Gå til innhold

Julen 2008 - Hvilken sang forbinder du med julen?


Hrodebert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mariah Carey sitt julealbum er vanvittig bra, og er vel det albumet som har flest julesanger som jeg liker på en plass. (Som nevnt tidligere f.eks "All I want for Christmas", men også klassiske som "O Holy Night" og "Silent Night").

Maria Arredondo gav også ut et bra album for et par år siden, der den beste på den CD'en er "En stjerne skinner i natt".

 

Ellers er det de klassiske julesangene det går i, som "Chris Rea - Driving Home For Christmas", "Wham - Last Christmas", "Dean Martin - Let it snow", "Bing Crosby - White Christmas" og en som ikke har blitt nevnt tidligere her, nemlig "

" (eller den mer moderne versjonen med Peabo Bryson :))
Lenke til kommentar
Band Aid - Let them know it's christmas :)

 

(eller heter den Feed the world? :s)

 

Hehe, ingen av delene. Den heter "Do They Know It's Christmas?"

 

Og det er absolutt en sang som passer inn i jula (selv om jeg ble drittlei av den når jeg var yngre).

 

Jeg har aldri sett musikkvideoen før, men jeg har hørt sangen utallige ganger. Noe som skuffet meg var at jeg alltid har trodd at den andre personen som synger (kvinnen med rødt hår) er en litt femi mann :p Men det er en flott julesang. Den smaker pepperkakedeig og julebrus ;)

Lenke til kommentar
Hvilke er best av Trans-Siberian Orchestras julesanger?

 

"Wizards In Winter" er jo en klassiker. Prøv f. eks å søk på Youtube etter den, du finner mye morsomt med juledekorasjoner og slikt da :)

"Christmas Nights in Blue" og "Midnight Christmas Eve" er også verdt å nevne, i tillegg til en hel del flere låter. De har mye bra, sjekk de ut! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...