Gå til innhold

Amentio.no og galopperende portokostnader...


martinz

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vi kjøpte en Sony 40" LCD-TV fra Amentio i februar 2008 og betalte 208,- kr i porto, og nå noen måneder senere skal de ha 438,- i porto for samme TV, til samme postnummer. Altså mer enn en dobling på ikke veldig lang tid.

 

Det er greit nok at Amentio ofte er rimelige på en del ting, men jeg synes det er sleipt å skulle ta igjen på andre kostnader som ikke like enkelt lar seg sammenligne fra forskjellige butikker.

 

Yaha.no skal forøvrig ha 295,- for å frakte den samme TV'en til samme postnummer.

 

Jeg kjøpe forøvrig den dyre flatskjermen fra Yaha.no istedetfor, de var dessuten også rimeligere på selve TV'en denne gangen.

Endret av martinz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er ikke bestandig snakk om å ta igjen - husk at hver butikk betaler forskjellig for å sende ting, og at disse avtalene kan forandres.

 

400-ish for å sende en 40"-er er billig. skal ikke mange årene tilbake før pallefrakt var billigste alternativ på slike store ting, og da passerte man tusenlappen.

 

Det er greit nok at den dyreste prisen ikke er helt uholdbar, men det er likevel merkelig at prisene skal øke mer enn 100% på noen måneder.

 

Yaha.no klarer også som sagt det samme fortsatt for 295,-, og man skulle tro Amentio som er såpass store skulle klare å inngå bedre transportavtaler enn Yaha.no.

Endret av martinz
Lenke til kommentar

Amentio har ikke eget lager, og priser sine ting etter grossistene de speiler lageret til.

 

Forrige gang du sjekket hadde grossist X varen på lager til lavest pris, og amentio viste deg de + porto.

 

Nå har grossist Y varen på lager til lavest pris, men de har dyrere porto, og amentio har derfor plutselig også dyrere porto.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Amentio virker litt hobbypreget og på kanten av å være svindlere.

14. oktober bestilte jeg en Lexmark-skriver som jeg enda ikke har fått. De trakk kontoen min med en gang. De hadde over 100 på lager for 3 uker siden, nå er lagerbeholdningen under 50. Jeg har sendt dem mail 2-3 ganger i uken og ringt 2 ganger. Mailene har jeg ALDRI fått svar på mens de på telefon skylder på lagerbeholdningsfeil hos leverandøren. Det som står på nettsidene deres er altså bare tull. Jeg spurte hvorfor de ikke svarte på mailene mine og fikk til svar at mailer med samme emne som bestillingsbekreftelsen automatisk ble slettet (selv om jeg sendte til [email protected] som er den riktige adressen). De 2 siste ukene har jeg skrevet egne emner, markert mailene som 'viktige', CC'et [email protected] osv... men fortsatt ikke noe svar.

 

Neste uke skal jeg heve kjøpet og bestille fra MPX eller Komplett.

Anbefaler folk å holde seg unna Amentio da de har null kundeservice.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Frakt med posten er ikke billige greiene, jeg hadde en avtale med de når jeg solgte en del hvitevarer for ett år siden, og det svingte grusomt på priser og målinger.

 

F.eks den ene pakken ble sendt til X og det ble 500,- i porto, så ble akuratt samme pakke sendt ett annet sted, men nå var målene som posten hadde tatt plutselig nesten dobbelt så store og portoen ble 1100,-

Klagde jo men det hjalp ikke for når posten "tok affære" var pakken utlevert og de kunne ikke sjekke den igjen.

 

Så posten kosta meg dyrt, har sjekket tidligere forsendelser og det har vært totalt uberegnelig.

 

Så jeg har full forståelse for Amentio, frakt er ikke billig med posten!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har akuratt samme opplevelsen her med Amentio.no, jeg kjøpte en dvd brenner fra dem som jeg retunerte, men dem sendte den bare tilbake og sa jeg måtte søke først om retunering som skulle behandles hos dem før jeg kunne sende noe som helst tilbake! (noe dem ikke har noen som helst hjemmel for mht norsk kjøpslov!)

 

Etter jeg gjorde dette, både gjennom deres nett sider og på tlf ble pakken sendt tilbake til dem, men nå sier dem at pakken ikke er kommet fram, "vi behandler saken når vi har/får pakken".. Jeg har post kollinr på pakken og kan dokumentere at denne er blitt sendt til deres riktige retuneringsadr. Det har nå gått over 3 mnd og ingenting, og jeg vurderer og anmelde dem for svindel.

 

Dem hevdet også at pakken antagelig var blitt retunert til feil adr og kommet bort fordi deres avsender adr ikke var den riktige adressen for retunerte varer, neida, denne nye riktige retur adressen skulle dem sende meg etter at retur søknaden var behandlet hos dem, men når jeg endelig fikk svar var denne adr akkuratt den samme som jeg hadde sendt til i første omgang!!

 

Komplett koas, totalt useriøse og på grensen til skikkelige svindlere dette, ligg langt unna! :(

 

 

 

Karen Sorø.

Endret av Hansana
Lenke til kommentar
Jeg har akuratt samme opplevelsen her med Amentio.no, jeg kjøpte en dvd brenner fra dem som jeg retunerte, men dem sendte den bare tilbake og sa jeg måtte søke først om retunering som skulle behandles hos dem før jeg kunne sende noe som helst tilbake! (noe dem ikke har noen som helst hjemmel for mht norsk kjøpslov!)

 

Nei du har ikke akkurat samme opplevelse som trådstarter. Det er to helt forskjellige ting. Skjerp deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...