Gå til innhold

Test: Sony Ericsson C905


Anbefalte innlegg

Og hvorfor tror du at du kan snakke for meg? Rapporterer så og si aldri noen her på forumet, utenom i spesielle tilfeller, og her gir du deg ut for å være meg? Du skal få en sjanse til å redigere innlegget, ellers blir du rapportert.

Jeg utgav meg ikke for å være deg, jeg parodierte deg (ikke at det trengs, du er jo som regel en parodi på deg selv).

 

Det du prøvde på var ingen parodi, men et patetisk forsøk på å være morsom. Når man parodierer noen, sier man ikke hvem det er man lager en parodi på.

 

Noe annet jeg har merket meg er at amobil nå plutselig har dratt trykkfølsom skjerm inn i testene sine. Det har da aldri skjedd på en Nokia? Og med det i tankene, skulle jo denne rett og slett hatt en 7-er?

 

Men slapp av. Tipper vi får se en slakting av min neste telefon, rimelig kjapt her på amobil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
N82 har ikke like bra kamera? Hva er dette basert på er de testet mot hverandre? Eller er det som vanlig at den med mest megapiksler er best???

 

Hvorfor ikke kjøpe N85 isteden til en atskillig bedre pris? Og sikkert like bra kamera, ikke mål i megapiksler men i kvaliteten på bildene.

 

Nei SE er på vei utfor stupet, gleder meg til den dagen de bare heter SONY

 

Helt enig. Blitz-bildene i testen ser faretruende like ut som blitz-bildene til K850i, og de var et sorgens kapittel. Uten å ha testet C905 vil jeg nesten anta at bildene blir minst like gode med N82, om ikke bedre. Optikken og lysømfintligheten har mest å si. Noen som vet f-målene på denne? N82 har 2.8. C702 f.eks har 3.2. Har også lest noe om at kameraet ikke er fanger godt opp bevegelser på motivene ved standardinstillinger. Men kan seff være annerledes i praktisk bruk...

 

Vel må nok skuffe dere Nokiafans, men det finnes mengder av sammenligninger av denne og N82 der denne rett og slett gruser N82 på bildekvalitet, både i mye og lite lys.

 

Ellers så ser jeg at amobil hele tiden refererer til Nokia når de skal beskrive denne telefonen. Hvorfor det mon tro?

 

Side 1 - Tastene er nesten like gode som gamle Nokia modeller.

Side 2 - E-post ikke like avansert som Nokia E-serie og Windows Mobile..

side 3 - Nokia n95 viste at mobiletelefonen kan brukes for alvor skal kunne brukes som videoavspiller - C905 egner seg som en portabel mediaspiller..

Side 4 - Nokia N82 har ikke like godt kamera..

 

Nokia blir nevt 1 gang på vær side.. Refererer ikke hele tiden til Nokia da? Og tror de aller fleste tolker de 4 punktene som:

C905 har gode taster, funker fett som mediaspiller og har bra kamera - Helt OK epost..

 

Sammenligning av C905 og ett 1 års gammelt kamera syntes jeg var genialt.. Bra Amobil :thumbup:

Syntes bildene som ble tatt med C905 var knall bra.. Funker jo fint som kamera for folk som meg, som ikke er så nøye på det..

 

EDIT: Går ut i fra at vi får se testen av din neste mobil nærmere kvelden, Poe.. Jeg føler på meg vi vil se en 5er der.. Men gleder meg til og lese testen av Xperia.

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

Du greier å komme med galle selv om en SE får terningkast 6. Håpløst.

 

Vel må nok skuffe dere Nokiafans, men det finnes mengder av sammenligninger av denne og N82 der denne rett og slett gruser N82 på bildekvalitet, både i mye og lite lys.

Linker?

 

Jeg synes at førsteinntrykket er at begge kameraene tar gode bilder, omtrent på samme nivå. Uansett er det morsomt at SE bruker nesten et år på å få en modell som kan matche N82s kamerakvalitet (men er fortsatt dårligere på videoopptak), og at denne nye modellen koster 1300,- mer enn N82. Irriterer meg dessuten over at SE sverger til proprietære porter, og ikke f.eks. produserer telefoner med 3,5 mm jack. Trodde de hadde skjønt det med Xperia, men den gang ei.

 

Interessant telefon, men med proprietære porter og lukket SE-plattform er den nok ikke aktuell for meg.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

I fare for å mase og gjenta meg selv, men kliner til;

Noen som har en formening om IP-telefoni vil fungere på denne? F.eks Phonzo. Er det noen SE mobil med Wi-fi som som man kan bruke IP på? Har prøvd å søke på forumet her, men har ikke funnet info om dette. Men det kan jo være at jeg ikke er flink til å søke :roll:.

Lenke til kommentar

Noen kamerakyndige som kan oppklare en ting for meg? Jeg er på ingen måte noen fotograf og det lille jeg tar av bilder, stiller jeg ikke veldig store krav til. Bildene til denne C905 ser forsåvidt bra ut, men jeg merker meg at kamerat mangler optisk zoom. Utrolig nok er ikke det nevnt i testen, såvidt jeg kunne se når jeg skummet gjennom den.

 

Når jeg tar bilder, bruker jeg veldig ofte zoom. Sjelden er avstanden til motivet den riktige og jeg liker ikke å måtte beskjære bilder i ettertid for at de skal se bra ut.

 

Har man ikke optisk zoom, er alternativet digital zoom. Noe som gir økt avstand mellom pikslene og veldig fort går utover bildekvaliteten. Da er det vel ikke veldig mye zooming som skal til før man får bildekvalitet på nivå med, eller dårligere enn, kamera med optisk zoom med lavere oppløsning?

 

Misforstå meg riktig. Dette er ikke noe forsøk på i disse C905, men heller på å kommentere det triste faktum at det "beste mobilkameraet" på markedet mangler optisk zoom. Jeg personlig hadde hvertfall mer enn gjerne ofret noen megapiksler mot å få skikkelig zoom på plass.

Lenke til kommentar
I fare for å mase og gjenta meg selv, men kliner til;

Noen som har en formening om IP-telefoni vil fungere på denne? F.eks Phonzo. Er det noen SE mobil med Wi-fi som som man kan bruke IP på? Har prøvd å søke på forumet her, men har ikke funnet info om dette. Men det kan jo være at jeg ikke er flink til å søke :roll:.

 

Slenger meg på denne, kan man f.eks. bruke Skype?

Lenke til kommentar
I fare for å mase og gjenta meg selv, men kliner til;

Noen som har en formening om IP-telefoni vil fungere på denne? F.eks Phonzo. Er det noen SE mobil med Wi-fi som som man kan bruke IP på? Har prøvd å søke på forumet her, men har ikke funnet info om dette. Men det kan jo være at jeg ikke er flink til å søke :roll:.

 

Slenger meg på denne, kan man f.eks. bruke Skype?

 

Lurer også på dette, holder på og undersøker om det er mulig å lage en SIP VOIP Midlet i java da jeg gjerne kunne tenkt meg å lage det, men ikke funnet ut om det er mulig enda. Det er oppgitt i specs at den skal støtte SIP VOIP.

Lenke til kommentar
I fare for å mase og gjenta meg selv, men kliner til;

Noen som har en formening om IP-telefoni vil fungere på denne? F.eks Phonzo. Er det noen SE mobil med Wi-fi som som man kan bruke IP på? Har prøvd å søke på forumet her, men har ikke funnet info om dette. Men det kan jo være at jeg ikke er flink til å søke :roll:.

 

Slenger meg på denne, kan man f.eks. bruke Skype?

 

Lurer også på dette, holder på og undersøker om det er mulig å lage en SIP VOIP Midlet i java da jeg gjerne kunne tenkt meg å lage det, men ikke funnet ut om det er mulig enda. Det er oppgitt i specs at den skal støtte SIP VOIP.

 

Hei bruker http://www.fring.com/ og ringte gratis hjem fra Tyrkia over msn med wifi.Fring støtter Skype etc...Har ikke C905 men G900 men siden begge har wlan så burde det gå på C905

Fring er gratis også :-)

Endret av fjertbert
Lenke til kommentar
I fare for å mase og gjenta meg selv, men kliner til;

Noen som har en formening om IP-telefoni vil fungere på denne? F.eks Phonzo. Er det noen SE mobil med Wi-fi som som man kan bruke IP på? Har prøvd å søke på forumet her, men har ikke funnet info om dette. Men det kan jo være at jeg ikke er flink til å søke :roll:.

 

Slenger meg på denne, kan man f.eks. bruke Skype?

 

Lurer også på dette, holder på og undersøker om det er mulig å lage en SIP VOIP Midlet i java da jeg gjerne kunne tenkt meg å lage det, men ikke funnet ut om det er mulig enda. Det er oppgitt i specs at den skal støtte SIP VOIP.

 

Hei bruker http://www.fring.com/ og ringte gratis hjem fra Tyrkia over msn med wifi.Fring støtter Skype etc...Har ikke C905 men G900 men siden begge har wlan så burde det gå på C905

Fring er gratis også :-)

 

Den ser jo genial ut! Perfekt da den også har MSN! :)

Lenke til kommentar
I fare for å mase og gjenta meg selv, men kliner til;

Noen som har en formening om IP-telefoni vil fungere på denne? F.eks Phonzo. Er det noen SE mobil med Wi-fi som som man kan bruke IP på? Har prøvd å søke på forumet her, men har ikke funnet info om dette. Men det kan jo være at jeg ikke er flink til å søke :roll: .

 

Slenger meg på denne, kan man f.eks. bruke Skype?

 

Lurer også på dette, holder på og undersøker om det er mulig å lage en SIP VOIP Midlet i java da jeg gjerne kunne tenkt meg å lage det, men ikke funnet ut om det er mulig enda. Det er oppgitt i specs at den skal støtte SIP VOIP.

 

Hei bruker http://www.fring.com/ og ringte gratis hjem fra Tyrkia over msn med wifi.Fring støtter Skype etc...Har ikke C905 men G900 men siden begge har wlan så burde det gå på C905

Fring er gratis også :-)

 

Den ser jo genial ut! Perfekt da den også har MSN! :)

 

 

Nå er vel G900 en symbiantelefon, så da vil jeg tro at programmer som automatisk fungerer til den ikke automatisk kan brukes på C905, som ikke er en symbianmobil.

Lenke til kommentar

omg, testene skal vel være litt selvstendige(har ikke lest alle kommentarene) men syntes denne telefonen hadde rått kamera, og den gies jo sekser som en kameratelefon, ikke business eller design klassen! At åtte megapixler funker for sony her, er jo bare positivt!

Selv om megapixler ikke er alt, har de fått det til ganske godt, og burde fått en klem for det...men er vel alltid noen som er redd for noe nytt...

Lenke til kommentar

Det kommer jo an på behovene dine. C905 har bedre kamera, N79 har bedre oppløsning på videoopptak. C905 har bedre batteritid. N79 kjører S60, slik at du kan installere programmer og utvide funksjonalitet. N79 har 3,5 mm jack slik at du kan koble vanlige headset direkte i telefonen uten overgang, og den har FM-sender. C905 er en tusenlapp dyrere enn N79 (slik sett er N85 en mer direkte konkurrent, med større og bedre skjerm enn både C905 og N85, og en god del forbedret batteritid). Sammenligning: http://tinyurl.com/58qauk

Lenke til kommentar
HJEEELP! skal kjøpe mobil, men vet ikke hvilken eg skal velge!! skal jeg velge Nokia N79 eller SE C905?! hvilken er besT?

 

Hvis du ikke er mobilnerd, og kommer til å utnytte det symbian har å by på, så er garantert C905 best.

hva byr symbian på som ikke c905 har?

 

for de som har SE c905 hvordan er det å skrive meldinger med dem??

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...