Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den var opprinnelig 5mw men den bruker phr dioden, så han skal modde den opp til ~100mA for meg.

 

Prøvde å lage en selv for en stund siden, loddet helt feil og ødelagte både diode og driver :(

Kunne kanskje klart det nå med litt mer erfaring, men tar ikke sjangsen. Dessuten selger han fyren de blu-rayene til ~65 dollar, som nesten billigere enn å lage selv :p

Lenke til kommentar
Nå er min 200mW True Laser kommet :D I fullt solskinn er prikken fortsatt ganske synlig, gleder meg til det blir mørkt ;)

Gratulerer, lurer på om jeg skal kjøpe en slik selv. Om du hadde tatt bilder når det var mørkt hadde vi satt stor pris på det (må ikke). Men du har noe å glede deg til - uten tvil! Måtte du betale noe i fortolling/mva?

196 i fortolling

 

Kan laseren overopphetes etter lengre bruk? Altså, sålenge omgivelsene har riktig temperatur (20oc-35oc)

Lenke til kommentar

Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før? Det var jo genialt! Prøvde nå med filterene fra en rød billiglaser. To av dem var nesten bare grums, både med billigrød og grønn laser. Men to andre - stjerner og en lyspære med "idea" inni - funket som bare det med min grønne 30mw true. Lyspære syntest utrolig godt på veggen til naboen! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...