Gå til innhold

Anmeldelse: Wipeout HD (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingenting som slo følelsen av å kjøre en prikkfri rundet i 2097, man måtte varme opp før svingene og aibrake satt skikkelig. Trolig det eneste spillet jeg har vært 100% konsentrert der muskler spente seg og nervene kom når jeg lå på 1 plass ).

 

Ser ut til at det er tilbake - hurra - , må trolig ut å kjøpe P3 ...

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Heatsink; det vil komme nedlastbart materiale i form av nye baner, nye skip og skins slik de gjorde til Wipeout Pure og Wipeout Pulse på PSP. Selv håper jeg de patcher inn en del ting etterhvert som feks de tingene jeg nevner i denne posten; http://www.wipeoutzone.com/forum/showpost....p;postcount=134

 

En av de feteste features i Wipeout HD er muligheten til å lage egne custom soundtracks. Selv har jeg lagt til samtlige soundtracks fra alle tidligere Wipeout spill. Fins ikke noe bedre enn å race etter Cold Storage fra Wipeout 1, eller Orbital, Leftfield, Prodigy fra Wipeout 2097\XL. Da blir jeg skikkelig nostalgisk.

Ellers fungerer disse sangene bra for meg; http://www.wipeoutzone.com/forum/showpost....mp;postcount=35

 

Det arrangeres forresten landslags turneringer online hvis noen andre fra Norge er interreserte i å delta. Isåfall adder dere bare PSN navnet; Drugs-Bunny

Jeg venter for øyeblikket på ett nyinnkjøpt Samsung LE40A656 LCD-TV som ikke kommer før om ei uke eller to. Men så snart det er på plass så blir det seriøs Wipeout HD spilling igjen ;)

Lenke til kommentar

@ Drugs-Bunny

 

Kult med en til fra Norge som henger på Wipeoutzone forumene, jeg titter innom av og til jeg også ;)

 

Er det bare meg eller greier fortsatt ikke nye Wipeoutene helt å nagle feelinga til 2097/wip3out på PS1? Selv fyrer jeg opp Wip3out: Special Editon på emulator på pc (720p med widescreen) og bruker Negcon kontrollern, ingeting slår den følelse :)

Lenke til kommentar

Selv om jeg har spillt alle Wipeout spilla i serien så var det Wip3out SE det gikk mest i for min del også. Så det rager høyest på lista mi. Wipeout 2097\XL er det for lenge siden jeg har spillt nå så jeg husker lite av det. Kanskje jeg burde installere det igjen. Jeg mener at alle de nyere spillene etter Wipeout Fusion (som var var et grusomt eksperiment fra utviklerene sin side) var ett steg i riktig retning. Med Pure fikk man nedlastbart materiale, barrel rolls samt en overgang til det håndholdte konsoll markedet. Med Wipeout Pulse fikk man endelig mulighet til online spilling, sammt ganske heftig oppdatert grafikk fra Pure. Wipeout HD er i mine øyne ett stort hopp videre i serien. Selv om mange klager en del på barrel rolls og mangel på elimination mode så håper jeg det er noe de kan fikse ved hjelp av en patch. Forhåpentligvis fortsetter de også å gi ut gamle så vel som nye baner i form av nedlastbart innhold.

Endret av Drugs-Bunny
Lenke til kommentar
Selv fyrer jeg opp Wip3out: Special Editon på emulator på pc (720p med widescreen) og bruker Negcon kontrollern, ingeting slår den følelse :)

Hvilken emulator bruker du, og hvordan får du spilt dette med 720p? Går det glatt?

 

Jeg bruker ePSXe, selve spillet lager du bare et image av så det laster raskere osv fra pc-en. Er mye innstillinger i den emulatoren, men ja det går glatt, kan faktisk kjøre det i 60 fps framfor 30 som det orginalt var. Wipeout 1 og 2097 har jeg ikke fått til å funke ordentlig, men wip3out (+ special edition) funker bra, samt at de har widescreen støtte, så da får du kjørte spillet i 1280*720 (bruker dvi til hdmi kontakt fra pc til hdtv), når jeg tenker meg om kan man vel strengt talt oppnå 1080p også, men tv'et mitt støtter ikke så høy oppløsning. Teksturene blir også glatta ut så de ser penere ut og bilde ser mindre grumsete ut siden man kan sette på masse AA. Det er mye bedre enn oppskaleringen PS3 selv gjør med PS1 spill, for den rendrer ikke selve grafikken i høyere oppløsning :)

Lenke til kommentar
Jeg bruker ePSXe,

Tusen takk for tipset! Det er herlig å spille Wipeout igjen! Med PS->USB-adapter og original kontroller er det som å reise 10 år tilbake i tid.

 

Prøvde en simulator for lenge siden, men det gikk treigt. Med forholdsvis nytt system (HD3870 og 3Ghz X2) ble jo dette faktisk mye bedre enn originalen :)

Lenke til kommentar
Jeg bruker ePSXe,

Tusen takk for tipset! Det er herlig å spille Wipeout igjen! Med PS->USB-adapter og original kontroller er det som å reise 10 år tilbake i tid.

 

Prøvde en simulator for lenge siden, men det gikk treigt. Med forholdsvis nytt system (HD3870 og 3Ghz X2) ble jo dette faktisk mye bedre enn originalen :)

 

Hjelper veldig med nyere maskiner ja, jeg bruker også usb adapter for å spille PS1 spilla, blir akkurat som å spille den gode gamle PS1'en igjen, bare med bedre oppløsning og anti-aliasing! :D

Endret av ResidentDante
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...