Gå til innhold

Nehalem - Litt klokking..? 5GHZ!


Anbefalte innlegg

Akkurat fått satt opp riggen som kommer til å bli min gamer/leke/arbeidsmaskin det kommende året. Utstyret lyder som følger:

 

Intel i7 920 @ 2.67Ghz .... leker litt på 3.5Ghz nå..

Gigabyte x58-UD5

Corsair 3x1GB 1333Mhz - blir nok 6GB her med 1600 eller høyere..

Nvidia 280GTX - kanskje to eller tre..?

 

Har som sagt akkurat lagt inn windows, og fant fort ut at stockkjøleren var rimelig dårlig.. fort 85C på 1.34v 3.5Ghz i Cinebench 10 :(.

 

Må nok få nye fester til TRUE eller GTZ blokken min :D Klarer man å holde temps i sjakk vil jeg tro 3.8Ghz burde gå fint på 1.4v ish.. jeg kommer tilbake med mer ;)

post-88790-1226452073_thumb.jpg

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er personlig interesert i følgende :

 

Temperaturer under økning av volt.

Max temp og min temp.

Hvor bra disse skalerer i forhold til hastighet.

 

Kanskje du kan ta notat mens du prøver deg frem?

 

Regner med det blir bra når du får riktig kjøler på plass ja, skal du kjøre en på luft eller blir det annen kjøling på deg?

 

Edit : Hva er temps på standard hastighet og stock?

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Lovende dette Haakon. :)

 

Blir spennende å se hva du får til med en skikkelig kjøler. :D

 

har kjøpt meg en nexus kjøler, men må ha ut hovedkortet..

 

får en 965 snart også, blir vel til at denne blir testet litt på nitro. jeg må bare da kjøpe ett hk til :)

 

kjøpte gigabyte versjonen fordi det var billig + 3veis sli + gode tester på XS.

Lenke til kommentar

En liten overklokk fra mitt andre Core i7 oppsettet. Er noe merkelig med det da jeg ikke får økt fsb (eller hva det nå heter) omtrent i det hele tatt. Kan være fordi CPU er en av de første sample som ble sendt ut, og er minst 6 mnd gammel Uansett, her er det lengste jeg har kommet. Kjørte den igjennom Super PI 32m også på denne hastigheten, men glemte selvsagt å få tatt ett screenshot av det.

 

HK: Intel X58SO (Smackover)

CPU: Intel Core i7 940ES

RAM: 2x1GB OCZ "ett eller annet" (Kun dual channel, da jeg kun hadde 2 brikker liggende)

PSU: crappy AOpen 450 watter

 

Kjøles av en TRUE som bare er satt oppe på CPU, da jeg ikke har fester til den enda. Load temp var rett over 60 grader under load.

post-6770-1226565433_thumb.jpg

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

testet litt mer i går, viser seg at 3500Mhz er 100% stabilt på ca 1.2v. Dette er ved 85 grader load i prime 95! vet nye fester til GTZ blokken min kommer snart, så håper de får ræva i gir hos netshop/swiftech.

 

i7 965 ES kommer veldig snart også, blir kjørt hjem til meg nå.. MEN jeg er på jobb.. så kanskje to dager til jeg får hentet :(

 

4Ghz Jim, tja.. tror ikke jeg klarer å slå det med den rammen jeg har lånt med meg hjem nå.. 1333Mhz er ikke nok ;)

 

EDIT: P6T du er på Jim?

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
P6T du er på Jim?

 

PC'en hjemme er med P6T ja, men dette er jobb PC'en jeg har lekt meg med. Der er det ett Smackover som er i bruk.

 

herregud, jeg leste jo til og med smackover. gidder du teste litt prime 95, og kommer tilbake med temperaturer? jeg sliter bigtime med HØYE temps under load. 85C på 1.2v, 3.5Ghz... :)

Lenke til kommentar

Kjørte Prime95 istad en halvtimes tid på 3.5GHz (160x22). Måtte ha 1.325v for å få den Prime stabil der, å da var jeg opp i 66 grader. Kjører som sagt en TRUE kjøler på denne (stående løst oppe på) men føler faktisk denne CPU er ganske kjølig i forhold til hvor mye volt jeg mater den med. Holder på å prøve å få den Prime95 stabil på 3.6GHz "as we speak"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...