Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hvis noen av dere er kyndige innen elektronikk i forhold til lasere, se dette innlegget

Jeg svarte så godt jeg kunne.. Kort sagt: Det går ikke an å regne ut.

Endret av Grix
Skrevet

Jeg klarte å regne meg frem til at den totale effekten til laseren er ca 700mA med ferske batterier. Tok spenningen over den lysende dioden ganget med strømmen som gikk gjennom.

Skrevet

Rød laser er ikke like gøy som grønn, men kjøp den som er større hvis du skal velge mellom de.. Jeg kjøpte den lille, og angra litt, fordi den store er jo bare en oppgradert versjon til noen dollar mer..

Skrevet (endret)

Tok et bilde av min 200mW True Green laser i aksjon ;)

Enden av strålen er ca 1 km unna, og batteriene er ikke helt ferske

post-113720-1245019868_thumb.jpg

Endret av khaffner
Skrevet
jeg lurte på om laseren kan bli ødelagt hvis den blir overopphetet i 10 min?

Ja, du kan ødelegge dioden hvis den blir for varm.

derfor min laser ble ødelagt eller kan det vær en annen grunn?

Skrevet

jeg har kjøpt en ny men den fungerer ikke hele veien på første trykk og den er svak i begynnelsen og så blir den sterkere det kjede ikke med min gamle laser men er det normalt?

Skrevet
jeg har kjøpt en ny men den fungerer ikke hele veien på første trykk og den er svak i begynnelsen og så blir den sterkere det kjede ikke med min gamle laser men er det normalt?

Ja, det skjer når laseren er kald. Prøv å varm den opp litt (legg den innenfor genseren for eksempel.) Det kan også være dårlige batterier.

Skrevet

Hvordan er egentlig regelverket i Norge rundt lasere? Hva er maksimal effekt som er lov å kjøpe/bruke/eie? Hva med aldersgrense?

Hvis noen har svarene håper jeg disse blir puttet inn i førstepost :)

Skrevet

Ja, det skjer når laseren er kald. Prøv å varm den opp litt (legg den innenfor genseren for eksempel.) Det kan også være dårlige batterier.

Tusen takk nå fungerer den bedre :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...