Gå til innhold

Hva er egentlig forskjellen på rasisme og fremmedfrykt?


Anbefalte innlegg

Ditt inntrykk får vel da være nettopp det: ditt inntrykk.

 

Du virker da langt fra sikker selv, så jeg ser ingen grunn til at du skal ta en arrogant tone.

Hva er arrogant? Du kommer med en påstand uten forutgående fundament eller logikk, og kaller det ditt inntrykk. Javel, da er det ditt inntrykk.

 

Logikken er jo klar. Har jeg noe kilde, nei, men det har heller ikke du, så jeg ser ikke helt hvorfor du bruser deg opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Logikken er jo klar. Har jeg noe kilde, nei, men det har heller ikke du, så jeg ser ikke helt hvorfor du bruser deg opp.
Jeg bruser meg ikke opp. Jeg sier at jeg har oppfattet hva ditt inntrykk er - du skrev altså:
Mitt inntrykk er at man frykter visse nasjonaliteter skal bli værende ulovlig i landet.
Punktum. Intet foran, intet bak denne setningen.

 

Du har altså ikke redegjort for hva som er fundamentet eller logikken som ligger bak at du har et slikt inntrykk. Hvorfor har du et slikt inntrykk? Ja, si det - det har du ikke forklart, og da står vi tilbake med: Du har ditt inntrykk. Punktum.

 

Jeg har sagt at visumregler er resultat av avtaler mellom stater - må jeg finne kilder på dette for deg? Jeg har sagt at slike avtaler høyst sannsynlig omfatter avtaler om utveksling av informasjon - synes du dette høres ut som en urimelig antakelse? Er det urimelig å anta at der det ikke finnes informasjon, eller der man nekter å dele informasjon med hverandre uten en visumprosess, der vil det være visumplikt? Jeg vet ikke hva du mener om dette - men poenget er at jeg viste deg min tankegang (som du står fritt til å kritisere) - du har vist meg kun ditt konkluderende inntrykk. Jeg synes ikke det er et godt grunnlag for videre diskusjon - derfor min noe lakoniske konstatering: Ditt inntrykk er ditt inntrykk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...