Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lapompo:

Please do tell me about this new laser of yours!

The preparations for my exams are keeping me away from lasers :hrm:

 

Is it the one Mohrenberg built? Or am I mixing you with someone else?

The power? The host?

Waiting for the video :)

 

Cheers

 

It's the one Mohren built ye. lapompo here is same as lapompo on LPF :)

 

The host, power etc is the same as the one he sells in his kit, only its prebuilt :p

 

I will make a new video soon instead of the old one, more burning, more action!! <.< and more about it :p

Lenke til kommentar
jeg har lyst på denne

 

http://www.morobutikken.no/index.php?main_...;products_id=32

 

er det nok med 30 mW til å se strålen klart ute når det er litt halvmørkt?

jeg lurer også på om jeg kan sprekke ballonger (uten å gjøre noe med dem) og kutte elektriker teip (svart teip)

kan jeg det???

 

 

Du kan få den der for 100kr på dealextreme.com eller ledshoppe.com.

 

Du kan ikke brenne noe særlig med 30mW.

Endret av Grix
Lenke til kommentar

For dere med Blu-ray lasere.

 

noe som også er moro er at etter at du har vært på dass og gjort det naturen må, fremfra, ikke bomelom.

 

Lys ned i dass med laseren :p

 

Yer piss will turn nuclear! dundund :p

 

anna ting er at vis du har brusflasker som er "gammle" aka vært tomme en dag eller to, lys mot tuten på dem mens du er i et mørkt rom :p de vill også lyse Grønnligt =)

 

 

ganske nasty men science ftw? =)

 

PS: ja urin blir svakt radioaktiv grønn når du lyser på det, så nei det var ikke en joke xD og ja jeg har prøvd <.<

Lenke til kommentar
Hei! Tenker å kjøpe grønn laser fra dx. Tenker å kjøpe to stykker. En på 30 mW og en på 50 mW. Men det er noe som plager meg litt. Og det er øyeskader. Har hørt at det er nok å lyse i 1 sekund med en 50 mW til å bli blind. Skal Selfølgelig ikke bruk laseren inne. Men jeg vil likevel høre hva dere anbefaller (hvor mange mW)

 

Og trenger jeg IR-briller hvis jeg skal bruke 50 mW ute?

Når de sier hvor fort man blir blind av disse laserene overdriver de veldig på dette forumet det er jeg ganske sikker på

Lenke til kommentar

Jeg klarer meg fint uten beskyttelse.. Bare tenk litt på refleksjonsvinkel osv.. Husk at innfallsvinkel = refleksjonsvinkel. Altså, den vil reflektere i samme vinkel som du lyser fra, så lenge det er en rett overflate. Ellers så bør du prøve å unngå å lyse på flasker, glass, og ting som du tror vil reflektere.

 

Og ja, folk overdriver mye når de sier at man blir blind på 1 sekund. Men vær forsiktig uansett. Hvis du bruker den ute så ser jeg i hvert fall ingen grunn til bruke beskyttelsesbriller.

Lenke til kommentar

Hallois! Har tenkt til å kjøpe meg en laser. Jeg har en veldig svak rød laser allerede så jeg tenkte jeg skulle kjøpe en grønn laser på 100-200mW. Jeg fant en fin en på finn.no som er på 100mW. Den koster 550,-. Det er også en 200mW som koster 700,-. Hvilken burde jeg kjøpe? Kravene mine er at den skal synes i vanlig dagslys og kunne sprekke ballonger. Takk for alle svar!

 

100mW

200mW

 

Er det noe poeng for meg å bruke noen kroner mer for 100mW ekstra? Hva kan jeg gjøre med de ekstra 100mW'ene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...