Gå til innhold

Gutter som skriver dikt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Kjærlighetsbrev er hyggelig så sant man bruker sine egne ord og unngår de verste flosklene. Dikt skal man kanskje være litt mer forsiktig med, det kan fort bli pinlig dersom man ikke er så flink. Tanken teller jo mye, men talentet teller også en del.

 

Og for all del, ikke gjør den samme tabben som en jeg gikk på skolen med: Han gav meg et kjærlighetsdikt som han påstod han hadde skrevet med meg i tankene, og senere gav han en annen jente akkurat det samme diktet, men da var det selvsagt inspirert av henne. Jeg tror i det minste det muligens var sant at han hadde skrevet det selv. :roll:

Lenke til kommentar
For et merkverdig spørsmål trådstarter stiller. Selvfølgelig er det ikke noe i veien for at menn kan lese og skrive poesi, være det seg kjærlighetsdikt eller annen type poesi. Om noen mener menn ikke skal beskjeftige seg med dette, så er jeg veldig interessert i å høre hvorfor.

Fullstendig enig.

Jeg har skrevet dikt i årevis, de har riktignok blitt mer triste eller filosofiske med årene, men fortsatt dikt.

Har dedikert dikt til jenter i årevis også, men jeg hater å skrive slike :p Det samme med enderim *grøss*

Lenke til kommentar
Jeg stiller meg noget skeptisk til kamerater som leser opp dikt. Nå har jeg rikitgnok aldri opplevd det, men jeg kan forestille meg det...livlig.

 

Hadde aldri trodd at der skulle komme fra deg som tar så poetiske bilder. Ahahehahehahe.

 

Det var en spøk selvsagt, men jeg regner med at du tolket det dithen.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Altså, nå er det faktisk folk på dikt.no som har potensiale da.

 

Ja, for all del, er no ikkje det eg seier/meinar.

 

Synest berre det er morosamt å sjå korleis folk analyserar diktet ditt medan dei trur du har teke det på alvor medan du eigentleg ikkje har hatt noko baktanke i det. :p

 

Poesi er ein rar ting.

Lenke til kommentar

Ah, sånn sett.

Folk burde holde seg langt unna analyser uansett.

Det ødelegger bare.

Feiltolker og tar hele moroa og gleden og alt som er bra ut av noe.

Det være seg dikt, film, historier, musikk, bilder eller hva det nå skal være.

(Ja, jeg er mektig lei av å måtte analysere alt mulig og at jeg har måttet gjort det i alle år på skolen.)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Ah, sånn sett.

Folk burde holde seg langt unna analyser uansett.

Det ødelegger bare.

Feiltolker og tar hele moroa og gleden og alt som er bra ut av noe.

Det være seg dikt, film, historier, musikk, bilder eller hva det nå skal være.

(Ja, jeg er mektig lei av å måtte analysere alt mulig og at jeg har måttet gjort det i alle år på skolen.)

 

Er uenig der... fra et poetisk utviklingsperspektiv vil det være nyttig å se hvordan andre analyserer eller tolker det du skriver og ikke minst på sider som dikt.no er ærlig feedback/forslag til forbedringer osv en del av veien å gå for å lære seg å skrive gode dikt.

 

Forøvrig vil jeg nevne at den viktigste egenskapen for å skrive god poesi er å gjenkjenne god poesi.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...