Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

True 50mW Green Laser Pointer Pen Black

Jeg kjøpte 30mw, angrer på at jeg ikke så at 50mw var bare bittelitt dyrere. Men meget fornøyd med min, kjempemorro!

Men som nevnt tusen ganger, ikke lys mot folk i det hele tatt, nærme ting (under 10m feks, helst ute) og ting som muligens kan reflektere (flasker, biler, vinduer). Får du strålen i øyet kan du få en sort flekk i synsfeltet på det ene øyet om du er uheldig.

Lenke til kommentar
Skal bestille min første grønne laser. Hvilke av DX's grønne lasere opptil 200,- er best, uavhengig av pris?

 

Jeg ville kjøpt enten den som Über linket til, eller denne: http://kaidomain.com/ProductDetails.aspx?ProductId=1196

 

Den er ikke fra DX, men den har fordeler som:

- clicky-knapp (du kan slippe knappen uten at laseren går av)

- bra divergens

- kraftig (noen på laserpointerforums.com målte en til 70mW :O)

- bedre kvalitet enn pennene fra DX(?)

- lettere å rense linsen (pennene fra DX får skitten linse etterhvert.)

 

Den bruker CR2 batterier, så du bør kjøpe med et par + en lader.

Endret av Grix
Lenke til kommentar

hvis du er redd for å bli blind bør du heller styre unna grønne lasere!

Om du får en stråle i øyet merker du ikke forskjellen på 5mw og 100mw, anbefaler briller på det sterkeste.

Har selv 5mw, 100mw, 200mw penner og 300mw, 400mw, 600mw og 700mw lasere. Briller er et must og skulle vært påbudt! De er kanskje dyre men det er en sykkelhjelm og...

Lenke til kommentar
hvis du er redd for å bli blind bør du heller styre unna grønne lasere!

Om du får en stråle i øyet merker du ikke forskjellen på 5mw og 100mw, anbefaler briller på det sterkeste.

Har selv 5mw, 100mw, 200mw penner og 300mw, 400mw, 600mw og 700mw lasere. Briller er et must og skulle vært påbudt! De er kanskje dyre men det er en sykkelhjelm og...

 

Bare for å være på den sikre siden burde jeg da kjøpe en rød laser i stedet for en grønn?

Lenke til kommentar
Har lekt litt rundt med 200mw rød laseren min, og begynner å vurdere beskyttelsesbriller. Føler at jeg ser uklart etter at jeg har lyst med den. Problemet med beskyttelsesbriller er at de er så dyre. Fins det noen som er billige?

 

Bruk den blå plastikken som er i 3D briller. Ikke akkurat trygt, men det demper lyset kjempebra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...