Gå til innhold

Hvilken kampsport for å bli god til å slåss?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke han mente at han vil lære seg kampsport for å sloss. Han er vel ute etter en bra kampsport som han kan forsvare seg effektivt med, vil jeg da tro... Han tenkte sikkert ikke på hvordan det høres ut for oss som leser det.

 

Jeg trener Taekwondo, men ville ikke anbefalt deg det, siden det ikke er av de beste kampsportene. Jeg trener stilen fordi jeg liker den. Alle de fancy sparkene og sånt. :p Men jeg tror Muay Thai skal være ganske bra, men tror ikke det finnes i Norge (ikke som jeg har hørt om). Men Thai Boksing og Kick Boksing finnes jo i Norge. Lol Men vet ikke om det er bra. Har hørt mye bra om Krav Maga, da...

 

Lykke til i jakten på den ultimate kampsport! Bare ikke misbruk det. ;)

Endret av ITWT4Ever
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke han mente at han vil lære seg kampsport for å sloss. Han er vel ute etter en bra kampsport som han kan forsvare seg effektivt med, vil jeg da tro... Han tenkte sikkert ikke på hvordan det høres ut for oss som leser det.

 

Jeg trener Taekwondo, men ville ikke anbefalt deg det, siden det ikke er av de beste kampsportene. Jeg trener stilen fordi jeg liker den. Alle de fancy sparkene og sånt. :p Men jeg tror Muay Thai skal være ganske bra, men tror ikke det finnes i Norge (ikke som jeg har hørt om). Men Thai Boksing og Kick Bkosing finnes jo i Norge. Lol Men vet ikke om det er bra. Har hørt mye bra om Krav Maga, da...

 

Lykke til i jakten på den ultimate kampsport! Bare ikke misbruk det. ;)

 

Og forskjellen på Muay Thai og thai boxing er??

 

 

Enig i at Krav Maga er et bra valg når det gjelder selvforsvar. Mange dirty tricks som er kjekt å kunne hvis noen skulle finne på noe tull.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke han mente at han vil lære seg kampsport for å sloss. Han er vel ute etter en bra kampsport som han kan forsvare seg effektivt med, vil jeg da tro... Han tenkte sikkert ikke på hvordan det høres ut for oss som leser det.

 

Jeg trener Taekwondo, men ville ikke anbefalt deg det, siden det ikke er av de beste kampsportene. Jeg trener stilen fordi jeg liker den. Alle de fancy sparkene og sånt. :p Men jeg tror Muay Thai skal være ganske bra, men tror ikke det finnes i Norge (ikke som jeg har hørt om). Men Thai Boksing og Kick Boksing finnes jo i Norge. Lol Men vet ikke om det er bra. Har hørt mye bra om Krav Maga, da...

 

Lykke til i jakten på den ultimate kampsport! Bare ikke misbruk det. ;)

 

Og forskjellen på Muay Thai og thai boxing er??

 

 

Enig i at Krav Maga er et bra valg når det gjelder selvforsvar. Mange dirty tricks som er kjekt å kunne hvis noen skulle finne på noe tull.

Nå kan ikke jeg så mye om de forskjellige Thai stilene, så jeg antok at det var no forskjell på Muay Thai og Thai Boksing siden navnene er forskjellige. Lol

Endret av ITWT4Ever
Lenke til kommentar
mente liksom viss jeg kommer i bråk på byn å må forsvare meg ja.. ikke at jeg skal drive med streetfighing eller noe sån :p

Da er det bare å slå først.

Klarer du å irritere på deg 2-3 personer er det ikke håp uansett.

 

Start med det du synes høres artigst ut.

 

Begynn på friidrett...200meter sprint! :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
mente liksom viss jeg kommer i bråk på byn å må forsvare meg ja.. ikke at jeg skal drive med streetfighing eller noe sån :p

Da er det bare å slå først.

Klarer du å irritere på deg 2-3 personer er det ikke håp uansett.

 

Start med det du synes høres artigst ut.

 

Begynn på friidrett...200meter sprint! :p

 

Støttes

Lenke til kommentar

Du sier sloss... Hvis du mener å gå ut på gata og sloss så kan du brenne. Mener du derimot å trene for MMA så er det beste å få en blanding av Muay Thai og BJJ. Også itillegg trene litt bryting og boksing.

 

*edit

Krav Maga er veldig effektivt, men kan absolutt ikke kalles noe form for kampsport. Det er rent selvforsvar.

Endret av Justin_Sane
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
mente liksom viss jeg kommer i bråk på byn å må forsvare meg ja.. ikke at jeg skal drive med streetfighing eller noe sån :p

Da er det bare å slå først.

Klarer du å irritere på deg 2-3 personer er det ikke håp uansett.

 

Start med det du synes høres artigst ut.

 

Begynn på friidrett...200meter sprint! :p

*støttes*

 

Hvis du prøver endel Krav Maga vil du fort forstå at dette er ikke noe du bruker medmindre du må. Jeg vil påstå at i 99,99999% av tilfellene du havner i bråk er alle parter tjent med at du kommer deg bort derifra.

 

Krav Maga er forresten noe du kun bruker for å gi deg tid til å komme deg unna ETTER å ha havnet i en lei situasjon - ikke for å sloss.

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar

"Hvilken kampsport for å bli god til å sloss?" er i grunn et merkelig spørsmål.. For vil du bli en god slåsskjempe eller er spørsmålet formulert feil så du egentlig spør om hva den beste kampsport- eller selvforsvarskunsten for å sloss eller forsvare seg på gata er?

 

Det blir uansett dumt å henge seg opp i å prøve å veie en kamsport- eller selvforsvarskunst opp mot en annen. Det blir langt på veg dødfødt.

 

Så om du kun ser etter en god kampsport- eller selvforsvarskunst du vil lære deg for å bli god til å sloss uten noen flere krav enn det kan svaret bli alt fra: "lær deg Kung Fu" til "lær deg Krav Maga".

 

Men om du derimot lurer på hva den beste taktikken for å overleve og vinne en farlig situasjon på gata vil være blir det noe annet.

 

Om man er så dum eller har så uflaks at man havner i en situasjon der man kanskje må sloss tror mange at om man kan en god kampsport- eller selvforsvarskunst så er man reddet. Det er dessverre feil. For alt det du vet kan nemlig motstanderen(e) være mester(e) i Kickboxing eller Karate og hva gjør du da?

 

Den beste løsningen blir som regel å ikke havne i en slik situasjon i det hele tatt. Andre beste løsningen er å prøve å prate seg ut ved å unnskylde og beklage, og nesten underkaste deg der du prøver å tusle vekk. Ikke stå opp, ypp og vær tøff i trynet!

 

Tredje beste er å spurte det man er god for og prøve å gjemme seg. Og om man virkelig ikke kommer seg unna må man se etter noe som kan gi en fordel for å forhindre eventuelt basketak, f.eks. noe man kan bruke til å slå eller stikke med..

 

Ikke at du kommer til å huske så mye av dette i en farlig situasjon, for da pumper adrenalinet i kroppen og man tenker ikke særlig langt og klart..

Endret av scumbag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...