Gå til innhold

Nye MÅ-ha spill?


Anbefalte innlegg

Hei,

Får meg ny PC forhåpentligvis i morgen og i den anledning har jeg tenkt å skaffe meg noen nye spill. Da tenker jeg på generelt gode spill som har kommet de siste månedene. Jeg liker generelt FPS best, men alle forslag mottas og tas til etterretning :p Så, noen anbefalinger? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Personlig syntes jeg at Call of Duty 4 er et av de beste spillene som er laget, så om du ennå ikke har skaffet deg det er det på høy tid at du gjør det.

 

Men dersom det er heeelt nye spill du tenker på, burde du gå for Far Cry 2. Jeg har ikke testet multiplayerdelen, men singleplayerdelen er ganske ålreit selvom AIen er dummere enn ei smule brød.

 

Innen RTS (Min personlige favoritt) har vi Red Alert 3 og om forhåpentligvis ikke altfor lenge også StarCraft 2.

 

Mvh.

Zodux

Endret av Zodux
Lenke til kommentar

Fallout 3 tror jeg ikke du kan komme utenom, selv om du nok vil få mer ut av det om du ikke ser på det som et rent FPS - noe det heller ikke er. Hvis du liker å bli skremt (eller bare setter pris på en god atmosfære), er Dead Space også flott. Riktignok et overskulders tredjepersonsperspektiv her, men spillet i seg selv er ikke noe man kan tillate seg å gå glipp av. Far Cry 2 er det visstnok en del som ikke liker (det er dog best på PC, kunne ikke tenkt meg å spille det på konsoll), men jeg ville ha tatt en kikk på det. Forholdsvis åpen verden her også, men gameplayet heller langt mer i retning en tradisjonell FPS. :)

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

CoD4: Episk bra skytespill. EPISK. Kanksje ikke nytt, rundt ett år gammelt, men noe av det beste jeg noensinne har spilt.

 

Crysis: Relativt bra FPS, noen synes det er litt kort, noen liker ikke historien. Jeg for min del synes det var ganske bra. Og hvis PC-en din er bra nok: Syyyk grafikk. Kom også en "oppfølger" for noen måneder siden, Crysis Warhead.

 

Far Cry 2: Har hørt mye dumt om dette, men har da hørt mye bra også. AI-en er visstnok dummere enn stein, men til tross for dette fikk det 94% av PC Gamer UK, og det teller jo litt. Har ikke prøvd det selv, så jeg vet egentlig ikke.

 

Fallout 3, Dead Space: Har ikke prøvd disse heller, men de har fått nesten utelukkende bra kritikk, så de kan jo være verdt å sjekke ut.

 

Left 4 Dead: Zombie-FPS fra folka bak Half-Life, Valve. Say no more.

 

Grand Theft Auto IV: Kommer til PC denne måneden, og fikk super kritikk (med unntak fra en viss amerikansk advokat) når det kom til konsoll tidligere i år.

 

Red Alert 3: Har ikke prøvd dette, og har heller ingen planer om det, men folk som liker RTS hyller det visstnok som tidenes største bidrag til menneskers kultur, kan jo være verdt å sjekke ut hvis du liker denne typen spill.

 

For at jeg nettopp gjorde livet ditt mye vanskeligere: Bare hyggelig.

Endret av President1447
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Red Alert 3 er å anbefale hvis du vil ha underholdning, vil sikkert få utvidelses pakker etter hvert.

 

For de som liker Spore kan jeg nevne at det vil snart komme en utvidelses pakke som heter Skummelt og Søtt.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Tusen takk for alle innspill og forslag :) CoD 4 er et garantert kjøp, spilt det en del hos kompiser og det er grisefett. Red Alert 3 blir nok også å skaffe, i tillegg til Crysis for å stressa maskina litt :p Hvis dere kommer på noen fler er det bare å kjøre på! Behøver forøvrig ikke være nyere enn 1-2 år, er jo hovedsakelig ute etter gode spill :)

Lenke til kommentar

Har alle de nye spillene som er kommet i det siste..

Her er mine personlige meninger. (sikkert mange som ikke er enig)

 

Farcry 2: Terningkast 4

+ Veldig bra grafikk som er lettkjørt

+ Stort område å boltre seg på

- Sandbox. Mange liker denne typen spill, selv kan jeg ikke fordra det.

- Ingen rell hoved hirstorie, du velger selv hva du vil gjøre og nårtid.

- fikk ingen god følels på våpnene. Fienden tåler alt for mye.

- Fiendedn "respawner" (litt som i ett mmorpg).

- Har ingenting med farcry 1 og gjøre utenom navnet. (ingen monster el lign)

 

Call of duty 4: terningkast 5

+ Fjorårets beste spill

+ Utrolig bra multiplayer vist du liker rask action

+ God grafikk som ikke krever all verdens

+ Variert single player campaign

- Alt for my juks online

- Dårlig "community". Vær forberedt å se noob og lol ruller over chatten hele tiden.

 

Stalker clear sky

Terningkast 4

+ Veldig flott grafikk

+ noen rpg elemeter

- Dårlig optimisert grafikk motor. Lagger selv på de beste pcer

- Sandbox.

- Lite ammo

- Fiendedn tåler alt for mye

 

Dead space:

Terningkast ubestemt enda :)

har ikke fått spillt det noe særlig enda

 

+ Virker som en bra scfi historie

+ Bra grafikk som er lettkjørt

- Konsoll port.

- Kan ikke forandre kontrollene slik du vil

(derfor jeg ikke har fått spilt det noe særlig. Jeg kan ikke spille med wasd. er venstrehendt)

- drm

 

Red Alert 3:

Terningkast 5

+ God grafikk

+ god gammel ra følelse med levende skuspillere og søte jenter.

+ Kan spille single player med en kompis på lag over internett eller lan. (fungerer svært godt)

+ Bra multiplayer (dog litt ubalansert enda med empire som overlegen. regner med blir retttet i patch)

- drm

- ai på single player jukser

- Rotete multiplayer meny. (blir rettet i patch tror jeg)

- Mye "micro managment". Du må virkelig passe på styrkene dine hele tiden og bruke "secondary attack mode"

 

Crysis/crysis warhead

Terningkast 4 1/2

 

+ God grafikk (krever dog en del)

+ God historie som har aliens og greier

+ Gode og varierte våpen

- Kort

- Kan bli litt vel reppiternde

 

Band of brothers hells highway:

Terningkast 4

 

+ Bra historie med goe mellomsekvenser

+ Bra måte og styre lag kammerater

+ Ok grafikk som kjører fint selv på de dårligste skjermkort

+ ingen "bunny hopping" i multiplyer

+ ny måte å spille multiplayer på. (veldig bra vist du får ett lag som følger ordrer og sammarbeider)

- Veldig begrenset (kan ikke hoppe over noe som helst, kan ikke gå plasser som virker helt open osv)

- Ingen dedikerte servere for mp

- Kan bli litt vel ensfrmig til tider

 

 

Kan ellers anbefale spore, call of duty 5 (åpen beta nå, men i butikken om 14 dager), sacred 2 (kan bli veldig ensformig, men utrolig bra grafikk for pg være arpg) team fortress 2 (gøy mp spill) , oblivion og never winter nights 2.

Endret av alleibruk
Lenke til kommentar

De spillene jeg har i spillhylla og som jeg kan anbefale:

 

Crysis og Crysis Warhead

Begge spillene har sinnsyk grafikk og fårholdsvis god story :) Litt kort, men verdt det!

Terningkast: 5/6

 

CoD4

Veldig bra story i spillet, meget lettkjørt grafikk og fantastisk online :D

Terningkast: 5/6

 

Far Cry 2

Kjøpte dette for ikke så lenge siden. Foreløpig er det helt greit mtp historien og grafikken, men er noen småbugs og AI'en er som sagt, STEIN. Blir også litt gjentakelser og man spiller det som regel ikke mer enn 2timer om gangen.

Terningkast: 4/6

Race Driver GRID

Hvis du vil ha dagens beste Arcade bilspill med rå grafikk er dette spillet :) Utrolig imponenrende AI simulasjon og online er ikke så værst det heller...

Terningkast: 5/6

 

Orange Box

Et spill med bare morro. Er det det spillet som gir mest glede for pengene. Helt grei grafikk også.

Terningkast: 5/6

 

Så har vi jo også Dead Space som noen har nevnt. Har det ikke selv, men skal garantert skaffe meg det :D Trenger noen skumle spill. Lengter etter FEAR tiden :love:

Lenke til kommentar
Ble så skuffa av nfs pro street, så blir nok en stund til jeg kjøper nfs igjen.

 

Drit i pro street, det har jo ingenting med undercover å gjøre borsett fra at de bruker nogenlunde samme graffikk, jeg hatet også pro street. Se heller på Most Wanted, likte du det bør du vurdere Undercover, de har mye mer til felles.

 

Liker du bil spill kan du se også se på Colin Mcrae Dirt.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
kjøper nfs igjen.

 

Drit i pro street, det har jo ingenting med undercover å gjøre borsett fra at de bruker nogenlunde samme graffikk, jeg hatet også pro street. Se heller på Most Wanted, likte du det bør du vurdere Undercover, de har mye mer til felles.

 

Liker du bil spill kan du se også se på Colin Mcrae Dirt.

 

Jeg sa kjøper.. Gir det kansje en sjanse siden jeg likte MW. men mest av alt skulle jeg hatt nfs 3 igjen det var så nice MP på samme pc :p

Endret av Moozoren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...