Gå til innhold

Nehalem - Litt klokking..? 5GHZ!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fett å se litt Nehalem-benching fra deg Haakon!

 

Ser ut som du har fått tak i en ok cpu, mange som sliter med cpuene rundt omkring ser det ut til.

 

Men er litt rått at Wolfdale + DDR2 fortsatt henger godt med i svingene i de fleste benchmarkene. Skulle hatt litt mer tid så skulle jeg fyrt opp Biostar i45 + ballstix 8500 + e8500-riggen. Men sånn er det når man skal studere og å prøve å ha det morro på samme tid. Da blir det ikke mye tid til benching ...

Lenke til kommentar
Fett å se litt Nehalem-benching fra deg Haakon!

 

Ser ut som du har fått tak i en ok cpu, mange som sliter med cpuene rundt omkring ser det ut til.

 

Men er litt rått at Wolfdale + DDR2 fortsatt henger godt med i svingene i de fleste benchmarkene. Skulle hatt litt mer tid så skulle jeg fyrt opp Biostar i45 + ballstix 8500 + e8500-riggen. Men sånn er det når man skal studere og å prøve å ha det morro på samme tid. Da blir det ikke mye tid til benching ...

 

Hei Stian!

 

wolfdale cpuene på høy frekvens er "livsfarlig", de yter meget godt på 6GHz+. Vi får ta en benchehelg sammen en dag, så vi får utvekslet litt triks.

 

Ellers håper jeg å få noen pene scores i 06 med dette oppsettet:

 

P6T Deluxe

Intel i7 965ES

3 x 1GB ram, litt uvisst merke enda.. må finne noe bra

Geforce 280GTX SLI

MIST 1000w

 

Nitro på hele oppsettet. DP pot + TEK9 til gpuene.

 

4830Mhz + 1000Mhz på kjernene kan bli pent. Håper på 33k+.... vi får se.

Lenke til kommentar

Spennende saker dette her **dp**! ;)

 

Men lurte litt på noen små ting da vet du.

1. Den 4,32 klokken du hadde; hvilken kjøler var egentlig det med?

2. Omtrentlig hvordan var temperaturøkningen fra de første 3,6Ghz (som du vel kjørte i noenlunde samme "1,4ish" V-core..?)

 

Jeg kan vel fort finne ut av det selv, men spør likevel siden du og Ramse sitter med dette foran dere, så to bonus-spørsmål:

 

3. Er det altså slik at man må ha overganger for å feste LGA775 blokker på LGA1360? Større eller anderledes hullavstand?

4. Vil du si Nehalem med heftig kjøler ved sengekanten drar damer?

Lenke til kommentar

Man må ha overgang for å få festet kjølerene ja. Flere å flere produsenter slipper nå overganger eller nye fester. Problemet er at ingen her til lands har inne noe enda.

 

De produserer noe helt sykt med varme når man begynner å overklokke de. Ihvertfall når man kjører stock kjøling. Primet min på stock hastighet, å var da oppe i ca 75 grader på kjernene. Øker jeg volten til 1.25 og hastigheten til 3.6GHz på min runder jeg 80 grader sykt fort. Derfor min surrer å går stock til man kan få noe ordentlig kjøling på de. Ser for meg at 4GHz bør kunne gå stabilt med skikkelig luftkjøling, men vi må nok opp på TRUE da, og ikke med den mest stillegående viften man får tak i.

Lenke til kommentar

Takk så mye for svar JR ;)

Litt varme har vel i grunn aldri skremt meg, men tiden er nok da muligens inne for å bytte ut min gamle vannblokk fra SC P4 Prescott tiden, når/hvis jeg skal prøve meg på Ci7.

 

Men dere tror ikke det kan være et sensorproblem da, altså det ser fornuftig ut sånn ellers og før klokking?

Bare spør siden jeg selv sitter med gode gamle Q6600 B3, som jo er en varm jævel det også, men jeg tar likevel de temps jeg leser av med en klype salt. Coretemp sier idle-temps lavere enn vanntemp, og Probe, Everest og resten sier i området 25 grader over vanntemp ved idle. Det har jeg litt vondt for å tro med planslipt IHS, og til tross for "dårlig" vannblokk. Men så lenge det er stabilt, og jeg ikke ser noe spor av "prochot-signal" kan det vel være det samme...

45nm "Penryn" har jeg ikke klokket noe selv enda, men syns å ha lest om mye avvik og rariteter med sensor/temperatur-avlesning der også. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...