Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Jeg ville tatt ørene, men igjen. Her burde du begrense deg. Strukne ører har kommet mye lengre i akseptans enn andre smykkerier i ansiktet. Jeg ville anbefalt deg å ikke gå noe større en øreflippen, samt ha noen hudfargede/nøytrale plugger liggende som kan settes inn når det passer seg. Du må også være klar for å ta dem ut hvis jobben ønsker dette (Nei, jeg snakker IKKE om kassejobben på Prix. Litt mer jobber som kan kalles et yrke..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I all hovedsak har jeg ikke noe spesielle strekkeplaner for øret, er mer intresert i en god del hull. Strekking tror jeg rett og slett ikke øreflippen min egner seg så bra til lenger, etter en god del komplikasjoner med frisørhull. I det ene øret har jeg jo 1,5 hull, hvorav jeg har hatt en slags betennelse som har ødelagt hele øret. (Går fint ann å ha 1,5 hull dersom frisøren sikter som en full måke på første forsøk. To innganger, en utgang.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
I all hovedsak har jeg ikke noe spesielle strekkeplaner for øret, er mer intresert i en god del hull. Strekking tror jeg rett og slett ikke øreflippen min egner seg så bra til lenger, etter en god del komplikasjoner med frisørhull. I det ene øret har jeg jo 1,5 hull, hvorav jeg har hatt en slags betennelse som har ødelagt hele øret. (Går fint ann å ha 1,5 hull dersom frisøren sikter som en full måke på første forsøk. To innganger, en utgang.)

Hva har du tenkt å ta i fjeset da? Tror jeg ville gått for ørene, du får det jo betalt. :p Men du kan jo alltids snakke med arbeidsgiver om saken?

Lenke til kommentar

Arbeidsgiveren jeg har nå tillater ikke ansiktspiercinger, de må ut mens jeg er på jobb, så jeg kan ta piercinger når jeg går ut i permisjon, la disse gro i permisjonstiden slik at jeg kan ta dem ut 8 timer i slengen når jeg går tilbake i jobb, eller få ørene betalt. Mye jeg har ønsket meg i trynet, men har enda ikke klart å bestemme meg. Har liksom vurdert tre i hvert øyenbryn, bridge og snakebite, muligens septum, men alt sammen blir for mye for mitt tryne, liksom. So I has no idea. :p

Lenke til kommentar

Dessuten blir fordommene svakere med tiden selvom det er snakk om flere år. Men tendensene kan jeg se allerede nå.

Feks. er det nesten aldri at jeg får negative reaksjoner på tatoverring på fingre og hals når jeg er ute. heller ikke utvidelse av øret og en stor ring. Stort sett så er folk bare nyskjerige og mange liker det.

Lenke til kommentar

Hvor fort det går kommer ann på hva det gjelder. At ringer i øre, leppe, øyenbryn nese ol. er akseptert i det vanelige dagliglivet i disse dager betyr ikke at tatovering i ansiktet er det.

Som sagt så opplever jeg lite negativt og tatovering på fingre og hals, men det er nok en stund frem til det ikke blir sett på som å dra det litt langt og det er nok enda lenger ingjen til det blir akseptert med tatovering i ansiktet.

 

Trist, men sant. :thumbdown:

Lenke til kommentar
[...] det er nok enda lenger ingjen til det blir akseptert med tatovering i ansiktet.

 

Skjønner jeg godt igrunn. De aller, aller fleste ansiktstatoveringene jeg har sett, har vært estetiske bomskudd. Store, feite tatoveringer er max knall fenriz, men i trynet gjelder jaggu "less is more"-regelen.

Lenke til kommentar

Så 3 stykk med ansiktstatovering i Arendal i løpet av en helg, sånn siden vi er inne på temaet. De fikk overraskende lite oppmerksomhet, men er mulig fordi de som så dem hadde sett de mange ganger før. Er ikke verdens største by.

 

Alle var tribal, ingen særlig bra utført. Kan nevne at resten jeg så på de 3 stykkene var i skikkelig sydenstil..

Lenke til kommentar
[...] det er nok enda lenger ingjen til det blir akseptert med tatovering i ansiktet.

 

Skjønner jeg godt igrunn. De aller, aller fleste ansiktstatoveringene jeg har sett, har vært estetiske bomskudd. Store, feite tatoveringer er max knall fenriz, men i trynet gjelder jaggu "less is more"-regelen.

 

Det gjelder i aller høyeste grad personelig smak.

Lenke til kommentar

Ja Acrid, det er personlig smak, noe som ikke en forbanna sjel kan si noe om.

Hva en person liker er opp til han og INGEN andre så enkelt.

Og for det meste så blir folk dømt utifra de typiske fordommene, om du ikke liker de...hva så?

Det er din smak, ikke alle andres.

Personlig så misliker jeg tribal i ansiktet til folk, men ikke faen om jeg ser ned på de eller dømmer de for det.

Folk bør få lov til og se ut slik som de ønsker uten at de standard gjennomførte kjedelige typiske menneskene skal sitte og hyle og tute om hvor synd de er på de for de må se på det.

Og ikke minst hvor redde de bli for man MÅ jo være sinnsyk eller være med i gjeng(O.o).

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Ja, det er din smak og jeg deler den med deg.

Men jeg mener jeg har ikke lov til og dømme folk utifra det, for det første så bør man gi personen en mulighet til og vise hva han\henne er under den tribalen.

Så vi ender tilbake på hva man mener selv og la det styre seg...da kommer vi til og ikke se lengre enn ræva si.

Det du sier der er at hvis en person har en tribal så er han kjedelig, noe som for meg blir rett og slett for dumt og si for du kjenner ikke personen.

For den saks skyld kan det være morsomste fyren\dama du har møtt.

Men jeg skal hoppe inn i bobla mi igjen :grin:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Ja, det er det faktisk. Selv så synes jeg at de linjene fra et dikt du har tattovert på armen er utrolig patetisk og jeg ville ikke engang ha gått med en genser med de samme linjene.

Hahaha herregud. Hold dere hvertfall saklige.

 

Anywayz, vet noen om en nettbutikk med silikonplugger til ører på 45+? Leter fortsatt etter plugger med leopardmønster >: (

Lenke til kommentar

Jeg er sakelig. Poenget mitt er at folk har forskjellig smak og derfor liker forskjellige motiver innen tatovering. Akkurat som du foretrekker FEME FATALE på armene mens jeg foretrekker HOLD FAST på fingrene. :!:

 

Høres bra ut med leopardmønster. En gang hadde jeg en dobb gjennom øret som var gjennomsiktig så de fleste trodde at det var en plugg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...