Gå til innhold

Pentax diskusjonstråd: Tråden for digitale Pentaxianere.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahahahaha.

Lurer på hvor fort den der kommer til gi-bort pris?

:!:

 

Lurer på hvem den er mynta på?

This stylish, limited edition white PENTAX K2000 kit will be available on a very limited basis in February 2009

Luuuft,, må ha luft.

 

EDIT:

Kontakten kalles micro-USB. "Alle velassorterte forretninger" burde ha en slik kabel inne. :)

Clas Ohlson bør ihvertfall ha en slik kabel:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=49039064

Endret av Ageurk
Lenke til kommentar

Jeg må vel ærlig innrømme at jeg syntes det var litt stilig jeg da, men men, da er jeg vel sær da...

Vil nok tro at Pentax har gjort en liten jobb i forkant, bla en liiiiiten markedsundersøkelse som skulle tilsi at dette kan bli en hit.

Var vel ikke så veldig mange som hadde sansen for Apple sitt design da det først kom?

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg skal le eller grine over den hvite dingsen.

 

Samtidig så ser jeg at at er en viss logikk i å forsøke seg med forskjellige farger på et slikt "damekamera". For det er de unge damene K-m først og fremst henvender seg til. De og andre med små "japanske" pusselanker.

 

Problemet er at jeg tror de undervurderer kundegruppa. Og de risikerer at slike stunt underminerer troverdigheten til merket. Samtidig må jeg og innrømme at jeg synes det er litt stilig. Hvorfor skal kamerahus absolutt være svarte og kjedelige for å bli tatt seriøst?

 

Uansett må jeg innrømme at jeg er litt skuffa. Hadde håpa på noe mer spennende, noe som antyda veien videre for Pentax, sånn rent fototeknisk.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Hmm.. ja, litt skuffet her også, men skal ikke klage. Det er ikke så lenge siden kamera eller objektiv ble presentert heller.

 

Det var vist i overkant å vente K30D (med minst dobbel hastighet, innebygd batterigrep, uten blits, iso bedre enn 5D mk2 og to minnekort), supertele stjerneobjektiv og et vidvinkel stjerneobjektiv. :innocent:

 

Edit: Ikke det at jeg venter på et K30D da egentlig. Min K20D er uansett ikke flaskehalsen min i mange år til :)

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar
jeg her helt vant med batterigrep, kan ikke tenke meg ha noe noe uten. Men ser ikkek poenget å ha det innebygd. De har heller kunne kommet med et ny modell, som støtter f.eks trådløst sending av filer.

Er ikke noe i veien med batterigrep, altså. Men jeg vil veldig gjerne ha muligheten til å ta det av når jeg ikke gidder å dra på mye. Jeg kommer nok sannsynligvis til å kjøpe K30D eller hva det nå er som kommer, men ikke hvis det er innebygd. Da utgår kjøpet. Jeg tror imidlertid ikke at det er noe de kommer til å gjøre likevel.

Lenke til kommentar

Jeg er heller ikke spesielt lysten på innebygget grep på K30. Jeg setter stor pris på muligheten til å slanke huset, når jeg har bruk for det. F.eks. hvis jeg skal på en topptur, da ønsker jeg ikke å dra på mer enn strengt nødvendig.

 

Jeg har sans for ideen om å putte litt ekstra stash inn i et eventuelt nytt grep. F.eks. som Nikon, hvor grep gir mer strøm og høyere bps. Trådløs overføring er og en mulighet. Kanskje trådløs overføring kunne lages som en innstikksmodul til grepet. Så slipper de som ikke ser nytta av det, å betale for det.

 

Jeg har heller ikke lyst til å gi avkall på innebygget blitz. For det første trenger vi den til å gi hjelpelys for AF, for det andre kan det faktsik være nyttig å ha en integrert kriseblitz, for det tredje bruker jeg den til å trådløs utløsing av ekstern blitz.

 

En annen ting er at innebygget grep, og fjerning av innebygget blitz, nok hører hjemme i en klasse høyere enn det jeg ser for meg at K30 bør ligge i. Dette er fasiliteter som hører hjemme i en kommende fjerde toppmodell, etter mine begreper.

Lenke til kommentar
Jeg har heller ikke lyst til å gi avkall på innebygget blitz. For det første trenger vi den til å gi hjelpelys for AF, for det andre kan det faktsik være nyttig å ha en integrert kriseblitz, for det tredje bruker jeg den til å trådløs utløsing av ekstern blitz.
Akkurat AF-hjelpelys kan jo ordnes med en liten dedikert lampe til det, D80 har jo den løsningen og det fungerer for så vidt greit nok. Det er irriterende som bare pokker så jeg pleier å ha det avslått, men å bruke blitsen ville ikke vært noe bedre (det røde hjelpelyset på SB-800 er 100x bedre).

 

Men som innfyllingsblits og lett tilgjengelig trådløs utløser er den veldig fin å ha.

Lenke til kommentar
Akkurat AF-hjelpelys kan jo ordnes med en liten dedikert lampe til det, D80 har jo den løsningen og det fungerer for så vidt greit nok. Det er irriterende som bare pokker så jeg pleier å ha det avslått, men å bruke blitsen ville ikke vært noe bedre (det røde hjelpelyset på SB-800 er 100x bedre).

 

Men som innfyllingsblits og lett tilgjengelig trådløs utløser er den veldig fin å ha.

Pentax sine avanserte eksterne blitzer har og innebygget rødt hjelpelys. Har brukt det litt, men skal ikke utale meg hv or mye mer effektivt det er.

 

Det jeg synes er så greit med assistanse fra blitzen er at det er så enkelt å slå hjelpelyset på når jeg trenger det. Bare å felle blitzen opp. Intuitivt og idiotsikkert :thumbup:

Men det er sikkert mulig å lage en like enkel løsning med rødt hjelpelys.

 

Jeg digger idet hele tatt alt som er lett tilgjengelig :)

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...