Gå til innhold

Sniktitt: Starcraft II: Wings of Liberty (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En anelse negativ, ensidig artikkel eller?

 

Personlig vil jeg ha singleplayer, kan ikke for the life off me se hvorfor jeg skal legge ned mye tid i en flerspiller jeg kommer til å bli knust i. (Bashing multiplayer aside, jeg har lagt ned, og kommer til å legge ned, uhorvelig mange timer i Team Fortress 2, men det er fordi jeg er god i det :p)

Og jeg elsker singleplayer, jeg gamer ikke for å være sosial, jeg gamer for å få slappe av. Om noen andre har kommet opp med noe nytt innen for en genre, so what? Selv syns jeg ingen av de spillene artikkelforfatteren nevner som nytenkende var særlig bra.

 

Gleder meg til SC2, at Blizzard lager tre deler er for meg helt greit, så kjøper jeg 3 bra spill i steden for 1 bra og 2 som kanskje er dårlige. Spill kjøper jeg uansett, at jeg vet jeg kjøper kvalitet er bare en bonus. (Jada, det er en mulighet for at SC2 sutter, men jeg tviler litt.)

Lenke til kommentar
Huff, så glorete. Mer blod og gørr, takk. Og mørke.

Ironisk?

Nei. Eneren er virkelig stemningsfull og uhyggelig. De kan jo ikke bare forkaste det og lage en Byggmester Bob-versjon nå. EDIT: Grønt blod! Det ser jo ut som no' jævla godteri eller fyrverkeri, jo!

 

Jeg skal innrømme at det bidro til uhyggen at SC var et slikt spill som jeg visste at mine foreldre ville mislike, et brudd med det forventede, som medførte en viss skam samtidig som det var veldig forlokkende... (Jeg har forresten ikke hatt spesielt strenge foreldre.)

 

Jeg tenker på det der noen ganger. Barn liker fæle ting. Så mye mer gøy det er å se en skrekkfilm når man faktisk blir redd, det vil si når man er barn. Så mye mer gøy det er å spille spill med 17-årsgrense når man er 11-13 år og egentlig ikke får lov av foreldrene. Å, som jeg misunner dem som lever under diktaturer og må møtes i hemmelighet for å diskutere politikk. :-P

Endret av ehasl
Lenke til kommentar
Huff, så glorete. Mer blod og gørr, takk. Og mørke.

Ironisk?

Nei. Eneren er virkelig stemningsfull og uhyggelig. De kan jo ikke bare forkaste det og lage en Byggmester Bob-versjon nå. EDIT: Grønt blod! Det ser jo ut som no' jævla godteri eller fyrverkeri, jo!

 

Jeg skal innrømme at det bidro til uhyggen at SC var et slikt spill som jeg visste at mine foreldre ville mislike, et brudd med det forventede, som medførte en viss skam samtidig som det var veldig forlokkende... (Jeg har forresten ikke hatt spesielt strenge foreldre.)

 

Jeg tenker på det der noen ganger. Barn liker fæle ting. Så mye mer gøy det er å se en skrekkfilm når man faktisk blir redd, det vil si når man er barn. Så mye mer gøy det er å spille spill med 17-årsgrense når man er 11-13 år og egentlig ikke får lov av foreldrene. Å, som jeg misunner dem som lever under diktaturer og må møtes i hemmelighet for å diskutere politikk. :-P

 

SC2 sin stil er jo nærmest en blåkopi av eneren, som hverken var særlig blodig eller mørk.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nei. Eneren er virkelig stemningsfull og uhyggelig. De kan jo ikke bare forkaste det og lage en Byggmester Bob-versjon nå. EDIT: Grønt blod! Det ser jo ut som no' jævla godteri eller fyrverkeri, jo!

 

Jeg skal innrømme at det bidro til uhyggen at SC var et slikt spill som jeg visste at mine foreldre ville mislike, et brudd med det forventede, som medførte en viss skam samtidig som det var veldig forlokkende... (Jeg har forresten ikke hatt spesielt strenge foreldre.)

 

Jeg tenker på det der noen ganger. Barn liker fæle ting. Så mye mer gøy det er å se en skrekkfilm når man faktisk blir redd, det vil si når man er barn. Så mye mer gøy det er å spille spill med 17-årsgrense når man er 11-13 år og egentlig ikke får lov av foreldrene. Å, som jeg misunner dem som lever under diktaturer og må møtes i hemmelighet for å diskutere politikk. :-P

Du får starte et opprop da vet du. SC-grafikk mørk og uhyggelig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

JeeZ samme tegneserieaktige "Grafikken" som Red Alert 3.

For mange farger men godtatt.

 

Det er jo som ditt eget lag i dette spillet roper skyt på meg jeg er gul farge.

 

Alt ser splitter nytt ut selv om det tar skade.

Med så lang tid bak seg burde man forvente litt intelligens fra bakkestyrkene.

Dumt de ikke prøvde å lage det på en Company Of heroes aktig motor.

Føler det på meg at de kommer til å bruke en steingammel intelligens

 

Ligner på eneren, hva er nytt? ett par units og bling bling grafikk?

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Skeptisk, meget skeptisk. Eg kjem nok til å kjøpe det, men at det kan måle seg med BW kan eg aldri tenke meg. På førehand er eg nok redd for (med tanke på blizzard) at spelet ikkje vil appelere til massane der rts-esport er mest utbreidt- dvs ASIA. Å skifte ut eit så etablert spel som BW er i korea- og seinare Kina, er ikkje gjort over natta. Det skal nok fleire ÅR med patching til før det er så balansert at det er mogleg å game ytterst profesjonelt med SC II.

 

Såvidt jeg har fått med meg, har de samarbeidet med de asiatiske 'hard-core' gamerne for å gjøre det så balansert som mulig, og teamet har jobbet med multiplayerdelen i over ett år. De er utrolig godt forberedt på å gjøre det balansert, og jeg tror det kommer til å være balance fra dag 1

Lenke til kommentar

Spillet ser unektelig litt utdatert ut hva gjelder grafikken (iallfall i mine öyne), men jeg tror dette kan bli meget bra jeg. Gameplay er uansett viktigere enn grafikk. Jeg tror Blizzard vet hva de holder på med, og at de ikke gir ut noe de ikke mener oppfyller deres höye standard. Gleder meg til SC II kommer ut, jeg.

Lenke til kommentar

Eg synest det er kjempemessig at alle ikkje forsøker å lage grafikken så nær verkelegheten som mogeleg. Det er snakk om eit spel her, underhaldning, i mange tilfeller kan faktisk ein sånn stil være å foretrekke over grafikk. Dessutan er det utsøkt grafikk, sjølv om den er teikneserieaktig er den detaljert og veldig gjennomført.

Lenke til kommentar
Det ser jo litt tøft ut, men jeg er enig med artikkelforfatteren i at det ser litt gammeldags ut. Nå er det sikkert mange SC-fans der ute som ønsker nettopp dette, at spillet ikke skal forandre seg for mye, men for folk som meg så virker dette litt som et steg bakover.

 

Kan se poenget ja. Særlig når en har spilt en del STALKER e.l. fps som er veldig virkelighetsnært i forhold til grafikken, er det ikke så lett å leve seg inn i disse strategispillenes mer tegneserieaktige grafikk. MEN det er gameplay som teller, så en vet det først når en har prøvd et spill en stund.

 

Ellers ser jeg frem til SC2 etter at jeg var stor fan av SC1 til tross for grafikken.

 

Strategispill ser jeg helst at ikke er så fullt av blod og gørr (som en annen her ønsket seg). Det blir fort bare kvalmt pga mengden soldater. FPS er noe annet...

 

F.eks Biosphere som mange liker, klarer jeg bare ikke å venne meg til så har lagt det på hylla. Har dog aldri vært stor tilhenger av 1920-30 år stilen heller...

Endret av lul
Lenke til kommentar
JeeZ samme tegneserieaktige "Grafikken" som Red Alert 3.

For mange farger men godtatt.

 

Det er jo som ditt eget lag i dette spillet roper skyt på meg jeg er gul farge.

 

Alt ser splitter nytt ut selv om det tar skade.

Med så lang tid bak seg burde man forvente litt intelligens fra bakkestyrkene.

Dumt de ikke prøvde å lage det på en Company Of heroes aktig motor.

Føler det på meg at de kommer til å bruke en steingammel intelligens

 

Ligner på eneren, hva er nytt? ett par units og bling bling grafikk?

 

Hvorfor skal det komme noe helt nytt når SC er så et genialt spill som det er? Gameplay 4 life.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...