Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Underarmen er en flott plass å tatovere for all del! Var ikke det jeg tenkte på, trenger ikke hoppe i forsvar ;)

Det jeg mente var at mange barn/unge tar i f.eks korsryggen, og om de da angrer senere i livet som jo mange gjør, kan den ihvertfall skjules, og de ser den ikke selv dagen lang.

 

"Dum eller dristig" = det vil vise seg om noen år om du var dum (at du angrer da) eller om du bare var litt dristig (om du fortsatt elsker den, og plasseringen).

 

edit: skal skyggesidene på stjerna være litt "slitt", eller er det fargeleggingen som er litt halvveis?

Endret av toth
Lenke til kommentar
Underarmen er en flott plass å tatovere for all del! Var ikke det jeg tenkte på, trenger ikke hoppe i forsvar ;)

Det jeg mente var at mange barn/unge tar i f.eks korsryggen, og om de da angrer senere i livet som jo mange gjør, kan den ihvertfall skjules, og de ser den ikke selv dagen lang.

 

"Dum eller dristig" = det vil vise seg om noen år om du var dum (at du angrer da) eller om du bare var litt dristig (om du fortsatt elsker den, og plasseringen).

 

edit: skal skyggesidene på stjerna være litt "slitt", eller er det fargeleggingen som er litt halvveis?

 

Det skal være sånn, det skal se litt slitt ut :p

Endret av SunnivaKL
Lenke til kommentar

Håper du forblir fornøyd med den da :) Jeg kjenner desverre mange jenter som tok blant annet tramp stamp og kinategn da de var 16, og de angrer seg kjempemye i dag. Lite gjennomtenkt, og stygge motiv.

Dette er noe man har erfart gang på gang, så er ikke så rart folk er skeptiske. I tillegg fordi du har lagt ut andre tatoveringer du skulle ta i den her tråden, når du skifter motiv annenhver uke. Men likevel, jeg syns den var litt søt jeg :)

Lenke til kommentar
Håper du forblir fornøyd med den da :) Jeg kjenner desverre mange jenter som tok blant annet tramp stamp og kinategn da de var 16, og de angrer seg kjempemye i dag. Lite gjennomtenkt, og stygge motiv.

Dette er noe man har erfart gang på gang, så er ikke så rart folk er skeptiske. I tillegg fordi du har lagt ut andre tatoveringer du skulle ta i den her tråden, når du skifter motiv annenhver uke. Men likevel, jeg syns den var litt søt jeg :)

 

Ja, men et kinategn er jo ikke fint med mindre alle som ser det vet hva det betyr :p

Den jeg har, det er jo et ordtak som har mye å si, og jeg har vært igjennom mye før, så den har en "bakgrunn". Det var ikke en jeg bare fant og ville ha pgr den er fin.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke for meg at hun angrer på den tatoveringen, så det var kanskje et greit valg. Kinategn og delfiner og tramp-stamps og tribals er så anonymt og masseprodusert at det er vanskelig å rettferdiggjøre i ettertid, mens den virker personlig nok fra starten av til at den burde alltid være grei.

 

Blir kanskje verre med lillebroren min på 18 som tok kors-tatovering på kassen på samme størrelse som American History X-hakekorset. Mister man troen på den allmektige går man rundt som en tulling resten av livet. ^^

Lenke til kommentar
Den stjernen betyr jo at man tar egne valg i livet, så jeg synes den passer ganske bra på meg :)

Åh?

iflg..?

 

This symbol is often associated with sailors and those who make their living on or by the sea. Quite apart from the military/naval connotations, the nautical star recalls the sailor's reliance on celestial navigation. At times, the tattoo can be coloured in red or green to symbolise membership of the port or starboard watch, respectively.[1]

 

Often, though, the symbol is used to convey an allegorical, rather than a literal, meaning. The link to celestial navigation could, for example, symbolise that the wearer's wish to find his or her way home safely, particularly in the case of military personnel. Further, it could express a desire to find one's way in life more generally.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nautical_star

 

Dette var ikke krangling på det du sier, bare lurer på hvor du har den meningen fra :)

Lenke til kommentar

http://www.nettby.no/community/thread.php?...mmunity_id=4392

 

Betydningen til en nautisk stjerne er at du tar dine egne valg og følger dine egne veier i livet. Før var det mange sjømenn som tok denne tatto'en, og det var fordi de bare seilte slik de ville, og ikke fulgte alle mulige kart. Nå kan man si at det er et tegn på at man ikke lar seg styre av andre og tar sine egne valg. Det kan jo være venner, utdanning, familie eller en del annet..

Lenke til kommentar
http://www.nettby.no/community/thread.php?...mmunity_id=4392

 

Betydningen til en nautisk stjerne er at du tar dine egne valg og følger dine egne veier i livet. Før var det mange sjømenn som tok denne tatto'en, og det var fordi de bare seilte slik de ville, og ikke fulgte alle mulige kart. Nå kan man si at det er et tegn på at man ikke lar seg styre av andre og tar sine egne valg. Det kan jo være venner, utdanning, familie eller en del annet..

Veeel.. Det du siterer er jo bare en 17-årings mening.

Grunnen til at sjømenn har den, er mer for å "lede dem" trygt hjem. Altså ganske motsatt av "seilte slik de ville", symboliserte den faktisk heller et konkret bestemmelsessted.

Dette mye fordi stjernens design er basert på kompasset, som jo som kjent peker i en bestemt retning.

 

Meen, man kan vel alltids tillegge det noe som "personlig kompass", og derfra knytte det til "egne valg og veier". :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Og forresten, hva er vitsen med en tatovering om den ikke synes?

 

Fordi en tatovering er en personlig ting? Hva er poenget med matchende undertøy?

Lenke til kommentar
Further, it could express a desire to find one's way in life more generally.

 

Fra din egen quote.

Kan sikkert leses på flere måter.

Jeg leser det som at man "er på søken" etter sitt mål i livet, og at stjernen/kompass skal hjelpe deg.

Litt annerledes enn "gå sine egne veier" og "seile rundt" i mine ører, men kanskje ikke i andres. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...