Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg går for 200mW'en fra DX. Et godt kjøp?

 

EDIT: Jeg tittet innom www.lightshop.no. Prisene er jo enorme der! Finnes det ingen gode norske nettsider med laser?

 

EDIT2: Går det kun an å betale med PayPal på DX? Jeg har ingen PayPal skjønner dere.

Endret av Munty
Lenke til kommentar
Jeg tror jeg går for 200mW'en fra DX. Et godt kjøp?

 

EDIT: Jeg tittet innom www.lightshop.no. Prisene er jo enorme der! Finnes det ingen gode norske nettsider med laser?

Tjaaaeee. Ville nok gått for true 100mW, mer for pengene og ser den fortsatt veldig godt + sikrere. Det finnes så og si ingen gode norske lasernettsider, er en som har god kvalitet, men den må du punge ut maaange tusenlapper for å få en god laser.

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg går for 200mW'en fra DX. Et godt kjøp?

 

EDIT: Jeg tittet innom www.lightshop.no. Prisene er jo enorme der! Finnes det ingen gode norske nettsider med laser?

Tjaaaeee. Ville nok gått for true 100mW, mer for pengene og ser den fortsatt veldig godt + sikrere. Det finnes så og si ingen gode norske lasernettsider, er en som har god kvalitet, men den må du punge ut maaange tusenlapper for å få en god laser.

 

Hvilken styrke har du på din laser?

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler true 50mW fra dealextreme. 100mW og 200mW vil ikke gi så mye mer kraft uansett, og de tar evigheter å levere. 50mW er stabil og god, og koster kun ~150kr.

 

Du trenger Paypal, men det er lett og gratis å lage. Bare bruk et par minutter på paypal.com, så kan du betale med bankkort etc. derfra.

 

Illumi.no er den beste norske lasersiden, men selv om laserene der er av ordentlig kvalitet, så selger dragonlasers.com, skylasers.net etc. billigere kvalitet.

 

Anbefaler deg også å se innom her, mye bra tilbud: http://laserpointerforums.com/laser_pointe...isplay.php?f=39

 

Forresten, du kan kjøpe en "80mW" grønn av meg! Den gir ca. 50-60mW, og er så god som ny, kostet 35 dollar, du kan få den for 200kr ink. frakt. Ikke så billig, jeg vet det, men du slipper hvertfall å vente ~2 uker+ på at DX skal levere.

Endret av Grix
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler true 50mW fra dealextreme. 100mW og 200mW vil ikke gi så mye mer kraft uansett, og de tar evigheter å levere. 50mW er stabil og god, og koster kun ~150kr.

 

Du trenger Paypal, men det er lett og gratis å lage. Bare bruk et par minutter på paypal.com, så kan du betale med bankkort etc. derfra.

 

Illumi.no er den beste norske lasersiden, men selv om laserene der er av ordentlig kvalitet, så selger dragonlasers.com, skylasers.net etc. billigere kvalitet.

 

Anbefaler deg også å se innom her, mye bra tilbud: http://laserpointerforums.com/laser_pointe...isplay.php?f=39

 

Forresten, du kan kjøpe en "80mW" grønn av meg! Den gir ca. 50-60mW, og er så god som ny, kostet 35 dollar, du kan få den for 200kr ink. frakt. Ikke så billig, jeg vet det, men du slipper hvertfall å vente ~2 uker+ på at DX skal levere.

 

Det høres ut som et fint tilbud det du har på din laser. Synes den i vanlig dagslys?

Lenke til kommentar
Kjøpte meg en SLIK en for lenge siden, og er godt fornøyd. Men føler at den ikke er verdt prisen. Noen laserproffer som kan si hva som er forskjellen med den og de fra dealextreme?

 

techlasers.com / wickedlasers.com er dårlige sider.. De overpriser laserene sykt, og leverer ofte underpowerede lasere. Men likevel er din laser litt bedre enn de på DX, da. F.eks har ikke din laser noe IR-stråling.

Lenke til kommentar

Har klart å ødelegge true 50mw laseren min fra dx. Burde jeg kjøpe en ny av samme eller, eller en true 100mw?

Jeg har lyst på en kraftigere en, men lønner det seg med en 100mw, eller er det ikke stor forskjell?

 

Også lurer jeg på hvorfor folk ikke kan se laseren hvis du peker den rett opp, og de er litt langt unna, men at de kan se den når du peker mot/over dem?

Lenke til kommentar
Har klart å ødelegge true 50mw laseren min fra dx. Burde jeg kjøpe en ny av samme eller, eller en true 100mw?

Jeg har lyst på en kraftigere en, men lønner det seg med en 100mw, eller er det ikke stor forskjell?

Hvis du føler for det, så kjør på med 100mW, men kjøp deg beskyttelsesbriller. Er vel en liten forskjell ja.

 

Også lurer jeg på hvorfor folk ikke kan se laseren hvis du peker den rett opp, og de er litt langt unna, men at de kan se den når du peker mot/over dem?

Har lurt på dette selv... Men er vel at når man får den mot seg, får man også mesteparten av lyset mot seg så den vil bli mer konsentrert stråle og den vil synes bedre.

Lenke til kommentar
Også lurer jeg på hvorfor folk ikke kan se laseren hvis du peker den rett opp, og de er litt langt unna, men at de kan se den når du peker mot/over dem?

 

Lasere sender ut focusert lys, lyser du rett opp, sender du lyset rett opp, veldig lite sprer seg ut til sidene, slik som en lommelykt ville gjort, da den ikke treffer noe så blir lite reflektert.

 

vis du lyser mot noen så er det mer lys som blir spredt og er lettere synlig fordi det passerer nærmere synet ditt en at det blir fokusert bort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...