspungter får strøm via nettverkskabelen. Der jeg jobber har vi over 40 trådløse aksesspungter som alle får strøm via nettverkskabelen. Switchen i andre enden må selvfølgelig støtte PoE. Til vanlig nettverkstrafikk brukes vel ikke alle lederne i nettverkskabelen, så det blir ikke noe pakketap. :)

Lenke til kommentar
noen som kan fortelle meg hva i heite man bruker sånt til?

 

og jeg har ganske store nesebor så jeg tror jeg skal holde meg unna en sånn en.

 

For min del kan en slik brukes i embedded systems.

Sitter og programmerer på noe tilsvarende akkurat nå.

For java programmerere:http://muvium.com/Products/DevBoards/uVMDEM-SBC65EC/uVMDEM-SBC65EC.htm

For C programmerere:http://www.modtronix.com/product_info.php?cPath=1_36&products_id=196

 

Men problemet er at den er kun i 16 bit integer, og mangler vesentlige funksjoner som tangens, sinus og cosinus. Derfor vurderer jeg å vrake begge disse alternativene til fordel for Javelin.

Lenke til kommentar
Sånn er det å jobbe med hardware journalistene.

Stikker ting i nesen eller løpet med sakser.

Må passe på dem hele tiden. "nei Rolf, IKKE kjør den saksen gjennom hånden. Uffda. Jaja, hva lærte vi nå?"

 

 

Tormod, hva er det du har i Dag Fikse(t) i nesen? En server??

 

Sorry - artikkelvinkling og forfatternavn ... det bare lå i luften ;)

Lenke til kommentar

Litt fascinerende å se at folk tydeligvis har glemt eller er for unge til å huske all moroa vi kunne ha med 75MHz CPU og 8MB RAM. :p

 

Overvåking av hvitevarer er uansett et godt forslag, og webserver skulle være meget mulig. (2-4MB flash til å starte OS fra og 8MB RAM å boltre seg på?! Wooohooo!)

 

...burde vel også være mulig å kunne bruke disse til å infiltrere nettverk fra innsiden på noe slags vis? Man kunne ha bare "mista" den et sted man var innom, et kontor eller noe. Nettverksplugger finner man overalt, og man trenger jo ikke akkurat lange ledningsstumpen for å koble til den der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...