Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av BMW 318 TDS


Enya

Anbefalte innlegg

Nå er jeg drit lei min Peugeot 106 1.0 som skulle være en midlertidig bil til jeg fant meg noe bedre.

 

Jeg vurderer derfor å kjøpe meg en BMW 318 TDS, bilen er en 96-modell og har kjørt 140000km. Bilen har også bare vært voksent kjørt. Bilen ligger til 50k, med forbehold om lavere ved rask avgjørelse.

 

Jeg vet at det ikke er rare motoren i den bilen, men som kjent så blir forsikringen skyhøy for en 18 åring dersom en velger en BMW med større motor.

 

Er det noen som vet noe spesielt negativt om denne bilen, tenker da for eksempel på deler som pleier å ryke eller spesielle plasser jeg bør se etter rust?

 

Håper noen kan komme med råd og erfaringer. Har ikke den store peiling på Bil

 

-Enya

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er jeg drit lei min Peugeot 106 1.0 som skulle være en midlertidig bil til jeg fant meg noe bedre.

 

Jeg vurderer derfor å kjøpe meg en BMW 318 TDS, bilen er en 96-modell og har kjørt 140000km. Bilen har også bare vært voksent kjørt. Bilen ligger til 50k, med forbehold om lavere ved rask avgjørelse.

 

Jeg vet at det ikke er rare motoren i den bilen, men som kjent så blir forsikringen skyhøy for en 18 åring dersom en velger en BMW med større motor.

 

Er det noen som vet noe spesielt negativt om denne bilen, tenker da for eksempel på deler som pleier å ryke eller spesielle plasser jeg bør se etter rust?

 

Håper noen kan komme med råd og erfaringer. Har ikke den store peiling på Bil

 

-Enya

 

Seriøst, de går DÅRLIG.

Du er herved advart.

Lenke til kommentar

Jeg får vel sitere meg selv Kremt.

 

"Jeg vet at det ikke er rare motoren i den bilen, men som kjent så blir forsikringen skyhøy for en 18 åring dersom en velger en BMW med større motor."

 

Med denne setningen viser jeg at jeg vet at det er liten motor i bilen, jeg begrunner også hvorfor jeg ikke ser etter en BMW med større motor.

 

Synst derfor at innlegget ditt er unødvendig og meningsløst.

Lenke til kommentar

Ja, Diesel motoren er bare på 1.7l, 90hk og et dreiemoment på 190Nm originalt. Den som jeg har prøvekjørt er trim chipet og yter da 119hk og har et dreiemoment på 270Nm. Jeg ble faktisk positivt overasket etter prøveturen. Dette kan nok være fordi jeg ikke hadde så store forventninger til bilen.

 

Når "kremt" sier at motoren yter "DÅRLIG" synst jeg det blir litt feil, jeg synst den yter helt greit, men ikke noe mere. Det kommer jo selvfølgelig ann på hva du er vant med.

 

Så, hvorfor diesel framfor bensin. Svaret er vel enkelt, det var det jeg kom over :p Samtidig så er det billig forsikring i forhold til hva en større bensin motor ville ha kostet.

Lenke til kommentar
Jeg får vel sitere meg selv Kremt.

 

"Jeg vet at det ikke er rare motoren i den bilen, men som kjent så blir forsikringen skyhøy for en 18 åring dersom en velger en BMW med større motor."

 

Med denne setningen viser jeg at jeg vet at det er liten motor i bilen, jeg begrunner også hvorfor jeg ikke ser etter en BMW med større motor.

 

Synst derfor at innlegget ditt er unødvendig og meningsløst.

Hvorfor vil du da ha en 3-serie som er en typisk ungdomsbil med høy forsikring i utgangspunktet? Du kan få biler som går bedre med billigere forsikring hvis du velger noe annet enn BMW.

 

Jeg har også inntrykk av at motorvolum spiller en vesentlig rolle i forsikringssummen, altså ikke bare ytelsen. Jeg har bensinmotor på 1600 ccm3 i bilen min som yter 95 hk, og hadde jeg hatt en 1,9 diesel på 65 hk, hadde bilen kosta 1000-2000 mer å forsikre i året. Og her snakker vi om en virkelig lat dieselmotor..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...