Gå til innhold

Hvilken kampsport for å bli god til å slåss?


Anbefalte innlegg

Jeg selv, er mer en person folk enkelt og greit holder seg unna :p

 

Fordi du er så stor og sterk? Jeg har pratet med veldig mange kampsport trenere/instruktører. og de ler av taekwondo (ikke veit jeg hvorfor). Du sier du ikke har erfaring innen kampsport da vil ikke en som ikke er helt ta fatt i kampsport "holde seg unna" om du krangler med en i kebab kø. Siden h*n får selvtilliten. om du har like god selvtillit vil h*n ta deg i teknikk.

Endret av Erav
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Muay thai og thaiboksing er det samme. Det heter muay thai på thai mens vi i vesten kaller det thaiboksing. Sporten er den samme:)

 

Veldig få klubber tillater elever som benytter seg av det de lærer f.eks på byen. Da vil du mest sannsynlig bli kastet ut av klubben. I tillegg er det sant som flere andre her sier; de som har den intensjonen om å bli tøff i trynet og god til å banke folk, mangler som regel selvdisiplinen som skal til for å bli god i kampsport. Det tar mange år å bli en god fighter. Slåss er noe man gjør i en ring, under kontrollerte forhold, eller i verste fall: hvis du må forsvare deg.

 

Hvis du ønsker å lære selvforsvar vil Krav Maga mest sannsynlig være det beste alternativet. Det er flere klubber i Norge som underviser Krav Maga. Det er som regel 18 års aldersgrense.

 

Ønsker du å trene kampsport av interesse eller for å komme i god form, så må du nok bare undersøke litt forskjellige stilarter og finne ut hva du synes passer best for deg.

 

Lykke til!!! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...