Gå til innhold

Gutter som skriver dikt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å skrive dikt er lov hvis og bare hvis det er myntet på jenter man vil ha til køys. Å lese egne dikt for kompiser er forbudt, og å spørre dem hva de synes etterpå kvalifiserer til kjernefysisk truserøsk.

 

 

Hvis man spicer det opp med litt humor så spiser de fleste det meste.

Lenke til kommentar

En jente ved navn Birgitte

hadde så vanskelig for å sitte

men hei så hun skvatt

da batteriet gikk flatt

på stakan som var gjemt i hennes .....

 

Mangler et ord her, noe som kan hjelpe?

 

Neida, fra spøk til alvor.

Jeg har skrevet endel dikt. Det har vært ting i klassesammenheng av type dikt om klassen, avskjedsdikt fra klassen til læreren eller som del av stiler og lignende. Som oftest liker jentene det, mens guttene har ingen kommentarer.

 

Eneste jeg har skrevet til gutter var til en kammerat som giftet seg, da skrev jeg et fra kammeratgjengen og alle kjærestene til ham. God respons på det og.

 

Så til trådstarters spm:

 

Jeg har også skrevet svært private varianter (kjærlighetstypen) som kun jeg og 2 jenter (en venninne og en senere kjæreste) har fått lese. Det tragiske er at hun som jeg skrev det til aldri har fått lese det.

 

Jeg skrev dikt til min nåværende samboer til valentine første året, det funket fint:-) Skrev også sang på vår 2årsdag.

 

Jeg har skrevet dikt til venninner. Dette er ting jeg har fått god respons på, men de har ikke vært "romantiske". De har gjerne vært "hun er fin og flott og sexy", men ikke i den tonen at jeg mener det, mer at "andre synes det".

 

Datoer som 14.feb kan være greie, for da trenger det egentli ikke å ligge så mye mer bak.

 

Men det er klart: Skriver du et oppriktig kjærlighetsdikt til en jente så har du egentlig tatt spranget og er ganske sårbar for hennes respons. Det er ikke så lett å trekke tilbake noe som er skrevet.

Og du skal også være inne for tanken at hvis hun er en annen enn den du har trodd kan hun vise det til feks venninner osv som igjen viser det videre til andre og før du vet ordet av det er du uken mobbeoffer. Ikke nødvndigvis fordi det er teit å skrive dikt, men fordi det er lett å erte noen for slike ting.

Lenke til kommentar

Min daværende kompis, nåværende kjæreste, skrev dikt til meg og lot meg lese andre dikt han hadde skrevet i en periode hvor han var veldig poetisk av seg. =P Kommer selvfølgelig ann på hva hensikten med dikta er, men i mitt tilfelle var mange av dem ikke romantiske i det hele tatt, noen var faktisk veldig triste. Dikt om ting han opplevde, tenkte og interesserte seg for.

 

Utrolig fint, og veldig sjarmerende. Syntes det er en fin ting å få av en gutt, jeg. Smelter jo helt. <3

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For et merkverdig spørsmål trådstarter stiller. Selvfølgelig er det ikke noe i veien for at menn kan lese og skrive poesi, være det seg kjærlighetsdikt eller annen type poesi. Om noen mener menn ikke skal beskjeftige seg med dette, så er jeg veldig interessert i å høre hvorfor.

Endret av Coleridge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...